۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرهای قزوین به وضعیت زرد کرونایی می‌رسند
کد خبر: ۳۵۶۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۰:۲۹ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

شهرهای قزوین به وضعیت زرد کرونایی می‌رسند

عبدالله دیدبان گفت: با توجه به روند کاهشی ابتلا پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده شهرستان‌های نارنجی به وضعیت زرد بازگردند.

شهرهای قزوین به وضعیت زرد کرونایی می‌رسند
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ عبدالله دیدبان در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز (چهارشنبه) در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: اکنون در قله فوتی‌ها در پیک ششم قرار داریم.

وی ادامه داد: در هفته اخیر تعداد فوتی‌های کرونایی در استان ۴۲ نفر و در هفته قبل نیز ۳۳ نفر بوده است، امیدواریم این آمار به زودی کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: هفته گذشته ۹۱۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشته‌ایم که در این موضوع کاهش چشمگیری را در هفته جاری شاهد بوده‌ایم.

دیدبان عنوان کرد: تعداد فوتی‌های ما در بهمن ماه ۵۸ نفر بوده و در اسفند ماه نیز تاکنون ۵۶ نفر را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم که سن بیشتر این افراد بالای ۶۰ سال بوده است، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳ فوتی کرونایی در استان داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در رنگبندی کرونایی شهرستان‌های آوج، بوئین‌زهرا، البرز و آبیک در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

تجمعات با 30درصد ظرفیت برگزار شوند

این مسئول افزود: با توجه به روند کاهشی ابتلا پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده شهرستان‌های نارنجی به وضعیت زرد بازگردند.

وی ابراز کرد: بیش از ۹۶درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دوز نخست واکسن را دریافت کرده و این آمار در دوز دوم ۸۷ درصد و در دوز سوم ۳۸ درصد بوده است.

دیدبان افزود: مجموع واکسیناسیون استان ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۷۸۴ دوز بوده که به تفکیک یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۹۱ دوز اول، بیش از ۹۱۶ هزار دوز دوم و بیش از ۳۷۹ هزار دوز سوم تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث واکسیناسیون، شال بیشترین جامانده از واکسیناسیون و بخش بشارات بهترین و بیشترین واکسیناسیون را داراست.

وی اظهار کرد: باید از عادی‌انگاری کرونا در جامعه جلوگیری شود، مراسمات و تجمعات با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شوند.

این مسئول عنوان کرد: شدت انتشار در این پیک بالا و حداکثر بستری‌ها ۴۰۰ نفر بود اما واکسیناسیون باعث شد بیماری در این پیک خفیف و زودگذر باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان