۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین جای مدیران زن در استان خالی است 
کد خبر: ۳۵۶۵۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۸:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس: 

جای مدیران زن در استان خالی است 

فاطمه محمدبیگی گفت: حضور مدیران خانم در جلسات شورای اداری ضروری است و باید از ظرفیت مدیریتی بانوان استفاده شود.

جای مدیران زن در استان خالی است 
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی در جلسه شورای تامین و توسعه و برنامه‌ریزی استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک هفته جوان اظهار کرد: بسیاری از مدیران ما جوان هستند و یا دل جوانی دارند و در انگیزه خدمت به مردم جهادی و جوانمردانه وارد میدان شده‌اند.
 
وی ادامه داد: ما برای این‌که شور و نشاط و جوانی را بیش از پیش در استان نشان دهیم باید برای ایام نوروز آمادگی ویژه‌ای داشته باشیم.
 
محمدبیگی عنوان کرد: تقاضای ما از دستگاه‌ها این است که از جوانان در قالب NGO، مشاوران جوان، نشست‌های تخصصی، پذیرش ایده‌ها برای ادارات و دستگاه‌ها استفاده کنند تا با استفاده از ظرفیت آنان بتوانیم مدیرپروری کنیم.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: این‌گونه نباشد که ما برای یک پست با ذره‌بین به‌دنبال یافتن مدیر باشیم، قبول کنیم باید تجارب دوستان و مدیران فعلی نسل به نسل منتقل شود و مدیرپروری صورت گیرد.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون تنها یک خانم به‌عنوان ناظر عضو شورای اداری استان است و این یعنی فاجعه؛ مدیران خانم کجا هستند؟ وقتی مشاور امور بانوان استانداری در جلسات ما نیستند چگونه می‌توانند حرف خود را به مدیران دیگر برسانند و در جایگاه بودجه و برنامه‌ریزی سهیم باشند؟
 
وی بیان کرد: 51 درصد جامعه ما را خانم‌ها تشکیل داده‌اند و امید آنان به همین شوراها و تصمیمات اتخاذ شده در آن‌ها است.
 
محمدبیگی اذعان داشت: هم‌چنین در بودجه‌هایی که مشخص شده جایگاه بودجه حوزه توانمندسازی زنان را خالی می‌بینم، بانوان ما مظلوم واقع شده‌اند و باید فکری به حال آنان شود، تنها با احداث پارک بانوان نمی شود مطالبات آنان را پاسخ داد.
 
این مسئول اظهار کرد: ما اگر به فکر بازیابی هویت واقعی دختران نباشیم، خانواده و در نهایت جامعه خواهد سوخت، متاسفانه اکنون وضعیت خوبی در این خصوص نداریم و تقاضای ما این است که در شورای اداری این موضوعات بحث و بررسی شود.
 
وی ادامه داد: حضور مدیران خانم در جلسات شورای اداری ضروری است و باید از ظرفیت مدیریتی بانوان استفاده شود.
 
اجازه ندهیم اداره‌کل راه و شهرسازی زمین 6 هزار متری پونک را پس بگیرد
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه گفت: 6 هزار متر زمین در پونک موجود است و قرار بوده در آن کتابخانه ساخته شود اما اداره راه و شهرسازی می‌خواهد این زمین را پس بگیرد، در حالی که می‌توان از آن در راستای امور فرهنگی بهره‌مند شد.
 
محمدبیگی ادامه داد: متاسفانه علیرغم مکاتباتی که داشته‌ایم این مسئله هنوز به سرانجام نرسیده است.
 
وی عنوان کرد: 100 سال دیگر شهر ما تا باراجین کشیده خواهد شد، آیندگان چه تصوری از شهری دارند که حتی یک کتابخانه در آن وجود ندارد؟
 
این مسئول تاکید کرد: قزوین مهد دانشمندان است و ما اگر به 2 هزار سال گذشته نگاه کنیم و کتب دانشمندان قزوینی را جمع کنیم جا برای این حجم از کتاب پیدا نمی‌کنیم.
 
محمدبیگی خاطرنشان کرد: باید مسئولین زیربط اجازه دهند این کتابخانه ساخته شود، زیرا ما نیاز به بنای فرهنگی داریم، حتی اگر ارزش افزوده ریالی آن خیلی زیاد باشد.
 
وی بیان کرد: ما در منطقه بالای کانال حتی مسجد و فرهنگسرا نداریم، این یعنی نیمه بالایی شهر ما در حالی تربیت می‌شوند که تهی از فرهنگ هستند، بنده اعتراض جدی این موضوع دارم و به جد پیگیر آن هستم و از حق مردم کوتاه نمی‌آیم.
 
این مسئول تضریح کرد: شنیده شده مدیرکل راه و شهرسازی گفته‌اند این را به جنوب شهر بدهیم؛ البته جنوب شهر نیز نیاز به کتابخانه دارد و باید در مورد آن بحث شود، اما گویا می‌خواهند این 6 هزار متر را بگیرند و 2 هزار متر معوض درجه 3 یا 4 به جای آن بدهند، ما خواهش داریم این کار صورت نگیرد.
 
محمدبیگی عنوان کرد: آذر ماه سال جاری شهردار قزوین قبول مسئولیت کرده‌اند که این کتابخانه را بسازند، بنابراین نباید جلوی این کار گرفته شود.
 
وی گفت: اکنون اگر بخواهیم یک همایش در خور شان در استان قزوین برگزار کنیم به‌جز سالن دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) سالن دیگری نداریم، نیاز ما به سالن همایش در استان محسوس است.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار نیست ساختمان پونک صرفا برای برگزاری یک جلسه در ماه باشد، بلکه باید یک استقرار فرهنگی در آن‌جا داشته باشیم، اداره فرهنگ و ارشاد ما به اندازه یک ساختمان مسکونی است و این اصلا در شان قزوین نیست.
 
توجه به گردشگری در نوروز
 
محمدبیگی در ادامه به موضوع اهمیت توجه به حوزه گردشگری در نوروز اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوعات مرتبط با نوروز در تهران جلسه‌ای بین دولت و نمایندگان مجلس برگزار شد و یک حلقه 200 کیلومتری دور پایتخت تحت عنوان حلقه گردشگری نزدیک کشیده شد.
 
وی افزود: این حلقه شامل استان‌های قم، قزوین، سمنان، مازندران و گیلان است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: بین 18 الی 30 میلیون نفر می‌توانند در این حلقه گردشگری داشته باشند.
 
محمدبیگی گفت: باید در مورد این حلقه گردشگری تصمیماتی گرفته شود، عید نوروز نزدیک است و با توجه به شیوع کرونا بهترین موضوع سفرهای کوتاه‌مدت است و ما می‌توانیم این را تبدیل به یک شعار کنیم.
 
وی بیان کرد: ما می‌توانیم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی سفرهای کوتاه مدت را جهت جلوگیری از شدت گرفتن کرونا به مردم معرفی کنیم و قزوین پایگاه گردشگری شود.
 
این مسئول تصریح کرد: این موضوع نیاز به تبلیغ گسترده دارد که ما به مردم بگوییم به‌خاطر کرونا سفرهای خود را کوتاه‌مدت کنند و به قزوین بیایند، در این راستا می‌توان بروشورها و تیزرهایی تهیه کرد و در اختیار مردم قرار داد.
 
محمدبیگی عنوان کرد: ما از پیک بعدی کرونا نگران هستیم و چنین پیکی دور از ذهن نیست، چرا که هفته گذشته 1 هزار و 117 فوتی کرونایی در کشور داشته‌ایم و این آمار حتی بیشتر از کشته‌های جنگ تحمیلی است.
 
این مسئول در پایان تاکید کرد: بنده رویکرد کلی شورای اداری استان را مثبت ارزیابی می‌کنم و از سال آینده بنا بر تصمیمی که در مجلس و دولت گرفته شده شورای اداری استان‌ها بسیار حائز اهمیت خواهند بود و به نوعی هیئت دولت واقعی می‌شوند و تصمیم‌گیری‌ها تمرکز استانی خواهند داشت.
 
انتهای پیام/پ/1010
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان