۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۸۵درصد از درخواست وام ازدواج در استان پرداخت شد
کد خبر: ۳۵۶۵۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۹ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین:

۸۵درصد از درخواست وام ازدواج در استان پرداخت شد/ کمک ۷۰۰ میلیونی خیرین قزوینی برای خرید جهیزیه

علی لطفی گفت: در سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۸۵ درصد از اعتبارات مربوط به ازدواج جوانان پرداخت شده است.

۸۵درصد از درخواست وام ازدواج در استان پرداخت شد
علی لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به رسالت معاونت امور جوانان در حوزه ازدواج و خانواده اظهار کرد: اکنون به دلیل اهمیت موضوع ازدواج به دنبال تاسیس مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز از وزارت ورزش و جوانان هستیم.
 
وی افزود: درحال حاضر 7 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در قزوین ایجاد شده است و این مراکز در راستای اعتباراتی که به آنها تعلق می‌گیرد به جوانان مشاوره‌های رایگان و نیم‌بها ارائه می‌کنند.
 
معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قزوین با اشاره به وجود 10 سمن ازدواج و خانواده در قزوین گفت: این تشکل‌های مردم نهاد کارگاه‌هایی با رویکرد مشاوره و هدایت جوانان برای داشتن یک ازدواج موفق برگزار می‌کنند و اگر این دوره‌ها از کیفیت خوبی برخوردار باشد بدون شک منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق می‌شود.
 
کمک 700 میلیون تومانی خیرین قزوینی برای خرید جهیزیه

این مسئول ادامه داد: خیرین حوزه ازدواج و خانواده قزوین زیرمجموعه‌های آبشار عاطفه‌ها و بنیاد ملی ازدواج در راستای کمک به ازدواج جوانان در سال گذشته بیش از 700 میلیون تومان کمک کرده‌اند.
 
لطفی با بیان اینکه سازمان امور جوانان بر پرداخت وام ازدواج نظارت دارد؛ ابراز کرد: این سازمان هرماه میزان پرداختی وام تمام بانک‌ها را به استانداری اعلام می‌کند تا اگر نیاز بود استانداری از طریق مدیریت بانک‌ها در پرداخت وام سرعت ببخشد.
 
وی افزود: طی سال‌های گذشته قزوین جزو رتبه‌ها نخست کشور در پرداخت وام بوده و تا پایان سال گذشته 85 درصد از اعتبارات مربوط به ازدواج جوانان پرداخت شده است.

کمک هزینه 50 میلیون تومانی برای مشاغل دامداری و زنبورداری

این مسئول با اشاره به تفاهم‌نامه وزرات ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت برای اشتغال جوانان بیان کرد: این تفاهم‌نامه بانک رسالت را موظف می‌کند که برای حمایت جوانان روستایی در مشاغل دامداری و زنبورداری وام 50 میلیون تومانی با سود ۲درصد پرداخت کند.
 
لطفی در ادامه گفت: صندوق کارآفرینی امید هم مبلغ 100 میلیون تومان وام با سود 4 درصد برای جوانان 18 تا 34 ساله که تحت پوشش بیمه نیستند در نظر گرفته است و این مبلغ نه به صورت نقد و فقط در قالب خرید تجهیزات شغلی پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به آغاز طرح سرباز مهارت در پادگان‌ شهدای جوادنیا عنوان کرد: در این طرح هرماه 200 سرباز در خصوص کسب مهارت‌های زندگی آموزش می‌بینند.
 
معاون امور فرهنگی امور جوانان تاکید کرد: در طرح دیگری که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی قزوین و با نظارت معاونت امور جوانان انجام می‌شود زنان سرپرست خانوار باید ظرف یک ماه تا پایان سال در حوزه مشاغل خانگی و مهارت‌های کسب و کار آموزش داده شوند.
 
این مسئول در پایان گفت: امیدوارم با جدی گرفتن مسائل و دغدغه‌های جوانان شاهد امیدآفرینی و نشاط در بین این قشر باشیم.
 
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان