۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز دوران ۱۰۰ روزه طلایی کنکوری‌ها از امروز
کد خبر: ۳۵۶۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۲ ساعت: ۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

آغاز دوران ۱۰۰ روزه طلایی کنکوری‌ها از امروز

۱۰۰ روزه پایانی باقیمانده تا کنکور که از تعطیلات نوروز هم آغاز می‌شود مهم‌ترین روزهای داوطلبان کنکور برای مطالعه است، این مساله را کارشناسان کنکور و رتبه‌های برتر سال‌های گذشته تائید کرده‌اند.

آغاز دوران ۱۰۰ روزه طلایی کنکوری‌ها از امروز
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ؛«کنکور»، واژه‌ای است که از سال‌ها قبل تا به امروز جوانان کشور با شنیدن آن احساس خاصی پیدا می‌کنند، در آن‌ها که هنوز کنکور نداده‌اند حسی شبیه دلشوره همراه با هیجان و امید ایجاد می‌شود و آن‌ها که تازه از سد کنکور رها شدند به یاد خاطرات‌شان می‌افتند، البته این واژه نه فقط برای جوانان که برای افراد سن و سال‌دارتر هم خاطراتی به همراه دارد.

امسال نیز کنکور سراسری در روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه برگزار می‌شود، به عبارتی می‌توان گفت از امروز تا روز اول برگزاری کنکور دقیقا 100 روز باقی مانده است، 100 روزی که به 100 روزه طلایی معروف است.

شاید سوال شود که چرا به این 100 روز دوران طلایی کنکوری‌ها می‌گویند، زیرا کارشناسان بر این عقیده‌اند که سه ماهه پایانی مانده به کنکور که برای مرور درس‌ها و تمرین تست‌زنی درنظر گرفته می‌شود از حساس‌ترین روزهاست، حتی برترین‌های کنکور نیز سه ماهه پایانی بخصوص روزهای عید نوروز را برگ برنده خود در کنکور عنوان می‌کنند.

* چند توصیه خودمانی با کنکوری‌ها

کارشناسان می‌گویند: کنکوری‌ها در 100 روزه پایانی بهتر است  بیشتر به تمرین تست‌زنی و مرور درس‌ها بپردازند، البته اگر هنوز خواندن درس‌ها را شروع نکرده‌اند هم می‌توانند با یک برنامه‌ریزی درست از همین حالا شروع کنند.

به عقیده کارشناسان بهتر است داوطلبان کنکور از حالا به بعد محل جدیدی را برای مطالعه انتخاب کنند و در جایی باشند که تابلو یا هر چیزی که تمرکزشان را به هم می‌ریزد در آنجا نباشد، کتابخانه‌ بهترین محل است، البته با توجه به شرایط ویژه ویروس کرونا.

دومین کار این است که کنکوری‌ها باید زمان مشخصی را برای مطالعه روزانه قرار دهند و این مساله را هم تعیین کنند که در چه زمان‌هایی چه کتاب‌هایی را بخوانند، حتی باید برای تفریح و استراحت نیز زمان بگذارند و از این موارد زمان کم نکنند.

سومین کار، تمرین تست‌زنی، انجام حاشیه‌نویسی و خلاصه‌نویسی است که باید این نکات از حالا در دستور کار قرار گیرد پس داوطلبان کنکور از حالا به بعد تا می‌توانند سوالات آزمون سال‌های گذشته را تمرین کنند.

علاوه بر تفریح و استراحت، یک داوطلب کنکور در سه ماهه طلایی خود نباید از ورزش‌های سبک و پیاده روی غافل شود.

اما در کل آنچه مهم است اینکه داوطلبان باید به خدا توکل کنند و اعتماد به نفس و روحیه قوی داشته باشند.

* سخن کوتاه برترین‌های کنکور با داوطلبان

برای اینکه کنکوری‌ ها بهتر با فضای درس خواندن در نوروز و بعد از آن آشنا شوند شاید بهتر باشد سخنانی از برترین‌های کنکور را هم بشنوند، از این رو با چند نفر از رتبه‌های برتر کنکور گذشته گفت‌وگو کردیم.

امیرمهدی زلفی رتبه اول کنکور علوم انسانی سال 1400 گفت: از نوروز به بعد زمان مطالعه‌ام را بیشتر کردم و تمرین تست‌ زنی را افزایش دادم، سعی کردم نقاط ضعفم را یافته و منابع جدیدی برای رفع نقاط ضعفم تهیه کرده و آن‌ ها را مطالعه کنم.

پارسا فتحی رتبه دوم کنکور گذشته در گروه علوم تجربی نیز به داوطلبان کنکور توصیه کرد که از زمان باقیمانده به خوبی بهره ببرند زیرا نوروز و روزهای بعد از آن بهترین زمان برای درس خواندن است و به سرعت هم می‌گذرد.

وی خطاب به کنکوری‌ها گفت: بدانید که شرایط برای تمام داوطلبان یکسان است و کسی با دیگری تفاوتی ندارد بنابراین اگر خوب بخوانید و تست بزنید حتما موفق می‌شوید، به حواشی دقت نکنید و سعی کنید به زود بیدار شدن و ورزش کردن عادت کنید.

از توصیه‌های دیگر فتحی به داوطلبان کنکور این است که در تعطیلات نوروز دروس مربوط به سال‌های دهم و یازدهم با بخوانند.

محمدجواد مهدیان رتبه سوم گروه علوم انسانی در کنکور سال گذشته نیز گفت: بعد از نوروز زمان آشنایی با تست‌هاست، یعنی باید درس‌ها جمع‌بندی شده و تمرین تست آغاز شود، باید داوطلبان با انواع و اقسام تست و تله‌های تستی آشنا شوند.

وی گفت: اگر پیش از عید دانشجویان تستی را اشتباه می‌زدند شاید علت این اشتباه در بلد نبودن درس بوده اما بعد از نوروز داوطلب باید درس‌ها را بلد باشد و علت اشتباه زدن تست احتمالا به دلیل درک نکردن درست مطالب است بنابراین داوطلبان باید ضعف‌ها را شناخته و به رفع آن بپردازند.

مهدیان افزود: روزهای بعد از نوروز هم تفاوتی با روزهای دیگر ندارد و لازم نیست داوطلبان استرسی به خودشان وارد کنند، فقط سعی کنند کار جانبی و حاشیه‌ای انجام ندهند و بیشتر درس بخوانند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان