۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۵ درصد اشتغال ایجاد شده در قزوین، سهم زنان سرپرست خانوار است
کد خبر: ۳۵۶۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:

۳۵ درصد اشتغال ایجاد شده در قزوین، سهم زنان سرپرست خانوار است/خودکفایی ۸۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان

سید مرتضی دهقانی محمدآبادی با بیان اینکه تقریبا ۳۵ درصد اشتغال ایجاد شده در استان قزوین سهم زنان سرپرست خانوار است؛ گفت: خوشبختانه ۸۰۰ خانوار تحت حمایت امداد با ایجاد اشتغال از چرخه حمایتی خارج شده و به خودکفایی رسیدند.

۳۵ درصد اشتغال ایجاد شده در قزوین، سهم زنان سرپرست خانوار است
سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان قزوین برای اشتغال‌زایی مددجویان اظهار کرد: میزان اعتبار امسال در بحث تسهیلات اشتغال بانکی از محل بند ب تبصره 16، 204 میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته حدود 52 درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: سال گذشته اعتبار تخصیص یافته در بحث اشتغال 107 میلیارد تومان بود که 100 درصد منابع جذب شد، امسال نیز طی 11 ماهه ابتدای سال 175 میلیارد تومان توسط بانک‌ها به 3 هزار و 616 نفر تسهیلات اشتغال ارزان قیمت پرداخت شد.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: میزان تعهد اشتغال ما برای سال جاری ایجاد 6 هزار و 355 فرصت شغلی بود که در 11 ماه ابتدای سال 5 هزار و 860 فرصت شغلی ایجاد و 92 درصد برنامه‌های اشتغال پوشش داده شده است.

اشتغال به کار 600 مددجوی تحت حمایت از طریق کاریابی‌ها

وی در ادامه اضافه کرد: قطعا تا پایان سال تعهد اشتغال کمیته امداد استان قزوین محقق خواهد شد زیرا تعدادی پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ها ارائه شده است.
 
دهقانی محمدآبادی بیان کرد: کمیته امداد استان به دنبال پایداری شغلی و ایجاد اشتغال برای مددجویان  است تا افراد تحت حمایت این نهاد به مباحث اقتصادی ورود پیدا کرده و در تولید و اقتصاد کشور سهیم شوند برای این منظور نظارت از طرح‌های اشتغال توسط ناظرین اشتغال در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: امسال در بحث کاریابی‌ها ۶۰۰ نفر از مددجویان در شرکت‌ها و کارخانجات استان مشغول به کار شدند، البته ظرفیت استان در بخش شبکه‌های صنعتی فراتر از این است؛ لذا برای سال آتی برنامه‌های ویژه‌ای داریم و شرکت‌های زیادی نیز درخواست تامین نیرو کردند که در حال پیگیری هستیم.

پرداخت تسهیلات اشتغال به بیش از 3600 نفر از مددجویان
 
این مسئول عنوان کرد: در سال جاری با اقدامات خوب انجام شده خوشبختانه 800 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان با ایجاد اشتغال از چرخه حمایتی خارج شده و به خودکفایی رسیدند که یکی از افتخارات استان قزوین به شمار می‌آید.
 
وی با بیان اینکه تقریبا 35 درصد اشتغال ایجاد شده در استان قزوین سهم زنان سرپرست خانوار است؛ گفت: از مجموع اشتغالی که باید امسال در استان ایجاد شود، کمیته امداد یک سوم آن را متعهد شده و در حال مدیریت آن است.
 
دهقانی محمدآبادی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 3 هزار و 600 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین از طریق بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال دریافت کردند و در حقیقت بانک‌های عامل، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکای ایجاد اشتغال برای کمیته امداد استان قزوین است.

بانک‌های عامل، بزرگ‌ترین شرکایِ ایجاد اشتغال کمیته امداد استان قزوین

وی در ادامه عنوان کرد: میزان سقف تسهیلات اشتغال پرداخت شده 100 میلیون تومان است و متناسب با طرح شغلی ایجاد شده متفاوت بوده که تعیین و تایید می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: توانمندسازی جامعه هدف امداد، مهم‌ترین ماموریت این نهاد است که ایجاد اشتغال، تامین مسکن و تامین جهیزیه و زمینه سازی ازدواج برای زوج‌های جوان نیازمند، از ابعاد مختلف آن است.
 
وی در پایان با اشاره به مراحل ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: در حوزه اشتغال 6 راهبرد اصلی استعدادسنجی، مشاوره شغلی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارت افزایی، پرداخت تسهیلات اشتغالزا، نظارت بر حُسن اجرای طرح‌های اشتغال و در نهایت بازارسازی و بازاریابی و کمک به فروش محصولات دنبال می‌شود.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان