۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین پروژه ساخت المان شهدای گمنام در آبیک کلید خورد
کد خبر: ۳۵۷۰۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲۲ ساعت: ۱۵:۲۵ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری صبح قزوین؛

پروژه ساخت المان شهدای گمنام در آبیک کلید خورد

پروژه ساخت المان شهدای گمنام آمادگاه ارتش در آبیک با حضور مسئولین تامین بودجه و ساخت آن از سرگرفته شد.

پروژه ساخت المان شهدای گمنام در آبیک کلید خورد
به گزارش صبح قزوین؛ چندی پیش عکس‌هایی از وضعیت تاسف‌بار گلزار دو شهید در کوی سازمانی آمادگاه ارتش و پایگاه هوانیروز شهید امینی شهرستان آبیک منتشر شد که ناراحتی همگان را در پی داشت.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام دفاع مقدس در اول اسفندماه سال 1396 وارد استان قزوین شد و بنا به درخواست مسئولین امر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کوی سازمانی آمادگاه ارتش و پایگاه هوانیروز شهید امینی شهرستان آبیک به خاک سپرده  شد، امابا گذشت 4 سال از تدفین پیکر پاک آنها و علی رغم وعده‌ای که مسئولین ارتش برای ساخت المان شهدا در این مکان داده‌ بودند، همچنان به وضعیت گلزار رسیدگی نشده است.

بازتاب عکس‌های منتشر شده قبور این دو شهید در پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین موجب شد که مسئولان شهرستان آبیک، فرماندهان نظامی ارتش و سپاه، امروز (دوشنبه) ۲۲فروردین جلسه‌ای برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام و ساخت المان این مجموعه برگزار کنند.

امیر سرتیپ حسین محمدشفیعی در این جلسه با اشاره به لزوم تقسیم کار بین مسئولان جهت ساخت المان شهدای گمنام آمادگاه آبیک اظهار کرد: این پروژه نیازمند برنامه‌کاری مشخص است و متولیان امر باید پای کار باشند و وظایف تعریف شده خود را یه درستی انجام دهند.

وی افزود: ساخت المان شهدای گمنام یک پروژه قابل انجام است و نباید بنا به هر دلیلی اجرای پروژه متوقف شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان با اشاره به تامین بودجه ساخت المان گلزار شهدا گفت: باتوجه به اعتبار ۱۷۰ میلیون تومانی از طرف گروه مخازن و آماد، ۵۰ میلیون تومان پایگاه هوانیروز، ۱۵ میلیون تومان شهرداری و مساعدت مسئولان شهرستان آبیک و تامین سنگ قبور مطهر شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برای ساخت المان گلزار شهدای گمنام شهرک شهید فلاحی، عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

ساخت المان وظیفه آمادگاه بوده است

حامد فتوحی در پایان این جلسه خبر أخذ حکم شرعی برای جابه جایی وجود مبارک شهدا از مقام معظم رهبری را بسیار ناگوار دانست و اظهار کرد: مسئولان گروه مخازن و آماد باید ارتباط بهتر و بیشتری با دیگر مسئولان داشته باشند، زیرا ساخت المان وظیفه آمادگاه بوده و اجرایی نشده است.

وی افزود: مسئولان باید برای تحقق اهداف شهدا تلاش کنند و این برازنده شهرستان آبیک نیست که بعد از چهار سال شهدای گمنام المانی نداشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک با تاکید بر ارائه روند گزارشات اجرای پروژه از سوی مسئولان گروه مخازن و آماد گفت: شخصا در جلسات مربوط به ساماندهی گلزار شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی حضور خواهم یافت و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

این مسئول در پایان با اشاره به گلایه‌های فرزندان معظم شهدا، هیئتی‌ها و افراد مذهبی مبنی بر عدم ساخت المان برای گلزار شهدای گمنام بیان کرد: به جد پیگیر این موضوع بوده و هستم و تا پایان اجرای پروژه پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت و حتما از ظرفیت شهرستان برای ساخت المان مساعدت می‌شود.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان