۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قرارگاه فناوری و تولید دانش‌بنیان در استان قزوین شکل می‌گیرد
کد خبر: ۳۵۶۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۱۴ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

قرارگاه فناوری و تولید دانش‌بنیان در استان قزوین شکل می‌گیرد

سیدعلی قاسم‌زاده از تشکیل قرارگاه استانی فناوری و تولید دانش بنیان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ه) برای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: این قرارگاه به منظور رصد نیازها و مسائل منطقه‌ای و ملی شکل خواهد گرفت.

قرارگاه فناوری و تولید دانش‌بنیان در استان قزوین شکل می‌گیرد
سید علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به نامگذاری سال‌جاری با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: انتخاب هوشمندانه شعار سال از یک سو فرصت کم نظیری برای دانشگاه‌ها بوده و از سوی دیگر نشانگر اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی به این نهاد و حمایت ویژه از دانشمندان است.

وی افزود: برای دستیابی به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باید مجموعه‌های رشد و فناوری و کارآفرینی تاسیس شود تا با امکانات، توانمندی‌ها و خلاقیت اندیشمندان و پژوهشگران مشکلات تولید کشور را حل کنیم.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان اینکه کانون‌های صنعتی باید از رویکرد سنتی و معمول تغییر روش دهند، گفت: ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشگران با صنعت زمینه تبدیل ایده به ثروت و پس از آن تولید به روز و کیفی و در نتیجه تحول اساسی و بنیادین را مهیا می‎‌کند.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین با برخورداری از ماهیت صنعتی و فرهنگی فرصتی کم نظیر برای ورود دانشمندان و پژوهشگران ایجاد کرده است و امیدواریم با فرمان مقام معظم رهبری امکان مشارکت جدی و فعالانه دانشگاه‌ها در تولید دانش بنیان هرچه بیشتر شکل بگیرد.

آمادگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای انجام پروژه‌های دانش‌بنیان

قاسم‌زاده یادآور شد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با برخورداری از آزمایشگاه‌های به روز و نیروی انسانی خلاق، ماهر و اندیشمند و دارا بودن مرکز رشد و فناوری، کارآفرینی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در کنار پارک علم و فناوری استان می‌تواند محور رفع مشکلات، نیازها و مسائل اصلی صنایع باشد.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال و به منظور رصد نیازها و مسائل منطقه‌ای و ملی، قرارگاه و ستاد استانی فناوری و تولید دانش بنیان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تشکیل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در پایان گفت: قرارگاه استانی فناوری و تولید دانش بنیان با اعضای حقوقی و حقیقی شروع به کار خواهد کرد و امیدواریم با با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با محوریت استاندار قزوین انجام وظیفه کند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان