۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین توسعه زیرساخت‌های اینترنت کشور در گذشته به کُندی پیش رفته است
کد خبر: ۳۵۶۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲ ساعت: ۱۷:۵۱ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی: 

توسعه زیرساخت‌های اینترنت کشور در گذشته به کُندی پیش رفته است/ دولت برای افزایش سرعت اینترنت به بخش خصوصی اعتماد کند

لطف الله سیاهکلی گفت: اگر در گذشته شبکه ملی اطلاعات راه‌ می‌افتاد بدون شک سرعت اینترنت هم امروز بیشتر می‌شد.

توسعه زیرساخت‌های اینترنت کشور در گذشته به کُندی پیش رفته است
لطف الله سیاهکلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های اینترنت کشور اظهار کرد: برای مردم سرعت اینترنت بسیار مهم است و بهبود این وضعیت از وظایف وزارت ارتباطات یوده که این سرویس‌دهی باید از طریق اپراتورها و شرکت‌ها صورت گیرد.
 
وی افزود: در این زمینه بخشی از کار به زیرساخت کشور مربوط می‌شود که نسبتا وضعیت خوبی داریم اما در حد مطلوب نیست.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: اگر در گذشته شبکه ملی اطلاعات راه‌ می‌افتاد بدون شک سرعت اینترنت هم امروز بیشتر می‌شد.
 
سیاهکلی گفت: از طرفی هم شرایط کرونا باعث شده که بسیاری از کارها به فضای مجازی منتقل شود و مصرف پهنای باند بالا رفته است به طوری که حتی از دانش‌آموزان تا دانشجویان نیز در این فضا آموزش می‌بینند.
 
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تاکید کرد: نیاز است که زیرساخت اینترنت کشور تقویت و در بودجه ۱۴۰۱ هم اعتبار خوبی برای این برنامه دیده شده است.
 
وی عنوان کرد: اگر وزارت ارتباطات همت کرده و از بودجه‌ای که دولت سیزدهم در اختیارش می‌گذارد به درستی و بهینه استفاده نماید در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه خواهیم بود.
 
این مسئول افزود: بخشی از پهنای باند به زیرساخت مربوط می‌شود به ویژه خدمات فیبر که بسیار مهم است که نمی‌شود گفت در کشور از این جهت وضعیت ایده‌عالی داریم اما در حال حاضر خوب است.
 
سیاهکلی بیان کرد: شرکت‌های خصوصی در این زمینه باید به کمک اپراتورها بیایند تا بتوانیم اینترنت با سرعت و کیفیت کافی برای مردم فراهم سازیم.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: بدون شک بودجه دولت محدود است اما باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و همه چیز را حاکمیتی تعریف نکنیم چون خیلی از موضوعات قابل واگذاری است که در این صورت هم شبکه ملی اطلاعات زودتر راه‌اندازی می‌شود.
 
وی اذعان کرد: اگر کل تصدی‌گری بخش اینترنت با دولت باشد بحث توسعه زیرساخت اینترت سال‌ها طول می‌کشد بنابراین در این زمینه باید تقسیم کار ملی صورت گیرد.
 
سیاهکلی در پایان با بیان اینکه کار دولت در حوزه اینترنت بیشتر تعیین سیاست‌ها است، گفت: علاقه‌مندان زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت وجود دارد چون ارزش افزوده خوبی دارد به شرط اینکه بخش دولتی هم همکاری لازم را داشته باشد.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان