۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فوتی‌هایی کرونایی قزوین واکسن نزده‌اند
کد خبر: ۳۵۶۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

فوتی‌هایی کرونایی قزوین واکسن نزده‌اند

عبدالله دیدبان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی کرونایی در استان داشته‌ایم که هر دو مورد از هم‌وطنانی بوده‌اند که واکسن دریافت نکرده‌اند.

فوتی‌هایی کرونایی قزوین واکسن نزده‌اند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ عبدالله دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در محل سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در حال نزدیک شدن به قله در پیک ششم کرونا هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد افراد بستری با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان ۳۸۵ نفر است که تعداد بیماران بستری جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ نفر بوده است.

دیدبان عنوان کرد: اکنون ۶۳ بیمار در بخش مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۲۱ نفر از آن‌ها وخیم است.

این مسؤول تأکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی کرونایی در استان داشته‌ایم که هر دو مورد از هم‌استانی‌هایی بوده‌اند که واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: میزان واکسیناسیون نوبت اول در استان ۹۷،۵ درصد، نوبت اول ۸۷،۱ درصد، دوز سوم ۳۵،۹۵ درصد و واکسیناسیون سنین ۵ تا ۱۲ سال نیز ۷،۷۶ درصد بوده است و مجموعا بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و ظرفیت واکسیناسیون ما در استان بیش از این است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: یکی از علل کم شدن مراجعات هم‌وطنان عزیز برای واکسیناسیون، افزایش ابتلا به این ویروس است که البته ۴ هفته پس از دارا بودن هر گونه علائمی، واکسن به هم‌وطنان عزیز تزریق نخواهد شد.

دیدبان تصریح کرد: در سویه امیکرون تنها از افراد پرخطر و مادران باردار تست گرفته خواهد شد و خوش‌بختانه افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند، با طی یک دوره ضعیف، از این بیماری عبور خواهند کرد.

انتهای پیام/ 1010

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان