۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین «قرارگاه ۱۱۰ محله» در ۵ منطقه آسیب‌پذیر استان تشکیل می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۰۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۲ ساعت: ۲۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین:

«قرارگاه ۱۱۰ محله» در ۵ منطقه آسیب‌پذیر استان تشکیل می‌شود

سید مهدی میرغفاری گفت: طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در ۵ منطقه حاشیه شهر استان قزوین تحت عنوان «قرارگاه ۱۱۰ محله» در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات توانمند و کارآمد عملیاتی می‌شود.

«قرارگاه ۱۱۰ محله» در ۵ منطقه آسیب‌پذیر استان تشکیل می‌شود
سید مهدی میرغفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، از اجرای طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این راستا ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر در کشور را که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند را به عنوان پایلوت انتخاب کرده است.

وی افزود: سهم استان قزوین در این طرح ۵ منطقه حاشیه شهر است که تحت عنوان «قرارگاه ۱۱۰ محله» بنا داریم اقداماتی را در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات با کودکان و نوجوانان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ عملیاتی کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قزوین بیان کرد: در این طرح در وهله اول منطقه را پهنه‌بندی کرده و برای هر کدام مسئولینی از گروه‌های مردمی انتخاب می‌کنیم که اشراف و اطلاعات کاملی نسبت به محله خود دارند.

میرغفاری ابراز کرد: در راستای این طرح، پلاک به پلاک؛ مشکلات و معضلات منطقه را احصا و اطلاعات و داده‌های لازم را به دست می‌آوریم تا متناسب با آن افراد نیازمند را شناسایی کرده و بتوانیم اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

وی عنوان کرد: محور ما استفاده بهینه از ظرفیت گروه‌های مردمی فعال در منطقه است تا محلات را به وسیله خود مردم پشتیبانی کرده و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف توانمند سازیم.

این مسئول اذعان کرد: همچنین برنامه‌های دیگری از جمله موضوعات اقتصادی، اشتغال‌زایی، فرهنگی و ورزشی را در دستور کار داریم و در صدد هستیم به وسیله گروه‌های مردمی آن مناطق را توانمند سازیم.
 
میرغفاری تصریح کرد: انتظار داریم که دستگاه‌های متولی امر هم در این راستا یاری‌گر ما باشند تا بتوانیم قدمی در راستای توانمندسازی محلات کم‌برخوردار برداریم.

وی ادامه داد: همچنین قرارگاهی تحت عنوان «خانه احسان» در آن محلات تشکیل می‌دهیم تا علاوه بر فراهم‌سازی بستری برای انجام برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها خود، مکانی برای مراجعه مردم باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برنامه‌ریزی کرده که در بحث سلامت آن مناطق هم ورود کند تا موضوعات مربوط به غربالگری و پزشک خانواده را با همکاری هلال‌احمر انجام‌دهد.
 
میرغفاری در پایان گفت: همچنین با همکاری بنیاد ۱۵خرداد بنا داریم که کودکان زیر ۱۲ سال را که بیمار هستند و برای تامین نیازهای پزشکی و اقلام دارویی خود مشکل دارند را شناسایی و حمایت‌ لازم از آن‌ها صورت گیرد تا از این طریق بتوانیم قسمتی از دردهای مردم مناطق را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان