۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تاثیر ۴۰ درصدی معدل در آزمون سراسری ۱۴۰۱
کد خبر: ۳۵۷۱۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۳۰ ساعت: ۱۵:۲۴ ↗ لینک کوتاه

در نشست خبری رئیس سازمان سنجش مطرح شد؛

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در آزمون سراسری ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش گفت: سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ محتوایی خواهند بود و کاملا از کتب درسی انتخاب خواهند شد.

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در آزمون سراسری ۱۴۰۱

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ؛عبدالرسول پورعباس گفت: در کنکور امسال تاثیر معدل ۴۰ درصد است؛ در حالی که سال گذشته این تاثیر ۳۰ درصد بود.

به گفته وی در کنکور رشته ریاضی، دفترچه اول که در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد ۷۵ دقیقه زمان دارد.

او گفت: دفترچه اختصاصی داوطلبین ریاضی نیز ۸۰ دقیقه زمان خواهد داشت و با تغییراتی که در این دفترچه‌ها به وجود آمده است، داوطلبین با آرامش کار خود را انجام می‌دهند.

دفترچه سوم هم شامل ۲ سری سوال فیزیک و شیمی است که پس از پایان دفترچه دوم در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد.

با اعلام وی دفترچه داوطلبین تجربی مانند رشته ریاضی شامل ۳ دفترچه جداگانه است.

او گفت: تغییر در سهمیه‌ها به امسال نخواهد رسید و هنوز تصمیم جدیدی در این باره گرفته نشده است. آزمون امسال مانند سال گذشته برگزار خواهد شد.

در سال‌های گذشته ۵ دفترچه و ۵ پاسخنامه بود؛ اما امسال این عدد به ۱۴ رسیده است.

پورعباس گفت: طبیعتا این دفترچه‌ها برای سازمان هزینه بیشتری دارند و امیدواریم این هزینه تامین شود. نتایج آزمون سال ۱۴۰۱ نیز تا پایان شهریور اعلام خواهد شد. سوالات آزمون‌های امسال محتوایی هستند و به صورت تصادفی از کتب درسی انتخاب می‌شوند.

بیشترین تعداد شرکت کننده در رشته تجربی و‌ کمترین داوطلب در رشته ریاضی ثبت نام کرده اند.

سوالات آزمون سراسری ۱۴۰۱ به صورت محتوایی خواهند بود

پورعباس در ارتباط با آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: در سال آینده ۳ تغییر داریم. زیرگروه ها از بین می روند و دروس عمومی دیگر وجود ندارند. در سال ۲ مرتبه آزمون خواهیم گرفت. جزئیات برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ در هفته های آینده اعلام خواهد شد و امیدواریم دانش آموزان بتوانند خود را با این تغییرات تطبیق دهند.

به گفته وی آزمون ها باید به سمت هوشمندسازی و تکرار بروند.

پور عباس گفت: زیر ساخت‌هایی که در حال آماده سازی آن ها هستیم، به آن گونه هستند که هر ماه و یا هر ۲ ماه یک بار از داوطلبین آزمون گرفته شود. سعی ما این است که داوطلب در هر کدام از این آزمون ها که نمره بهتری گرفت، به‌ عنوان آزمون اصلی خود انتخاب کند.

طبق قانون حداقل باید ۲ بار در سال از داوطلبین آزمون گرفته شود.

او گفت: مزیت این آزمون‌ها آن است که دیگر برگشت به سوال وجود ندارد و به نوعی جواب اول بهترین جواب برای داوطلبین است. فضای ما برای بالای ۵۰۰ هزار نفر در هر آزمون است و با بعضی از دانشگاه‌ها در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم راحت‌تر این آزمون‌ها را برگزار کنیم.

به گفته وی با برگزاری آزمون‌های هوشمند بعضی هزینه‌ها مانند استفاده از کاغذ و هزینه‌های قرنطینه از بین خواهند رفت و طبیعتا هزینه‌های جدیدی ایجاد می‌شود که چندان تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

پورعباس گفت: دولت برای شعار خود، یعنی هوشمندسازی بودجه خوبی فراهم کرده است و ما هم به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم. این بخش کمک فراوانی به ما خواهد کرد. ما هر لحظه در حال پیگیری و بهتر کردن شرایط هستیم و سال ۱۴۰۳ نقطه اوج ما در برگزاری آزمون‌ها خواهد بود.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان