۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برترین گلزنان تمام ادوار جام جهانی فوتبال
کد خبر: ۳۵۶۸۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۹ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

برترین گلزنان تمام ادوار جام جهانی فوتبال

جام جهانی مهمترین آوردگاه فوتبالی جهان به شمار می‌رود که تاکنون شاهد ستارگان زیادی بوده است.

برترین گلزنان تمام ادوار جام جهانی فوتبال
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۶ ماه دیگر به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و مستطیل سبز آماده درخشش جمعی از ستارگان جهان در مهمترین آوردگاه فوتبالی می‌شود.
در ۲۱ دوره مسابقات جام فوتبال جهانی، بیش از ۲۰۰۰ گل (بدون احتساب ضربات پنالتی در پایان ۱۲۰ دقیقه) به ثمر رسیده است.
از زمان به ثمر رسیدن اولین گل جام جهانی توسط لوسیان لوران، بازیکن تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه، بیش از ۱۲۵۰ بازیکن از کشور‌های مختلف موفق شدند در رویداد‌های بزرگ فوتبالی جهان گلزنی کنند و در این میان حدود ۹۵ بازیکن شناخته شوند و ۵ گل یا بیش از آن به ثمر برسانند.
در حال حاضر حاضر میروسلاو کلوزه، بازیکن سابق تیم ملی آلمان با رکورد ۱۶ گل زده در ۴ دوره این رقابت ها، برترین گلزن تاریخ جام جهانی به شماره می‌رود.
پس از کلوزه بازیکنانی در رده‌های بعدی قرار دارند که دوران بازی خود را به پایان رسانده و شانسی برای رسیدن به رکورد ۱۶ گل زده آلمانی ندارند.
در این گزارش به بررسی عملکرد ۵ گلزن برتر تمام ادوار جام جهانی می‌پردازیم.
۱- میروسلاو کلوزه
ادوار حضور در جام جهانی: ۴ دوره
تعداد بازی: ۲۴ بازی
تعداد گل: ۱۶ گل
گلزنی در هر بازی: ۰.۶۷
او در جام جهانی ۲۰۰۲ که به میزبانی ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، ۵ گل به ثمر رساند و کفش طلا را به دست آورد. کلوزه در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ۵ گل زد و در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ۴ گل به ثمر رساند.
کلوزه که تنها یک گل تا رسیدن به رکورد رونالدو فاصله داشت، در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای آخرین بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و با ثمر رساندن ۲ گل، عنوان برترین گلزن تمام ادوار جام جهانی فوتبال را به خود اختصاص داد.
میروسلاو کلوزه
۲- رونالدو نازاریو
ادوار حضور در جام جهانی: ۴ دوره
تعداد بازی: ۱۹ بازی
تعداد گل: ۱۵ گل
گلزنی در هر بازی: ۰.۷۹
رونالدو نازاریو، اعجوبه برزیلی دنیای فوتبال که ۳ بار به عنوان برترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده و ۲ بار توپ طلا را به دست آورده، با ۱۵ گل در رده دوم برترین گلزنان جام جهانی قرار دارد.
رونالدو نیز در ۴ دوره جام جهانی حضور داشت و با تیم ملی برزیل ۲ عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی این مسابقات را تجربه کرده است.
رونالدو با به ثمر رساندن ۶۲ گل در ۹۸ بازی ملی، سومین گلزن برتر تیم ملی کشورش به شماره می‌رود.
رونالدو نازاریو
۳- گرد مولر
ادوار حضور در جام جهانی: ۲ دوره
تعداد بازی: ۱۳ بازی
تعداد گل: ۱۴ گل
گلزنی در هر بازی: ۱.۰۸
بمب افکن آلمانی در رده سوم گلزنان برتر جام‌های جهانی قرار دارد. او نوزدهمین گلزن برتر بازی‌های ملی در جهان به شماره می‌رود و با در نظر گرفتن تعداد گل‌ها نسبت به دقایق بازی، از این حیث در رده سوم جای گرفته است.
او در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک، رکورد قابل ثبت ۱۰ گل زده را به ثبت رساند و در جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان غربی، ۴ گل دیگر وارد دروازه حریفان کرد.
گرد مولر
۴- ژوست فونتن
ادوار حضور در جام جهانی: یک دوره
تعداد بازی: ۶ بازی
تعداد گل: ۱۳ گل
گلزنی در هر بازی: ۲. ۱۷
فونتن به دلیل به ثمر رساندن گل در یک دوره جام جهانی مشهور است. او در ۶ بازی جام جهانی ۱۹۵۸ موفق شد ۱۳ گل به ثمر برساند تا با تعداد کمترین بازی، بیشترین گلزنی را در این رقابت‌ها داشته باشد.
او در ۲۰ سال برای اولین بار با پیراهن تیم ملی فرانسه به میدان رفت و در جریان پیروزی ۸ بر صفر مقابل لوکزامبورگ برای تیم ملی کشورش هت تریک کرد.
فونتن ظرف ۷ سال در ۲۱ بازی در ترکیب خروس‌ها قرار گرفت و موفق شد ۳۰ گل بزند. با این حالیت‌های پی در پی باعث شد تا او در آستانه ۲۹ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند.
ژوست فونتن
۵- پله 
ادوار حضور در جام جهانی: ۴ دوره
تعداد بازی: ۱۴ بازی
تعداد گل: ۱۲ گل
گلزنی در هر بازی: ۰.۸۶
پله که همراه با مارادونا، اسطوره فقید فوتبال آرژانتین جایزه بهترین بازیکن قرن فیفا را به دست آورد، با به ثمر رساندن ۷۷ گل در ۹۲ بازی برترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل به شماره می‌رود.
او در سطح باشگاهی هم عملکرد فوق العاده داشت و با ۶۴۳ گل در ۶۵۹ بازی، بهترین گلزن تاریخ سانتوس است.
برزیل با درخشش پله در جام‌های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ به قهرمانی برسد.
پله
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان