۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پرمصرف‌ترین اقلام اساسی ماه رمضان در قزوین چند؟
کد خبر: ۳۵۶۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۱۷ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

پرمصرف‌ترین اقلام اساسی ماه رمضان در قزوین چند؟

گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان می‌پردازد و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

پرمصرف‌ترین اقلام اساسی ماه رمضان در قزوین چند؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان می‌پردازد و نوسانات قیمت این کالاها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

از جمله کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان مرغ است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مرغ در برخی استان‌ها از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار تجاوز کرده و به 35 الی 36 هزار تومان نیز رسیده است، اما قیمت هر کیلو مرغ تازه در بازار قزوین طبق نرخ مصوب 31 هزار تومان است، این در حالی است که برخی فروشندگان برای جذب مشتری این کالا را 500 تومان کمتر از نرخ مصوب به مشتریان عرضه می‌کنند.

همچنین هر کیلو ران مرغ 33 الی 36 هزار تومان، هر کیلو سینه مرغ 53 الی 58 هزار تومان و هر کیلو فیله مرغ 71 هزار تومان است.

هر شانه تخم‌مرغ تنظیم بازار که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود 45 هزار تومان است، این در حالی است که هر شانه تخم‌مرغ در بازار آزاد 51 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت قرمز میل به گران شدن دارد

گوشت قرمز یکی از کالاهایی است که به‌دلیل قیمت بالایی که دارد، معمولا تقاضا برای خرید آن کم است، همچنین با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی به‌نظر می‌رسد گوشت قرمز میل به گران شدن دارد، چرا که طبق رصدهای میدانی، نرخ درج شده برای این کالا در تابلوی برخی مغازه‌ها نسبت به مغازه‌های دیگر بالاتر است.

قیمت گوشت گوساله بی‌چربی در تابلوی برخی مغازه‌ها 180 و در تابلوی برخی دیگر از مغازه‌ها 190 هزار تومان درج شده است، همچنین هر کیلو گوشت گوسفندی بدون دنبه 180 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود، هر کیلو قلم گوساله نیز که برای طبخ آش‌های ماه مبارک رمضان مورد استفاده قرار می‌گیرد 12 هزار تومان است.

قیمت انواع حبوبات در ماه مبارک رمضان

حبوبات یکی از اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان است که در طبخ آش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به شرح زیر است: لوبیا چیتی 45 الی 50 هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی 40 الی 42 هزار تومان، لوبیا کشاورزی 44 الی 45 هزار تومان، لوبیا قرمز 34 الی 35 هزار تومان، عدس 45 الی 55 هزار تومان، ماش 35 هزار تومان، نخود 42 الی 45 هزار تومان، لپه 43 الی 48 هزار تومان.

همچنین قیمت هر کیلو جو پرک 17 هزار تومان و هر کیلو گندم برای حلیم 15 الی 16 هزار تومان است.

انواع خرما در بازار قزوین

خرما یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای ماه مبارک رمضان است که انواع مختلفی دارد، اما در این ایام معمولا برای رطب مضافتی و خرمای بم طرفداران بیشتری وجود دارد، قیمت هر بسته رطب مضافتی درجه یک در بازار قزوین تا 55 هزار تومان نیز رسیده است، اما خرماهای درجه دو و سه با قیمت‌های کمتری به مشتریان عرضه می‌شوند، کمترین قیمت برای هر بسته خرما در بازار قزوین 15 هزار تومان است که این نوع خرما معمولا توسط دست‌فروشانی که در بازار قزوین فعالیت می‌کنند، به فروش می‌رسد.

قیمت هر کیلو از انواع خرما در بازار قزوین به این شرح است: خرما مضافتی 30 الی 35 هزار تومان، خرمای بم 45 هزار تومان، خرمای کبکاب 25 هزار تومان، خرما زاهدی 30 الی 35 هزار تومان، خرما ربی 50 الی 60 هزار تومان، خرما خاصویی 35 هزار تومان، خرما آلویی 45 هزار تومان، خرمای پیارم 60 هزار تومان، چیپس خرما 30 هزار تومان.

قیمت برخی خشکبار پرمصرف در ماه مبارک رمضان

برخی خشکبار از جمله قند و شکر از کالاهای پرمصرف در این ایام به حساب می‌آیند، قیمت هر کیلو قند شکسته در بازار قزوین 25 هزار تومان و قیمت هر بسته یک کیلویی شکر تنظیم بازار که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود 15 هزار تومان است.

همچنین قیمت چای نیز با توجه به کیفیت و نوع آن متفاوت بوده و در رنج قیمتی هر کیلو 90 الی 230 هزار تومان به فروش می‌رسد، هر کدام از انواع چای ایرانی و خارجی طرفداران خاص خود را دارند.

قیمت اقلام پرطرفدار در ماه رمضان

برخی اقلام در ماه مبارک رمضان طرفداران بسیاری دارند و در سفره افطار اغلب خانواده‌های ایرانی یافت می‌شوند، از جمله این اقلام می‌توان به زولبیا بامیه اشاره کرد.

قیمت مصوب هر کیلو از برخی اقلام پرطرفدار در ماه رمضان به شرح زیر است: زولبیا بامیه 55 هزار تومان، آش حلیم 27 هزار تومان، آش امام(آش شله قلمکار) 35 هزار تومان، آش رشته 25 هزار تومان.

همچنین از کالاهای پرمصرف در این ایام که به حفظ آب بدن و رفع عطش کمک می‌کنند، تخم شربتی و خاکشیر است، هر کیلو تخم شربتی 130 هزار تومان و هر کیلو خاکشیر 150 هزار تومان است، البته این کالاها عموما در بسته‌های کوچک 10 و 15 هزار تومانی به مشتریان عرضه می‌شوند.

از دیگر اقلام پرمصرف در این ایام می‌توان به پنیر و گردو اشاره کرد، هر کیلو پنیر سفید 32 هزار تومان، هر کیلو پنیر لاکتیکی 42 هزار تومان و هر کیلو پنیر محلی با قیمت میانگین 65 هزار تومان به فروش می‌رسد، هر کیلو گردو نیز 100 الی 150 هزار تومان و هر کیلو مغز گردو با توجه به کیفیت آن 200 الی 270 هزار تومان است.

قیمت برخی تره‌بار در بازار قزوین

مصرف برخی صیفی‌جات، سبزیجات و میوه‌ها در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد، از جمله صیفی‌جاتی که در ماه مبارک رمضان قیمت آن به طرز عجیبی بالا رفته می‌توان به گوجه‌فرنگی اشاره کرد که افزایش قیمت صددرصدی داشته است.

قیمت هر کیلو از برخی تره‌بار پرمصرف در این ماه مبارک به شرح زیر است: هویج 4 الی 6 هزار تومان، سبزی خوردن و سبزی آش 15 هزار تومان، کاهو 6 الی 12 هزار تومان، گوجه‌فرنگی 25 الی 30 هزار تومان، خیار 7 الی 12 هزار تومان، هندوانه 6 الی 8 هزار تومان، طالبی 15 هزار تومان.

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ از 19 الی 26 فروردین ماه نمایشگاه طرح ضیافت ویژه اقلام اساسی و پرمصرف در ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار خواهد شد و مردم از ساعت 15 الی 22 می‌توانند کالاهای موردنیاز خود را با نرخ مصوب دولتی از این نمایشگاه تهیه کنند.

انتهای پیام/ت/1010

منبع: شاخص خبر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان