۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۱۸ مسئله اولویت‌دار در استان قزوین احصاء شده است
کد خبر: ۳۵۶۴۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۶:۱۲ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

۱۱۸ مسئله اولویت‌دار در استان قزوین احصاء شده است

سرهنگ سید رحمان حسینی گفت: در سال ۱۴۰۰ مجمع بسیج استان قزوین با کمک ۶۹۸ نخبه بسیجی موفق به احصاء ۱۱۸ مسئله‌ اولویت‌دار استان در حوزه‌های مختلف شده است.

۱۱۸ مسئله اولویت‌دار در استان قزوین احصاء شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ سید رحمان حسینی جانشین ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در نشست مجمع بسیج اقشار که ظهر امروز در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجمع بسیج بیش از یک دهه قدمت دارد و در طی این یک دهه به پختگی رسیده‌ و محصولات آن قابل بروز و ظهور است.
 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مجمع بسیج استان قزوین موفق به احصاء ۱۱۸ مسئله‌ اولویت‌دار استان در حوزه‌های مختلف شد.
 
حسینی بیان کرد: ۶۹۸ نخبه بسیجی در احصای این مسائل و ارائه پاسخ به آن‌ها دخیل بوده‌اند که این مسائل تا امروز منجر به ۳۰ پروژه شده‌اند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: این جامعه نخبگانی در قالب اندیشکده مطالعات راهبردی ایران اسلامی که اساسنامه مشخصی دارد، سازماندهی شده‌اند.
 
وی اظهار کرد: مجموعه ما این آمادگی را دارد که همکاری لازم را با نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز داشته باشد.
 
جانشین ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: اساس بسیج بر این است که بتواند در احصا و پاسخ به مسائل به حاکمیت کمک کند تا منجر به کارآمدمحوری شود.
 
دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های مطالعاتی مجامع بسیج را اجرایی کنند
 
در ادامه این جلسه فاطمه محمدبیگی، رئیس مجمع بسیج استان قزوین اظهار کرد: به فرموده امام‌خمینی(ره) بسیج شجره طیبه است و رهبر معظم انقلاب نیز از بسیج به‌عنوان پاره تن مردم نام برده‌اند.
 
وی ادامه داد: یکی از میوه‌های این شجره طیبه مجمع بسیج است که راهبردهای مختلفی را برای حل مسائل ارائه می‌دهد.
 
محمدبیگی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که طرح‌هایی مطرح می‌شوند اما از آن‌ها در دایره اجرایی استفاده نمی‌شود، اکنون ما بیش از ۶۰ طرح مطالعاتی داریم که توسط دستگاه‌ها اجرایی نشده‌اند.
 
رئیس مجمع بسیج استان قزوین افزود: البته طرح‌هایی نیز در حوزه پیشگیری از طلاق و مشاوره‌های ازدواج ارائه و اجرا شده‌اند که برد کشوری داشته است.
 
این مسئول عنوان کرد: از دیگر طرح‌های اجرایی می‌توان به بررسی آسیب‌های اجتماعی و پرورش گوسفند نژاد شال اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مجمع بسیج به‌عنوان بازوان عملیاتی در استان جدی گرفته شود و از طرح‌های آنان در شوراهای مختلف استانی برای حل مسائل استان استفاده شود.
 
محمدبیگی تصریح کرد: از استاندار محترم نیز تقاضا داریم ساختمان مناسبی برای مجامع بسیج در نظر بگیرند.
 
وی تاکید کرد: دشمنان فروپاشی خانواده را هدف قرار داده‌اند، متاسفانه ما جزو ده استان نخست کشور در زمینه طلاق، خودکشی و استفاده از مواد مخدر هستیم و اگر فکری به حال این معضلات اجتماعی نشود آن‌چه درو می‌کنیم ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد بود.
 
بسیج باید در تمام حوز‌ه‌ها صاحب‌نظر باشد
 
در ادامه این جلسه ابوالحسن کبیری رئیس اجلاسیه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: بسیج به این منظور تشکیل شده تا در هر حوزه‌ای حضور فعال داشته باشد و نقش چشمگیری را ایفا کند.
 
وی افزود: هر جا در کشور مشکلی به‌وجود آمد به ستون سپاه تکیه کرد تا قوام پیدا کند، مانند نهالی که تازه روئیده و اگر در کنار آن حائلی قرار داده نشود به هر طرف خم می‌شود.
 
کبیری بیان کرد: امام‌خمینی(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود، رهبر معظم انقلاب نیز روی این مسئله تاکید کردند، به این معنا که سپاه به واسطه بدنه بسیج باید در تمام حوزه‌ها فعال و صاحب‌نظر باشد.
 
وی عنوان کرد: در هر مجموعه‌ای باید بسیج داشته باشیم تا اگر مشکلی پیش آمد بسیجیان آن مجموعه به میدان بیایند و آسیب‌ها را شناسایی کرده و برای حل آنان راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.
 
طرح بحران زیست محیطی در سایت محمداباد قزوین
 
در ادامه جلسه 3 گروه از نخبگان به ارائه طرح‌های خود پرداختند.
 
نخست مردانی‌فر به ارائه طرح بحران زیست محیطی در سایت محمدآباد قزوین پرداخت.
 
وی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سایت محمدآباد قرار بوده روزانه 300 تن زباله وارد این سایت شود اما اکنون میانگین ورودی روزانه زباله به این مکان به 700 تن می‌رسد.
 
وی ادامه داد: حتی در برخی روزها ورودی زباله به سایت محمدآباد به 900 الی 1000 تن نیز می‌رسد.
 
مردانی‌فر بیان کرد: این مسئله موجب می‌شود عمر 20 ساله سایت به 10 سال تبدیل شود.
 
این نخبه بسیجی عنوان کرد: ما بررسی‌هایی را در رابطه با علل افزایش ورودی سایت داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به تغییر مدیریت سایت و تغییر متولیان آن اشاره کرد که موجب بروز این مشکلات شده است.
 
مردانی‌فر خاطرنشان کرد: هم‌چنین دستگاه‌هایی که برای تهیه کمپوست در این سایت تهیه شده‌اند مناسب با زباله‌های ما نیست.
 
وی تصریح کرد: اگر سایت بتواند تولید کمپوست داشته باشد می‌تواند کل کود مورد نیاز کشاورزان استان را تامین کند.
 
این طراح اظهار کرد: سایت به‌دلیل عدم توجیه اقتصادی و تغییر دائمی متولیان آن دچار بحران‌هایی شده که لازم است رفع شوند.
 
مردانی‌فر یادآور شد: ما جدول نظام انگیزشی هر کدام از نقش‌آفرینان و ارتباطات آنان با سایت را بررسی و طراحی کرده‌ایم.
 
وی گفت: دو راهکار می‌تواند برای حل مشکلات سایت اثرگذار باشد، نخست این‌که ساز و کاری تشکیل شود تا مدیریت سایت باثبات باشد تا بتواند تصمیمات درازمدت بگیرد، دوم این‌که شهرداری‌ها حق دفع زباله به سایت بدهند و برای این کار املاک آنان به‌عنوان ضمانت در نظر گرفته شود.
 
طرح برج تصفیه هوای نیروگاه شهید رجایی
 
گروه دومی که به ارائه طرح خود پرداختند طرحی تحت عنوان برج تصفیه هوای نیروگاه شهید رجایی داشتند.
 
نیایی در رابطه با این طرح گفت: سوخت در هر صورت و به هر شکل وارد نیروگاه می‌شود و در نتیجه این سوختن، مواد جانبی تولید می‌شود که به‌صورت آلاینده از مجموعه خارج و در هوا آزادسازی می‌شود.
 
وی ادامه داد: در فصول سرد از مازوت یا نفت کوره به‌عنوان سوخت نیروگاه استفاده می‌شود که حاوی درصد بالایی گوگرد بوده و می‌تواند مشکلات فراوانی را برای سلامتی مردم به‌وجود آورد.
 
نیایی خاطرنشان کرد: مجموعه ذرات معلق در جو رها می‌شوند و نیروگاه نیز هیچ سیستم تصفیه‌ای ندارد.
 
وی عنوان کرد: روزانه حدود 32 میلیون لیتر مازوت در کشور سوزانده می‌شود که اثرات مخرب آن موجب بروز بیماری‌های متعددی در انسان می‌شود.
 
این طراح اظهار کرد: راهکار ما برای حل این مشکل حذف سولفور پس از احتراق است، به این معنا که از سیستم خروجی نیروگاه گوگرد زدایی شود.
 
وی تاکید کرد: به این طریق 99 درصد گوگرد از بین می‌رود و حتی منبع درآمدی نیز برای نیروگاه به وجود می‌آید و مصرف انرژی نیز پایین می‌آید.
 
طرح فقدان و ضرورت تاسیس مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده
 
در ادامه جلسه نیز ریحانه تندکی به ارائه طرح فقدان و ضرورت تاسیس مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده در استان قزوین پرداخت.
 
وی عنوان کرد: خانواده جایگاه موثری در حوزه نظام‌سازی ایفا می‌کند و زن به‌عنوان پایه و اساس خانواده تحت تاثیر هجمه‌های مختلفی از سوی دشمن قرار دارد.
 
تندکی اظهار کرد: امروز بدخواهان نظام و انقلاب دست روی این نقطه حساس گذاشته‌اند و علیه زنان و خانواده راهبردهای مختلفی را در جنگ نرم دارند.
 
وی افزود: در استان قزوین در 9 ماهه نخست سال جاری آمار طلاق نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است.
 
این نخبه بسیجی بیان کرد: راهکار ما تاسیس یک مرکز علمی و پژوهشی با بررسی و شناسایی آسیب‌ها، مطالبه‌گری از سازمان‌ها و پیگیری تحقق آن‌ها است که می‌تواند در راستای پیشگیری از آسیب‌ها چاره‌ساز باشد.
 
تندکی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های مختلف به فراخور مسائل استان و تشکیل میزهای تخصصی ذیل این گروه ها می‌تواند راهکاری برای حل این مشکلات باشد.
 
انتهای پیام/پ/1010
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان