۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین یکه‌تازی کرونا در قزوین/ بیش از دومیلیون نفر از جمعیت استان واکسینه شدند
کد خبر: ۳۵۶۰۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱ ساعت: ۱۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در ستاد کرونای استان قزوین مطرح شد؛

بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان واکسینه شدند

روند ابتلای کرونا در استان قزوین صعودی است و در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به لحاظ کرونایی قرمز است.

یکه‌تازی کرونا در قزوین/ بیش از دومیلیون نفر از جمعیت استان واکسینه شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالله دیدبان در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر موج صعودی مبتلایان کرونا را در استان قزوین شاهدیم و تمام شهرستان‌های استان به لحاظ کرونایی در وضعیت قرمز هستند.

وی آمار بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های استان قزوین طی ۲۴ ساعت گذشته را ۳۸۵ نفر برشمرد و افزود: تعداد بستری‌های شهرستان قزوین شامل ۲۱۵ نفر، شهرستان البرز ۵۷ نفر، شهرستان تاکستان ۵۹ نفر، بوئین‌زهرا ۳۵ نفر، آبیک ۱۳ نفر و آوج یک نفر است.

شناسایی ۹۹ تست مثبت سریع در ۲۴ ساعت گذشته
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد فوتی‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر و مربوط به شهرستان قزوین است.

دیدبان عنوان کرد: تعداد بستری‌ها در هفته سوم بهمن ۶۲۱ نفر و در هفته چهارم ۶۰۳ نفر، میزان فوتی‌ها در هفته سوم بهمن ۱۶ نفر و میزان فوتی در هفته چهارم شامل ۳۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته ۹۹ تست مثبت سریع شناسایی شده است، ادامه داد: تعداد تست‌های مثبت سریع طی این مدت در شهرستان قزوین ۴۳ نفر، البرز ۸ نفر، تاکستان ۲۰ نفر، بوئین‌زهرا ۷ نفر، آبیک ۵ نفر و آوج ۱۶ نفر است.

قزوین در میزان آمار بستری‌ها رکورد زد
 
جلال رحمانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته، بیشترین میزان موارد بستری مربوط به شهرستان قزوین و کمترین مربوط به آوج است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون افزود: از ابتدای آغاز واکسیناسیون تا آخر بهمن ماه، دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۳۲ دُز واکسن تزریق شده که از این میزان، ۷/۷۶ درصد مربوط به نوبت اول ۵ تا ۱۱ سال، ۹۵/۷۰ درصد مربوط به نوبت اول جمعیت بالای ۱۲ سال، ۸۷/۱۰ درصد مربوط به نوبت اول و دوم بالای ۱۲سال و ۳۵/۹۵ درصد مربوط به نوبت سوم بالای ۱۸ سال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: باتوجه به اینکه مقرر شده تالارها و مراکز تجمعی با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت کند در صورت رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف پیشنهاد می‌شود تالارهای استان با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه بیان کرد: باتوجه به اینکه ملاحظات مناسبی را در استان قزوین نسبت به سایر استان‌های کشور داریم باید شرایط ابتلا به کرونا نسبت به سایر استان‌ها بهتر باشد.

وی افزود: لازم است فضای تسهیل‌گری در دستور کار قرار بگیرد و محدودیت‌هایی که اعمال می‌کنیم باتوجه به شرایط زمانی در نظر گرفته شده، میزان رعایت این محدودیت‌ها را  بسنجیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه در ارائه خدمات سلامت تسهیل‌گری داشته باشیم، عنوان کرد: در گذشته نگران شرایط کمبودهای حوزه بهداشت و درمان بودیم که امروز شرایط بهبود یافته است.

اعلایی بیان کرد: اگر قرار است تغییراتی در محدودیت‌های کرونایی اعمال شود و تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند باید رعایت دستورالعمل‌ها و نظارت دقیق بر واکسیناسیون در اولویت باشد.

وی با تاکید بر برخورد با عادی انگاری متخلفان محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی اذعان کرد: باید به جامعه اطلاع رسانی کنیم که در شرایط کنونی به لحاظ کرونایی استان قزوین در حالت عادی نیست و اصنافی که کد کیو، آر کد دریافت نکردند یا پرسنل آن واکسینه نشده‌ است باید پلمب شود.

این مسئول گفت: باتوجه به اینکه در دو سال گذشته و ابتدای شیوع کرونا، افزایش مبتلایان منجر به گسترش استرس‌های روحی و روانی جامعه به ویژه پرستاران شده نیاز است میزان مراقبت‌ها بیشتر و واکسیناسیون مورد توجه جدی واقع شود.

اعلایی در پایان یادآور شد: امیدواریم تا پایان اسفندماه شرایط کرونا در استان قزوین مناسب باشد و این همت مردم را می‌طلبد؛ در حال حاضر مراکز واکسیناسیون استان فعال است و مشکلی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان