۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین راه یابی ۱۶۷ اثر به دبیرخانه جشنواره/ منتخبان به مرحله ملی می‌روند
کد خبر: ۳۵۶۴۰۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری قزوین مطرح شد؛

راه یابی ۱۶۷ اثر به دبیرخانه جشنواره/ منتخبان به مرحله ملی می‌روند

مسئول علمی پژوهشی و فناوری سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: قسمت اصلی جشنواره مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، اساتید و پایگاه علمی ۷ شهرستان استان است که در مجموع ۱۶۷ اثر به دبیرخانه راه یافت.

راه یابی ۱۶۷ اثر به دبیرخانه جشنواره/ منتخبان به مرحله ملی می‌روند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ مهدی برزگر در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری که ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره تجمیع سه جشنواره پویانمایی، ایده‌پردازی سربازان وظیفه و دانشور ایده‌های بخش دانشگاهی است که از نفرات برگزیده تجلیل خواهد شد.

وی افزود: قسمت اصلی جشنواره مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، اساتید و پایگاه علمی 7 شهرستان استان است که در مجموع ۱۶۷ اثر به دبیرخانه راه یافت.

مسئول علمی پژوهشی و فناوری سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: منتخبان جشنواره در جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری نیز شرکت داده خواهند شد.
برزگر در پایان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از کارها و ایده‌های جدید و شناسایی دستاوردهای مخترعان بسیجی است.

علی قاسم‌زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در این جلسه اظهار کرد: امروزه می‌توانیم این نوید را به ملت این دهیم که این دانشگاه مسئولیت خود را در تربیت نیروی انسانی به خوبی انجام داده است که در این جشنواره شاهد شکوفایی چهره‌های جوان هستیم.

در مسیر علم باید جهادی عمل کنیم

وی افزود: علم شایسته علم نافع است و کسانی که به‌دنبال مدرک هستند عالم واقعی نیستند چرا که عالم واقعی باید بر اساس نیازهای واقعی جامعه گام بردارد تا محصولات کاریردی تولید کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تاکید کرد: با استفاده از مولفه نافع بودن می‌توانیم خلق ثروت کنیم چون علم باید از ایده به کاربرد تبدیل شود.

قاسم‌زاده تاکید کرد: علم باید سبب ثروت‌آفرینی شود و فقط در کلام نباشد و ما اگر طالب علم نافع هستیم باید به پیوست‌های لازم آگاه باشیم.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به فرموده امام علی(ع) نیز علم سلطان است و سبب برتری می‌شود بنابراین وظیفه ما تحقق توصیه بزرگ اسلام در حوزه علم است تا بتوانیم در این مسیر جهادی عمل کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایران در رشته‌های پزشکی، نانو، هسته‌ای و هوافضا جزو 10 قدرت برتر شناخته شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: ایران در حوزه نظامی هفتمین قدرت نظامی دنیا، در سرعت باسوادی رتبه نخست و پیشروترین کشور در علم و دارای رتبه 10 در نظام بهداشت و سلامت است.

‌قاسم زاده در پایان گفت: ایران سریع‌ترین رشد علمی دنیا را دارد و در تولید فناوری دارای رتبه اول به معنای ۱۱ برابری رشد استاندارد دنیاست.

40 درصد به فضای استقرار پارک علم و فناوری افزوده خواهد شد

مصطفی مافی در این جشنواره اظهار کرد: برگزاری نخستین دوره جشنواره جهادگران علم و فناوری در سال 98 با روز شهادت شهید سلیمانی همزمان شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمثال این شهید بزرگوار به عنوان نماد جشنواره علم و فناوری باشد تا بتوانیم شکرگزار و قدردان حماسه شهدا باشیم.

وی افزود: از مسئولین استان تقاضا داریم این جشنواره را به جشنواره سالانه تقدیر، تشکر و رونمایی از محصولات تبدیل کنند تا بتوانیم در ایام‌الله دهه فجر هر سال دستاوردها را به نمایش بگذاریم و زمینه‌ساز توسعه اقتصاد دانش بنیان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین تاکید کرد: استان قزوین قبل این‌که به صنعت و کشاورزی شناخته شود به فرهنگ و هنر شناخته شده است.

این مسئول عنوان کرد: در تلاشیم که بتوانیم اولین مرکز نوآوری فرهنگ و هنر را پس از ماه رمضان در مجموعه سعدالسلطنه افتتاح کنیم تا نوآوری را در علوم انسانی و اجتماعی به نقطه مطلوب برسانیم.

مافی ابراز کرد: امیدواریم که بتوانیم در سال آینده مرکز رشد شهید حسن پور را مجهز و بازسازی شده در خدمت مخترعان علمی قرار دهیم.

وی ادامه داد: به فضاهای استقرار پارک علم و فناوری 40 درصد اضافه خواهد شد و در تلاش هستیم که با انجام فعالیت‌های موثر استان قزوین را جزو 5 استان دانش بنیان کشور قرار دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

این مسئول در پایان تاکید کرد: باید زیست بوم نوآوری و فناوری را در سطح استان ایجاد کنیم تا فرهنگ کارافرینی بین دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جای گیرد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان