۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین استقبال از واکسن سینوفارم همچنان رکورددار است
کد خبر: ۳۵۶۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۸ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین؛

سینوفارم بیشترین، بهارات کمترین میزان استقبال واکسیناسیون/ شناسایی بیش از ۱۴۰ هزار بیمار کرونایی در قزوین

صفر فیض‌اللهی گفت: ۷۶ درصد واکسن‌های تزریق شده مربوط به نوع سینوفارم، ۹ درصد آسترانزکا، ۵/۶ درصد برکت، ۷/۱ درصد اسپوتنیک، ۷/۰ درصد بهارات، ۸/۰ درصد پاستوکووک و ۱/۱ درصد اسپایکوژن است.

استقبال از واکسن سینوفارم همچنان رکورددار است
صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون استان قزوین اظهار کرد: از آغاز طرح واکسیناسیون دو میلیون و 320 هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که یک میلیون و 20 هزار و 500 دُز مربوط به نوبت اول، 915 هزار دُز نوبت دوم و 384 هزار دُز نوبت سوم است.

وی با اشاره به اینکه 350 مرکز واکسیناسیون اعم از خانه‌های بهداشت روستایی و شهری، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز تجمیعی در سطح استان قزوین فعال است، افزود: 76 درصد واکسن‌های تزریق شده مربوط به نوع سینوفارم، 9 درصد آسترانزکا، 5/6 درصد برکت، 7/1 درصد اسپوتنیک، 7/0 درصد بهارات، 8/0 درصد پاستوکووک و 1/1 درصد اسپایکوژن است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آمار واکسیناسیون شهرستان‌های استان پرداخت و عنوان کرد: در شهرستان آوج 65 هزار، البرز 435 هزار، بوئین‌زهرا 214 هزار، آبیک 176 هزار، تاکستان 313 هزار و در قزوین یک میلیون و 116 هزار دُز واکسن تزریق شده است.

بستری بیش از 140 هزار بیمار اُمیکرون در بیمارستا‌های استان

فیض‌اللهی عنوان کرد: محموله جدید واکسن سینوفارم و اسپایکوژن به ترتیب 80 و 15 هزار دُز در روز گذشته به استان قزوین اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع اُمیکرون در استان قزوین گفت: مجموع موارد قطعی ابتلا شامل بستری‌ها و سرپایی در استان قزوین 141 هزار و 572 نفر است.

این مسئول یادآور شد: استقبال مردم از واکسیناسیون بسیار کم و نسبت به گذشته کاهش یافته است و از رسانه‌ها انتظار می‌رود در حوزه اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به این موضوع اهتمام ورزند.

فیض‌اللهی تصریح کرد: هرچند میزان درصد استقبال واکسن بین بانوان و آقایان تقریبا برابر بوده اما آقایان با یک درصد نسبی استقبال کمتری از واکسیناسیون دارند و تأکید داریم این گروه توجه بیشتری به واکسیناسیون داشته باشند.

واکسن نزده‌ها بیشتر در معرض مرگ و میر قرار دارند

وی ابراز کرد: افرادی که بستری می‌شوند یا فوت می‌کنند عمدتا کسانی هستند که سابقه واکسن نداشته یا دوره واکسیناسیون آنها ناقص است، تأکید می‌شود واجدان شرایط برای دریافت واکسن به مراکز تعیین شده در سطح استان مراجعه کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: لازم است واکسیناسیون در افراد بالای 50 و 5 الی 12 سال با سرعت بیشتری انجام شود و تجربه نشان می‌دهد افراد واکسن نزده بیشتر در معرض بستری و مرگ و میر قرار دارند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان