۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین میزبان شب زنده‌داران قدر
کد خبر: ۳۵۷۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۳۱ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد

امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین میزبان شب زنده‌داران قدر

حجت‌الاسلام رضا نوروزی از برگزاری مراسم پرفیض احیای شب قدر در بقاع متبرکه سطح استان خبر داد.

امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین میزبان شب زنده‌داران قدر
حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری مراسم شب احیاء در بقاع متبرکه سطح استان اظهار کرد: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۲۶ بقعه متبرکه سطح استان قزوین اجرا می‌شود و برنامه‌های مختلف فرهنگی و کلاس‌های تفسیر و جزءخوانی و مناجات‌خوانی نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

وی از اعزام 34 مبلغ بومی و غیربومی به نقاط مختلف استان در ماه رمضان خبر داد و افزود: در قالب اجرای طرح ضیافت الهی 22 مبلغ از قم و 12 مبلغ بومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی، جلسات تفسیر قرآن با حضور مفسران مجرب، استقرار خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی و انجام مشاوره خانواده از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح ضیافت الهی است.

وی عنوان کرد: در شب‌های احیا ساعات اجرای برنامه‌ها نسبت به دیگر ایام ماه رمضان تغییر می‌کند چون معمولا مراسم شب احیا از ساعت 23 شروع می‌شود اما در سایر شب‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و برپایی افطاری ساده و اجرای برنامه‌های ویژه ماه رمضان حدود ساعت 22 مراسم به اتمام می‌رسد.

اعزام 34 مبلغ بومی و غیربومی به نقاط مختلف استان

نوروزی بیان کرد: مراسم احیای شب قدر در 26 بقعه متبرکه سطح استان قزوین برگزار خواهد شد که برنامه از ساعت 23 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع می‌شود و با ایراد سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی، قرائت دعای جوشن‌کبیر و در پایان مراسم قرآن به سرگرفتن ادامه پیدا می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: مراسم افطاری ساده در برخی از بقاع متبرکه همچون امامزاده سلطان سید محمد(ص) قزوین و چهار انبیاء هر شب برگزار می‌شود و در سایر اماکن متبرکه استان قزوین در برخی از شب‌ها افطاری داده می‌شود.
 
این مسئول عنوان کرد: مراسم افطاری ساده در برخی از بقاع متبرکه استان نظیر امامزاده علی(ع) قزوین، امامزاده بی‌بی شهربانو(س) قزوین، بقعه سید علی شارینی در شهرستان شال، امامزاده محمدطاهر(ع) شهر آوج و امامزاده سلیمان(ع) بیدستان برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم احیا در بقاع شاخص استان گفت: مراسم شب قدر در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) از ساعت ساعت ۲۳ آغاز می‌شود و براساس هماهنگی صورت گرفته سخنرانان مراسم حجت‌الاسلام میراحمدی از قم، آیت‌الله اسلامی عضو خبرگان رهبری، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و آیت‌الله تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری خواهد بود.

توزیع 2300 بسته معیشتی در سطح استان قزوین
 
نوروزی بیان کرد: مراسم شب قدر در امامزاده اسماعیل(ع) قزوین از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود و سخنرانان مراسم در سه شب 19، 21 و 23 نیز حجت‌الاسلام موسوی، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا و حجت‌الاسلام میراحمدی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در آستان مقدس چهارانبیا(ع) قزوین زمان شروع مراسم از ساعت ۲۳ بوده و حجت‌الاسلام سیدجواد ملکی، حجت‌الاسلام میراحمدی و حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: مراسم پرفیض احیای شب قدر در سایر بقاع متبرکه استان از جمله آمنه خاتون(س) و امامزاده بی‌بی زبیده(س)قزوین از ساعت 23 آغاز و تا حدود یک‌ ساعت پیش از اذان صبح به پایان می‌رسد.
 
وی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم احیای شب قدر تاکید کرد و گفت: به طور کلی بیش از 2 هزار و 300 بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان سطح استان قزوین توزیع می‌شود؛ همچنین علاوه بر افطاری ساده در چند بقعه نیز غذای گرم بین عزاداران برای وعده سحری داده می‌شود.
 
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان