۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دست سودجویان باید از چرخه توزیع آرد و نان کوتاه شود
کد خبر: ۳۵۷۱۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۹ ساعت: ۷:۲۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دست سودجویان باید از چرخه توزیع آرد و نان کوتاه شود

محمد مهدی اعلایی گفت: شخصا موضوع نان را با جدیت پیگیری خواهم کرد تا دست دلالان از آن کوتاه شود.

دست سودجویان باید از چرخه توزیع آرد و نان کوتاه شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ محمد مهدی اعلایی در ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه تنظیم بازار بخصوص در ماه پایانی سال اظهار کرد: در سال جدید با تصمیمات اتخاذ شده و پیگیری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی شاهد تعادل و ثبات نسبی بر بازار و قیمت‌ها بودیم و بارقه‌هایی از امید در دل مردم ایجاد شده است.

وی افزود: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز در سطح بازار به اندازه کافی وجود داشت و با تداوم این روند در ماه مبارک رمضان جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

استاندار قزوین گفت: باتوجه به وزن سنگین تورم اقلام خوراکی در سبد مصرف افراد کم درآمد، تلاش و برنامه‌ریزی برای رساندن درست و دقیق کالاهای حمایتی دولت به دست اقشار هدف ضروری است.

لزوم رسیدگی به وضعیت نانوایی‌های قزوین 

این مسئول با اشاره به وضعیت نامناسب آرد و نان در استان گفت: این مسئله باید در اولویت بررسی و رسیدگی قرار بگیرد تا منابع مردم به دست افراد سودجو نیفتد، بنابراین شخصا موضوع نان را با جدیت پیگیری خواهم کرد تا دست دلالان از آن کوتاه شود.

اعلایی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف نانوایان باید آن را به نهادهای نظارتی استان گزارش دهند تا رسیدگی به این تخلفات در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.

وی در پایان بیان کرد: ستاد تنطیم بازار نباید فقط اقلام پرتکرار خوراکی و اقلام اساسی را بررسی کند و ما نیاز داریم در سایر حوزه‌هایی که بر زندگی مردم تاثیرگذار است نیز ورود پیدا کنیم.

پلمپ ۶ واحد نانوایی در استان

رضا افلاطونی نیز در این جلسه با اشاره به بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی و کشاورزی اظهار کرد: در مانور بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی که در ۲۴ فروردین ماه برگزار شد ۶ واحد نانوایی شامل یک مورد سنگکی در خیابان تهران قدیم، یک واحد نانوایی بربری در خیابان راه آهن، یک واحد نانوایی لواشی در خیابان تبریز و یک واحد نانوایی لواش در شهرستان آبیک پلمپ گردید.

وی با اشاره به وجود ۶ پلتفرم فعال توزیع کالاهای اساسی در استان افزود: این تعداد باید به ۱۰ پلتفرم برسد و تعاون روستایی مسئولیت دارد که به افزایش تعداد پلتفرم‌ها رسیدگی کند و بستر را برای ایجاد فروش اینترنتی در سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان فراهم سازد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: پلتفرم‌ها نفش بسیار مهمی در تنظیم قیمت برخی از کالاها دارند و همانطور که مشاهده کردیم قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار نیز با کمک این مدل توزیع متعادل شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: آمادگی لازم جهت در دسترس قرار دادن غرفه‌های تعاون روستایی با هدف توزیع کالاهای تنظیم بازار به جز گوشت و مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان را داریم و در این زمینه نیازمند همکاری شهرداری و فرمانداری هستیم.

افلاطونی در پایان با اشاره به استمرار مانورهای دوره‌ای گفت: هفته گذشته با حضور فرماندار بر نانوایی‌های استان نظارت صورت گرفت و در همین خصوص تاکنون ۲۱۳ کارتخوان‌ بانک سپه در این واحدها نصب شده و این روند ادامه دارد.

توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب

عزیزالله افضلی نیز با اشاره به اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: کالاهای اساسی با قیمت مصوب در حال توزیع است و بازرسان جهاد کشاورزی، صمت و بسیج بر روی بازار و روند فروش کالا نظارت می‌کنند. 

وی افزود: نمایشگاه عرضه مواد مواد غذایی از ۱۹ تا ۲۶ فروردین ماه با شرکت ۴۸ واحد تولیدی و بازرگانی و همچنین ۱۰ غرفه تنظیم بازار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: اقلام اساسی موجود در این نمایشگاه که شامل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و مواد شوینده می‌شد ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از  قیمت بازار عرضه شد. 

این مسئول در پایان با اشاره به گزارش ۱۶۲ تخلف از طرف مردم بیان کرد: در طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، تعداد ۲ هزار و ۱۰ مورد بازرسی صورت گرفت که از این تعداد ۲۸۴ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان