۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کیف‌ها را ببندید؛ مدارس دوباره حضوری می‌شوند
کد خبر: ۳۵۶۸۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۹ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

امکان ادامه کلاس‌ها تا تیرماه؛

کیف‌ها را ببندید؛ مدارس دوباره حضوری می‌شوند

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها از چهاردهم فروردین‌ماه حضوری خواهد بود که در این رابطه تمهیدات لازم برای آموزش حضوری در مدارس اندیشیده شده و برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان، سال تحصیلی امکان دارد تا تیرماه ادامه یابد.

کیف‌ها را ببندید؛ مدارس دوباره حضوری می‌شوند
 

به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین به نقل از فارس ؛براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها از چهادهم فروردین ماه حضوری خواهد بود که در این راستا براساس آیین‌نامه بهداشتی جدید بازگشایی مدارس، زدن ماسک برای دانش‌آموزان و تهویه کلاس‌ها الزامی شد.

براساس این آیین‌نامه حضور ساعتی و نوبتی دانش‌آموزان و معلمان در مدارس غیرقانونی خواهد بود و زنگ‌های کلاسی، تفریح و ورزشی به شرایط قبل از کرونا برمی‌گردد، اما برای دانش‌آموزانی که علائمی از کرونا دارند کلاس‌های مجازی همچنان برگزار خواهد شد.

همچنین براساس این آیین‌نامه که وزارت آموزش و پرورش آن را ابلاغ کرده از چهاردهم فروردین ماه برای دانش‌آموزانی که نیمسال اول آن‌ها نیاز به تلاش بیشتر داشته کلاس‌های جبرانی در نظر گرفته خواهد شد و به زمان نیمسال تحصیلی دبیرستان‌ها یک‌ماه اضافه خواهد شد.

مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: با تلاش مسؤولان بسترهای مناسب برای بازگشایی حضوری مدارس فراهم‌ شده؛ پیروی مجوز ستاد ملی مقابله‌ با کرونا پس از دو سال، شرایط برای حضور همکاران و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به‌صورت حضوری فراهم شده و از روز یکشنبه، چهاردهم فروردین‌ماه مدارس استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پذیرای دانش‌آموزان و همکاران است.

وی ادامه داد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان با شیوع ویروس کرونا بیشتر در فضایی شاد برگزار شده، اما تداوم این روند برای والدین، معلمان و مسؤولان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده، تاثیر حضوری مدارس برکسی پوشیده نیست و مطمئنا بار علمی و خروجی آن خیلی بیشتر از آموزش غیرحضوری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای آموزش حضوری در مدارس کرمانشاه اندیشیده شده است، و برای جبران این افت با برنامه‌ریزی درستی آموزش مناسبی را در همین زمان باقی‌مانده از سال تحصیلی ارائه خواهیم داد. البته امکان دارد با موافقت وزارتخانه، برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان، سال تحصیلی تا تیرماه ادامه یابد و امتحانات پایان ترم کمی دیرتر برگزار شود.

*لزوم تکمیل واکسیناسیون دانش‌آموزان قبل از بازگشایی حضوری مدارس

در این بین پدر و مادرهایی هستند که حضور همه دانش‌آموزان در یک زمان مشخص در مدارس را تهدیدی برای سلامت فرزندانشان می‌دانند.

مادری به خبرنگار فارس گفت، که پسر مقطع دوم دبستانی وی دچار بیماری تنفسی است و از اینکه مدارس به صورت حضوری باشد با توجه به اینکه هنوز چرخش ویروس کرونا را در جامعه داریم برای حفظ سلامتی فرزندش بسیار نگران کننده می‌داند.

در این رابطه سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در پاسخ به نگرانی والدین از بازگشایی مدارس به صورت حضوری، توصیه کرد؛ هر چه سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون فرزندان ۵ سال به بالای خود کنند.

وی در ادامه این گفت‌وگو به خبرنگار فارس، گفت: براساس دستور ستاد ملی کرونا، از چهادهم فروردین ماه تمامی مدارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد، اما با توجه به اینکه هنوز بیماری کرونا کاملا کنترل نشده و موارد از مرگ و میر را در استان و کشور داریم و حتی موارد ابتلا در برخی از استان‌ها روبه افزایش است، بنابراین والدین باید حتما کودکان ۵ سال به بالا را واکسینه و نسبت به تکمیل برنامه واکسیناسیون آن‌ها اقدام کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه یکی از راه‌های مهم برای کنترل بیماری را واکسیناسیون دانست و گفت: در پیک ششم با توجه به گستردگی انجام واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۱۲ سال خوشبختانه موارد ابتلا و مرگ‌ومیر به شدت کاهش یافته بود.

وی افزود: والدین بدون هیچ تردیدی بر سلامت واکسن‌ها حتما نسبت به تزریق واکسن برای فرزندان بالای ۵ سال خود اقدام کننند، دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک مجوز تزریق برای این گروه سنی را دارند.

شاه‌آبادی در پاسخ به باور غلط برخی از والدین در خصوص عوارض واکسن، گفت: واکسن کرونا هیچ تفاوتی با بقیه واکسن‌ها ندارد، همانگونه که فرزندان خود را از بدر تولد بر علیه بیماری‌های مانند سرخک، فلج اطفال و... واکسیناسیون می‌کنیم این واکسن هم دقیقا شبیه آن‌ها است و عوارضی ندارد. با انجام آزمایش‌های بالینی لازم مجوز تزریق واکسن کرونا اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گروه سنی زیر ۱۸ سال مواردی که دچار عوارض بودند نسبت به گروه سنی بالای ۱۸ سال بسیار بسیار نادر است، یعنی عوارض در کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان است.

حالا باید منتظر ماند که آیا واقعا این بار مدارس پس از دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت جدی حضوری برگزار خواهند شد یا نه. بعد از مدتی به روال قبل و آموزش از طریق شبکه شاد برمی‌گردد، افت تحصیلی دانش‌آموزان با آموزش غیرحضوری به خصوص در مقطع ابتدایی کاملا مشهود است، البته این بار در ستاد ملی کرونا بیان شده «مدارس و دانشگاه‌ها از روز ۱۴ فروردین حضوری خواهند بود. هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست؛ همچنین عادی‌انگاری نشود؛ کرونا تمام نشده است، اما کار، آموزش، تحصیل و زندگی پرشورتر و با نشاط‌تر از گذشته دنبال می‌شود».

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان