۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳۱هزار دانش‌آموز روزه اولی در قزوین
کد خبر: ۳۵۷۰۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۸ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد

۳۱هزار دانش‌آموز روزه اولی در قزوین/ مسابقه توليد محتوای مجازی ويژه روزه‌داري برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام دکتر حسین محمدزاده گفت: در کل استان ۳۱ هزار دانش‌آموز روزه اولی داریم که ۱۶هزار نفر آنان دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی و ۱۵ هزار نفر دیگر نیز دانش‌آموزان پسر پایه هشتم هستند.

۳۱هزار دانش‌آموز روزه اولی در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ تربیت دینی فرزندان ریشه در کودکی آنان دارد و همین امر رسالت والدین و مسئولان تربیتی را در آموزش مباحث عبادی و اسلامی سنگین می‌کند.

ماه رمضان فرصت مغتنمی است تا انسان‌ها با روزه داری و خودسازی روح خود را صیقل بخشیده و به خدای متعال نزدیک شوند و در این بین کودکان و نوجوانان که با رسیدن به سن تکلیف به مهمانی ماه خدا دعوت می‌شوند با الگوگیری از والدین و مربیان خود با آداب روزه داری و حضور در ضیافت الهی آشنا می‌شوند. 

بسیاری از نوجوانان امسال برای اولین بار روزه‌داری را تجربه می‌کنند و با توجه به اینکه پرهیز از خوردن و آشامیدن در روزهای طولانی فصل بهار ممکن است برای آنان دشوار باشد؛ بنابراین والدین و مسئولان تربیتی در مدارس باید راهکارهایی را برای حفظ شادابی و سلامت فرزندان به کار بگیرند.

حجت الاسلام حسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به تعداد دانش‌آموزان روزه اولی در استان قزوین اظهار کرد: در کل استان 31 هزار دانش‌آموز روزه اولی داریم که 16هزار نفر آنان دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی و 15 هزار نفر دیگر نیز دانش‌آموزان پسر پایه هشتم هستند.

وی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که در مدارس استان برگزار می‌شود و از جمله آن می‌توان به ختم قرآن، محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقه دانستني‌هاي قرآني در فضاي مجازي و حضوري، برگزاري نمايشگاه قرآني در فضاي مجازي و حضوري و شركت در نماز جماعت مساجد و نمازجمعه اشاره کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مسابقه حفظ موضوعي قرآن كريم، طرح روزه اولي دختران پايه سوم ابتدايي و پايه هشتم و نهم پسران، مسابقه كتابخواني نماز، مسابقه خاطرات روزه‌داري، مراسم تجليل از دانش‌آموزان حافظ و قاري قرآن، مسابقه توليد محتوا ويژه روزه‌داري در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است.

اهمیت نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان

وی عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته در ماه مبارک رمضان جلسات پرسش و پاسخ ديني با موضوع روزه‌داري با حضور علمای حوزه علمیه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید بر نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان بیان کرد: خانواده اولین نهادی است که فرزندان در آن رشد می‌کنند و والدین اولین مربیان فرزندان خود هستند؛ لذا عمل به فرایض دینی توسط پدر و مادر در منزل مهم‌ترین نقش را در رشد دینی فرزندان دارد.

وی تصریح کرد: پایه و اساس اعتقادات دینی در منزل شکل می‌گیرد؛ بنابراین انجام فرایض دینی توسط والدین مهم‌ترین عامل جهت تشویق فرزندان به امر روزه داری است.

محمدزاده ابراز کرد: در ایام کرونا تربیت تعطیل نبود و در فضای مجازی از طریق شبکه شاد کلیه محتواهای مفید و مورد استفاده دانش‌آموزان توسط همکاران مجرب تهیه و در گروه‌ها و کانال‌های مدارس بارگذاری می‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اقدامات دیگر حوزه پرورشی برگزاری پویش‌های مختلف با موضوعات نماز در منزل و تشویق به روزه برای دانش‌آموزان بوده و دریافت گزارش‌های تصویری حاکی از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها از این پویش‌ها بوده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان