۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین معرفی شد
کد خبر: ۳۵۶۵۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین معرفی شد

طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی، مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین معرفی شد.

مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین معرفی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد استان برگزار شد.
 
مهرعلی حق‌گویان در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون ۳۲ هزار خانوار شامل ۶۱ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که نزدیک به ۴.۵ درصد جمعیت استان به لحاظ نفوس و ۹ درصد جمعیت از نظر خانوار را شامل می‌شود.
 
وی افزود: طی دو سال گذشته بیش از ۶۴ میلیارد تومان اعتبار کمک‌های مردمی برای دستگیری از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا بود که در قالب تهیه بسته‌های غذایی و معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
 
مدیرکل سابق کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: بحث صیانت و تحکیم نهاد خانواده و همچنین حفظ عزت و کرامت فردی و خانوادگی مددجویان تحت حمایت همواره به شکل جدی در دستور کار ما قرار داشته است.
 
وی عنوان کرد: امسال طی 11 ماه گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری برای خانواده‌های تحت حمایت استان قزوین واریز شده و یک هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه طی دو سال گذشته به نوعروسان و دامادهای نیازمند مساعدت شد.


 
حق‌گویان از پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به بیش از ۱۰ هزار خانواده‌ تحت حمایت طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در این حوزه مساعدت و وام‌های قرض‌الحسنه بدون سود به افراد پرداخت شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بیش از ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ کالای اساسی برای خانواده‌ها، احیا و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی، اشاعه فرهنگ تعاون، اکرام و نیکوکاری و ارتقاء اعتماد سازی عمومی و اجرای طرح امداد هوشمند و کارآمد از دیگر اقدامات انجام شده است.
 
این مسئول ابراز کرد: بیش از ۲۷ هزار حامی در سطح استان قزوین از ۸ هزار و ۳۰۰ فرزند یتیم و محسنین حمایت می‌کنند و در یک سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد تومان به حساب این فرزندان واریز کردند.
 
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۶۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان قز‌وین فعالیت دارند و ۱۴ هزار پرونده خانوار به این مراکز واگذار شده تا کار مردم به دست مردم و بدون هیچ‌گونه منتی با حفظ کرامت خانواده‌های تحت حمایت انجام شود.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: بیش از 37 میلیارد تومان در حوزه زکات به خانواده‌های تحت حمایت مساعدت شده و بیش از 85 درصد زکات برای فعالیت‌های حمایتی و مابقی صرف اجرای کارهای عمرانی در سطح استان شده است.

 
وی توسعه تعاملات برون سازمانی و هم افزایی با سایر دستگاه‌ها و نهادها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط کمیته امداد نام برد و بیان کرد: طی ۱۱ ماه گذشته خیرین و نیکوکاران استان قزوین بیش از ۱۷۴ میلیارد تومان کمک‌ نقدی و غیرنقدی داشتند.
 
حق‌گویان تصریح کرد: امروز 8 هزار و 300 دانش‌آموز و 400 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قزوین بوده و بیش از 117 نفر از این عزیزان نخبه استانی و کشوری و صاحب فکر و اختراع هستند.
 
وی در پایان از ایجاد 14 هزار فرصت شغلی طی دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته 2 هزار و 700 واحد مسکونی احداث، تعمیر و بازسازی شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات و تلاش مهرعلی حق‌گویان در طول تصدی مسئولیت قدردانی شد و طی حکمی ناصر ظاهری به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین معرفی شد.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان