۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مراسم احیای شب قدر در مساجد استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین:

مراسم احیای شب قدر در مساجد استان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی رمضانی گفت: مساجد سطح استان به‌صورت محله‌محور در شب‌های احیاء برنامه‌های مختلفی نظیر تلاوت قرآن، سخنرانی و برگزاری دعای جوشن کبیر دارند.

مراسم احیای شب قدر در مساجد استان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در تشریح برنامه‌های کانون‌های فرهنگی‌وهنری مساجد در شب‌های احیاء اظهار کرد: مساجد سطح استان به‌ صورت محله‌ محور در شب‌های احیاء برنامه‌های مختلفی نظیر تلاوت قرآن، سخنرانی و برگزاری دعای جوشن کبیر دارند که ساعت آن از بعد اذان مغرب تا سحر است.

وی افزود: در برخی از مساجد طرح اطعام کریمانه، افطاری ساده و برنامه شبی با قرآن برگزار می‌شود، همچنین توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند با کمک خیرین به‌ عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کانون مساجد است که در شب‌های ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: تمام برنامه‌‌های کانون مساجد به‌ویژه برنامه‌های شب‌های احیاء با توجه به دستور ستاد مقابله با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: علاوه بر مساجد، امامزاده‌ها و صداوسیما نیز برنامه‌های متنوعی برای این شب‌ها دارند تا شهروندان بتوانند از این ایام حداکثر بهره‌مندی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد با این نگاه که رونق برنامه‌ها در مساجد موجب جلوگیری از بسیاری آسیب‌ها می‌شود، تلاش می‌کنند در شب‌های قدر برنامه متنوعی‌ داشته باشند تا فضای معنوی را برای بهره‌مندی مردم فراهم کنند.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ابراز کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون با کمک موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه سمت خدا، بیش از ۱۱ مرحله توزیع گوشت قربانی را داشته‌ایم، همچنین هفته گذشته بیش از ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی یک کیلو و نیمی بین نیازمندان سطح استان توزیع شد.

رمضانی در پایان با اشاره به برگزاری برنامه انجمن قرآن در مسجد موسی‌بن‌جعفر در شهرک مهرگان در طول ماه مبارک رمضان گفت: تا انتهای ماه مبارک رمضان در تمام مساجد سطح تمام شهرستان‌ها برنامه حفظ قرآن برای نوجوانان و جوانان زیر ۱۵ سال داریم که در نهایت به افرادی که یک جزء از قرآن را حفظ کنند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هدیه داده خواهد شد.

انتهای پیام/ت/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان