۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح نمایشی پروژه تقویت فشار آب توسط استاندار سابق
کد خبر: ۳۵۷۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۵ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از مشکلات یک منطقه محروم؛

ساکنین کوچه سبلان آبگرم از آب لوله‌کشی محروم هستند/ مردم از تانکرهای خالی رنج ببرند یا وعده‌های توخالی؟

ساکنین کوچه سبلان شهر آبگرم شهرستان آوج از نبود آب لوله‌کشی رنج می‌برند و با گذشت سال‌ها هنوز وعده مسئولین برای تامین آب این منطقه محقق نشده است.

افتتاح نمایشی پروژه تقویت فشار آب توسط استاندار سابق
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محله نظر زمین در کوچه سبلان شهر آبگرم واقع در شهرستان آوج است که ساکنین آن مدت‌ها از نبود آب لوله‌کشی گلایه‌مند هستند و با وجود اینکه مسئولان وعده حل این مشکل را داده‌اند اما همچنان این مسئله لاینحل باقی مانده است.
 
یکی از ساکنین شهر آبگرم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به نبود آب لوله‌کشی در کوچه سبلان اظهار کرد: این مشکلی است که ما همه روزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و با وجود درخواست‌های متعدد شفاهی و کتبی هنوز مسئولین به این مطالبه مردمی بی‌توجه هستند.

وی افزود: در حال حاضر ساکنین این منطقه به وسیله مخزن و تانکر، آب مورد نیاز خود را تامین کرده و به دلیل افت فشار آب مجبور به خرید پمپ‌هایی هستند که هزینه‌های میلیونی روی دست آنها می‌گذارد.

این شهروند آبگرمی در ادامه گفت: از مسئولین خواهشمندم برای این مشکل راهکار اساسی بیندیشند تا شرایط زندگی در این محله برای ما آسان شود.

پروژه تقویت فشار ناکارآمد بود

یک شهروند دیگر با اشاره به افتتاح پروژه تقویت فشار آب کوچه سبلان توسط استاندار سابق قزوین اظهار کرد: با افتتاح این پروژه باید فشار آب بهبود می‌یافت که متاسفانه ضعیف‌تر شده و ناکارآمدی آن بیشتر باعث رنجش خاطر مردم شده است.

وی افزود: اهالی کوچه سبلان به دلیل نبود آب لوله‌کشی در رفع نیازهای ضروری مانند استحمام، شست‌وشوی ظروف و پخت و پز دچار مشکل هستند و مسئولین هم سعی می‌کنند که از مشکل این محله چشم پوشی کنند.

این شهروند در پایان گفت: مردم به دنبال وعده مسئولین نیستند زیرا تا به امروز هیچ‌کدام از این وعده‌ها محقق نشده چراکه مشکل ما با لوله‌کشی آب حل می‌شود نه وعده‌های دور از دسترس!

پروژه آبرسانی در اولویت مسئولین نیست

یکی دیگر از اهالی کوچه سبلان با تاکید بر نارضایتی مردم از عملکرد مسئولین مربوطه درخصوص تامین آب لوله‌کشی این محله اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان عقیده دارد که تعداد کم خانوار در این محله انجام هرگونه پروژه آبرسانی را از اولویت خارج می‌کند.

وی افزود: مسئولین با یک بازدید ساده متوجه خواهند شد که حداقل 20 الی 30 خانوار در این محله ساکن هستند و باید گفت که بیان اینگونه نظرها برای برداشتن بار مسئولیت از دوش خود، جای تعجب دارد.

این شهروند گفت: بدون شک همان طور که تامین هزینه‌های انجام پروژه آبرسانی برای مسئولین به صرفه نیست، برای مردم عادی این محل هم سخت خواهد بود.
 
یکی از شهروندان آبگرمی با ابراز گلایه از مشکلات متعدد نبود آب اظهار کرد: اهالی این کوچه در زمستان با یخ بستن آب تانکر و در تابستان با کمبود فشار آب مواجه هستند.

وی افزود: برای ما که با مشکل فشار آب رو به رو بودیم خرید پمپ هم کارساز نبوده و چه بسا که با سوختن پمپ هزینه‌های تعمیر را هم باید بپردازیم.

وعده آبرسانی مسئولین به کوچه سبلان محقق نشده است

یک شهروند دیگر با اشاره به بازدیدهای بدون حاصل مسئولین از این محله اظهار کرد: اگر چه مسئولین وعده داده بودند لوله کشی آب در این کوچه را آغاز خواهند کرد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: در روزهای سرد زمستان برای جلوگیری از یخ بستن اب در تانکر مجبور هستیم با استفاده از لوازم برقی مانع این کار شویم که آن هم خطر برق گرفتگی دارد.

این شهروند در پایان گفت: همه اهالی کوچه سبلان به صورت قانونی در این مکان زندگی می‌کنند و خواسته آنها هم قانونی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ خیابان سبلان در شهر آبگرم تنها یکی از ده‌ها مناطق دورافتاده و کم برخوردار استان قزوین است که می‌طلبد مسئولین با نگاه جهادی برای حل مشکلات مردمان این مناطق ورود کنند چراکه شاید صدای آنها به سختی به گوش مسئولین در مراکز استان برسد.

مشکل اهالی محله سبلان در شهرستان آوج وارد مرحله جدی شده است و مسئولین باید تمام توان خود را برای حل آن بگذارند زیرا تامین آب یکی از ابتدایی‌ترین حقوق مردم در هر مکانی است و از طرفی با ورود به فصل گرما این معضل باعث آزار بیشتر مردم خواهد شد.
 
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان