۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مرحله دوم آزمون دکتری چگونه برگزار می‌شود؟
کد خبر: ۳۵۷۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۶ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

مرحله دوم آزمون دکتری چگونه برگزار می‌شود؟

مرحله دوم آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سنجش عملی است و اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم، دهه سوم اردیبهشت منتشر می‌شود.

مرحله دوم آزمون دکتری چگونه برگزار می‌شود؟
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از فارس، آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ روز جمعه ششم اسفندماه برگزار و کارنامه نتایج اولیه آن منتشر شده است.

داوطلبانی که براساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید انتخاب رشته خود را انجام داده و مرحله دوم آزمون را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

مرحله دوم این آزمون شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سنجش عملی است و  اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم، دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

مصاحبه و بررسی علمی و پژوهشی در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم به صورت حضوری انجام می‌شود و دانشگاه‌ها و موسسات مجری مقطع دکتری چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون و نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق سایت خود را به متقاضیان اعلام می‌کنند.

در صورت نیاز و همچنین تشخیص موسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق سایت دانشگاه به اطلاع متقاضیان می رسد.

مرحله دوم آزمون در هر موسسه برای هر متقاضی یک بار انجام می‌شود و عدم مراجعه متقاضیان در این مرحله به منزله انصراف آنان است.

نمره مصاحبه بر اساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال می شود صورت خواهد گرفت، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون و همچنین طرح‌<spa< span="">واره</spa<> در رشته محل‌های پژوهش محور حد نصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش مکلف است در پذیرش نهایی این حدنصاب را اعمال کند.

دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم هستند و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش و عملی لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان