۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیشرفت ۹۴درصدی فعالیت‌های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
کد خبر: ۳۵۷۴۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۲/۱۲ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین خبر داد

پیشرفت ۹۴درصدی فعالیت‌های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی

علی فرهور گفت: تاکنون ۱۵ فعالیت تعمیرات اساسی،نیمه اساسی و بازدید دوره ای، از آغاز فصل تعمیرات در این نیروگاه انجام شده است.

پیشرفت ۹۴درصدی فعالیت‌های تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
علی فرهور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح فعالیت‌های مربوط به تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی اظهار کرد: از سال 1400 تاکنون از تعداد 17 برنامه سالانه تعمیراتی، 15 برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای، مربوط به واحدهای سیزدهگانه این شرکت، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و یک مورد تعمیرات اساسی هم در حال اجرا است.

وی افزود: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید در پیک مصرف برق تابستان، تعداد 17 فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای برای واحدهای 13گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه‌ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات اساسی واحد 250مگاواتی شماره یک بخار، آغاز این برنامه‌ها بود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی عنوان کرد: هم اکنون واحد شماره 3 گازی نیروگاه برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن دردست تعمیرات قرار دارد که این فعالیت تعمیراتی هم تا پایان اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید.

این مسئول با بیان فعالیت‌های تعمیراتی در نیروگاه بخار اظهار کرد: همچنین در نیروگاه بخار هم اکنون واحد شماره دو 250مگاواتی نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قراردارد.

فرهور در توضیح فرآیند برنامه‌ریزی برای انجام 17 فعالیت تعمیرات واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه گفت: هرساله نیازهای تعمیراتی واحدهای نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می شود که پس از بررسی و تایید برنامه ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحدها برای اجرای برنامه ها به این نیروگاه اعلام می شود.

نیروگاه شهید رجایی دارای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با تولید بیش از 12 میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود 4 درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده ونقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه تولیدبرق دارد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان