۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی باغات کشاورزی در قزوین اختصاص یافت
کد خبر: ۳۵۶۳۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی باغات کشاورزی در قزوین اختصاص یافت/ ضرورت تخصیص بودجه ملی برای گسترش پروژه‌های آبخیزداری

فاطمه محمدبیگی از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی باغات کشاورزی در قزوین خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون تخصیص اعتبار انتقال آب کشاورزی به اراضی شیب‌دار و باغات سنتی منطقه طارم از محل ایفای تعهدات طرح‌های اشتغالزایی صندوق توسعه ملی، این مبلغ از خزانه کشور برای استان قزوین واریز شد.

۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی باغات کشاورزی در قزوین اختصاص یافت
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی باغات کشاورزی در قزوین خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون تخصیص اعتبار انتقال آب کشاورزی به اراضی شیب‌دار و باغات سنتی منطقه طارم از محل ایفای تعهدات طرح‌های اشتغالزایی صندوق توسعه ملی، خوشبختانه چندی پیش این مبلغ از خزانه کشور برای استان قزوین واریز شد.

وی افزود: بر این اساس مبلغی معادل ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به منظور آبرسانی به باغات سنتی به ویژه باغات زیتون چندین روستای محروم و کم برخوردار در منطقه طارم سفلی به خزانه استان پرداخت شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: در سفر ماه گذشته به منطقه طارم، بازدیدی هم از باغات زیتون این منطقه داشتم که متاسفانه شاهد بودیم بخش بزرگی از ۴۰۰ هکتار باغات زیتون این منطقه به دلیل خشکسالی در معرض نابودی قرار گرفته است.

کاهش ۹۰درصدی برداشت محصول به دنبال خشکسالی در برخی مناطق استان

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کم‌آبی در روستاها بیان کرد: خشکسالی‌ها در برخی مناطق موجب کاهش برداشت محصول تا حدود ۹۰ درصد شده بود؛ ضمن اینکه خشک شدن درختان و باغات، مرگ کشاورزی در این مناطق، مهاجرت معکوس از روستا به شهر و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از باغات سنتی استان به ویژه باغات زیتون منطقه طارم با مشکل کمبود شدید آب کشاورزی مواجه است؛ از این رو ضرورت داشت که یک تصمیم فوری اتخاذ و اعتبار ویژه برای این امر تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه اعتبار در نظر گرفته شده برای این موضوع برگشت خورده بود که طی جلساتی با مدیران و مسئولان ذی‌ربط استانی و کشوری پیگیر این امر بودیم تا بودجه پیش‌ بینی شده احیا شود که خوشبختانه این امر محقق شد.

یکی از مهم‌ترین مطالبات ما از دولت در سفر استانی، اتخاذ بودجه ملی برای حل مشکل کم‌آبی است

محمدبیگی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم منطقه الموت رسیدگی فوری و عاجل به موضوع کمبود آب کشاورزی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه در سطح ملی برای تخصیص بودجه از سوی صندوق توسعه ملی به منظور آبرسانی به باغات سنتی روستاهای استان قزوین، دولت اعتبار ویژه‌ای را برای جبران خشکسالی و احیای باغات و رفع معضل آب کشاورزی درنظر گرفت.

وی تاکید کرد: امیدواریم در بحث احیای باغات کشاورزی با تخصیص این اعتبار، شاهد اتفاقات خوبی در مناطق مختلف استان قزوین به ویژه منطقه طارم باشیم.

ضرورت تخصیص بودجه ملی برای گسترش پروژه‌های آبخیزداری و ساخت سدهای بورمانک و بهگانه‌رود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بدون شک اختصاص بودجه ملی برای گسترش پروژه‌های آبخیزداری و ساخت سدهای بورمانک و بهگانه رود می‌تواند بسیاری از معضلات کمبود آب شرب و آب کشاورزی را در این مناطق از بین ببرد.

وی در پایان تصریح کرد: قطعاً یکی از مهم‌ترین مطالبات ما از دولت محترم در سفر استانی به استان قزوین، اتخاذ تدابیر و بودجه ملی برای حل مشکل کم آبی در استان است تا زمین‌های تشنه کشاورزی بار دیگر رونق بگیرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان