۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بازداشت پرماجرای عضو هیئت رئیسه فوتبال
کد خبر: ۳۵۷۱۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۹ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

بازداشت پرماجرای عضو هیئت رئیسه فوتبال

رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص اینکه جلسات هیئت رئیسه این فدراسیون با چه تعداد از اعضای آن به حدنصاب می‌رسد ارائه کرد.

بازداشت پرماجرای عضو هیئت رئیسه فوتبال
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛ صفی‌الله فغانپور، در خصوص اینکه با توجه به بازداشت نایب رئیس فدراسیون فوتبال، امکان برگزاری جلسات هیئت رئیسه به خاطر نرسیدن به حدنصاب نیست، اظهار داشت: امکان دارد نایب رئیس بازداشت شده فدراسیون فوتبال همین فردا آزاد شود و فعلا هم خبری از برگزاری جلسه هیئت رئیسه نیست. پس با مشکلی در این خصوص مواجه نیستیم. 

وی در مورد اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با چند نفر از اعضا رسمیت پیدا می‌کند و آیا مشکل رسمیت پیدا کردن جلسات هیئت رئیسه با حضور نایب رئیس بازداشت شده حل می‌شود ، گفت: ما در  سال تنها ۹ جلسه هیئت رئیسه داریم. البته تعداد اعضای قانونی هیئت رئیسه ۹ نفر هستند و با استعلامی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفتیم ۲ نفر دیگر عضو هیئت رئیسه نیستند.

رئیس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که صحبت‌هایش متناقض است و جلسات هیئت رئیسه بر اساس تعداد کل اعضا که در اساسنامه آمده رسمیت پیدا می‌کند، تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال قابل تفسیر است و برداشت‌های متفاوتی از آن می‌شود. در بندی از اساسنامه آمده که تصویب تصمیمات بر اساس ۵۰ درصد آرای مثبت اعضای حاضر در جلسه باشد. 

وی ادامه داد: نمی‌توان به صراحت گفت که رسمیت پیدا کردن جلسات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید با چند نفر باشد و باید در این خصوص استعلام بگیریم. البته هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و جلسه‌ای برگزار نشده که به دنبال تعداد اعضا باشیم و این موضوع قابل طرح نیست. ضمن اینکه اساسنامه به طور شفاف در خصوص این موضوع نظر نداده است. 

فغانپور در پاسخ به این سوال که باید از کدام نهادها استعلام گرفته شود، اظهار داشت: از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا باید استعلام گرفت تا ببینیم وضعیت به چه شکل است. 

وی درباره اینکه کارشناسان حقوق ورزش اعتقاد دارند بدون حضور نایب‌رئیس بازداشت شده فدراسیون فوتبال، امکان برگزاری جلسه هیئت رئیسه نیست، گفت: همانطور که گفتم اساسنامه فدراسیون فوتبال قابل تفسیر است و هر کسی می‌تواند نظر خودش را داشته باشد. امکان دارد تا زمان برگزاری جلسه هیئت رئیسه مشکل نایب رئیس بازداشت شده فدراسیون فوتبال با گذاشتن وثیقه حل شود. 

رییس دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تا زمانی که استعلام  اساسنامه نرسد امکان برگزاری جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیست، عنوان کرد:  اگر  تا آن زمان مشکل نایب رئیس بازداشت شده حل شود هیئت رئیسه دیگر مشکلی نخواهد داشت. فعلا هم که جلسه هیئت رئیسه نداریم و امیدواریم تا آن زمان این مشکل وی حل شود.

انتهای پیام/1404
منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان