۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بازگشت طرح تنظیم‌گری فضای مجازی به صحن منطقی نیست
کد خبر: ۳۵۶۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

بازگشت طرح تنظیم‌گری فضای مجازی به صحن منطقی نیست/ اقتصاد مردم در اولویت کار نمایندگان باشد

فاطمه محمدبیگی با بیان اینکه بازگشت طرح تنظیم‌گری فضای مجازی به صحن منطقی نیست، گفت: باتوجه به اینکه رفت و برگشت‌های زیادی در قانون تنظیم‌گری فضای مجازی صورت گرفته، طرح مجدد آن در فضای کلی صحن اقدام صحیحی نیست.

بازگشت طرح تنظیم‌گری فضای مجازی به صحن منطقی نیست
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به بازگشت طرح قانون تنظیم‌گری فضای مجازی از کمیسیون 85 به صحن مجلس ضمن اعلام مخالفت با این موضوع اظهار کرد: ما تجربه خوبی از کمیسیون اصل ۸۵ در تصویب طرح جوانی جمعیت داریم، از این رو راهکار خوبی برای بررسی کارشناسی قوانین است.

وی افزود: در تصویب قانون جوانی جمعیت باوجود چالش‌هایی که داشتیم اما کمیسیون موجب شد تا جلسات در یک فضای آرام و با استفاده از کارشناسان متعدد و با حضور نماینده مرکز پژوهش‌ها، اساتید و دانشگاهیان و متخصصان و مسئولین دستگاه‌های مربوط به هر بخش و با سطح علمی بالا برگزار شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: قوانینی که در صحن مجلس وقت‌گیر است و  با پیشنهادات غیرکارشناسی مواجه می‌شود باید به صورت کارشناسی در کمیسیون 85 رسیدگی شود و مجلس هم باید کمک کند که افراد متخصص میاندار این حوزه باشند.

محمدبیگی عنوان کرد: مجلس در این مدت بیش از 48 جلسه برای تصویب قانون تنظیم گری فضای مجازی برگزار کرده و متخصصین هم در این جلسات حضور داشتند و از طرفی هم جنگ روانی زیادی در این موضوعات متحمل شده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه رفت و برگشت‌های زیادی در قانون تنظیم‌گری فضای مجازی صورت گرفته و چند بار بازبینی شده، طرح مجدد آن در فضای کلی صحن منطقی نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز به دلیل اینکه مردم درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند، نمایندگان باید به موضوعات مهم از جمله مذاکرات و بحث لغو تحریم‌ها و مسائل اقتصادی بپردازند.

محمدبیگی عنوان کرد: بهتر است نمایندگان به اولویت‌های جامعه بپردازند و مطالبه و نظراتی که برای طرح فضای مجازی دارند را به کمیسیون85 که فضای تخصصی‌تری دارد ارائه دهند.

وی در پایان گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به طور کامل و شفاف برای مردم تبیین و تشریح نشده است همین امر باعث انحراف افکار عمومی شده و نیازمند است قبل از اجرا و حتی تصویب چنین قوانینی پیوست رسانه‌ای آن طراحی و افکار عمومی نسبت به آن روشن شود تا مانع موج سواری معانید و ایجاد حواشی شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان