۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین محرومیت بیش‌از ۲۰۰ روستای قزوین از دسترسی به شبکه اینترنتی
کد خبر: ۳۵۵۹۴۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

۲۳۰ روستای استان قزوین از دسترسی به شبکه اینترنتی محروم هستند/ لزوم افزایش سهم استان قزوین از بودجه و اعتبارات آی‌تی کشور

فاطمه محمدبیگی با اشاره به اینکه ۲۳۰ روستای استان از شبکه اینترنت محروم هستند، گفت: ارتقاء وضعیت ارتباطی استان قزوین در حوزه زیرساخت ارتباطی روستاها به ویژه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و اتصال به شبکه ملی اطلاعات برای ما بسیار حائز اهمیت است.

محرومیت بیش‌از ۲۰۰ روستای قزوین از دسترسی به شبکه اینترنتی
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ اظهار کرد: ارتقاء وضعیت زیرساخت ارتباطی روستاهای استان قزوین به ویژه روستاهای بالای ۲۰ خانوار و اتصال به شبکه ملی اطلاعات برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: همچنین ضرورت توسعه و ارتقاء دسترسی روستاها به خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه خدمات دولت الکترونیک از دیگر مباحث دارای اولویت برای استان قزوین است.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات آموزشی برخط دانش‌آموزان و دانشجویان باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه متاسفانه در برخی موارد شاهد ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک باید منابع مورد نیاز برای خرید تجهیزات در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرد تا بتوانیم اجرای طرح‌های پیشران جدید و نیمه تمام را در زمینه خطوط راهبردی و توسعه و فعال سازی زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را در کشور داشته باشیم.

راه‌اندازی پنجره واحد دستگاهی در حوزه هوشمند سازی تا پایان سال آتی

وی عنوان کرد: از آنجا که بسیاری از زیرساخت‌های حوزه دانش، فناوری، حوزه سلامت الکترونیک و همچنین فعالیت‌ سازمان‌هایی همچون هلال احمر، اورژانس، طرح‌های انتقال آب و آموزش‌های مجازی موسسات، وابسته به زیرساخت‌های آی ‌تی است؛ بنابراین باید این موضوع را در سطح استان و کشور ارتقاء دهیم.

محمدبیگی بیان کرد: در گفتگو با مدیر کل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، بر اجرا و توسعه سریع طرح‌ها و اخذ بودجه از ردیف‌های ملی در این مورد و محرومیت زدایی در حوزه ارتباطات و فناوری تاکید شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه حدود ۲۳۰ روستای استان قزوین هنوز دسترسی کامل به شبکه ملی اطلاعات و شبکه ارتباطی مناسب ندارند؛ همچنین در زمینه بهره‌‌مندی از آنتن دهی مناسب برای تلفن همراه اول و دسترسی به اینترنت با مشکلاتی مواجه هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقرر شده راه‌اندازی پنجره واحد دستگاهی تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود اما می‌توانیم زودتر از زمان اعلام شده و تا شهریورماه سال آتی با اهتمام بیشتری راه اندازی و ایجاد پنجره واحد دستگاهی در حوزه هوشمند سازی به ویژه در حوزه خدمات پرکاربرد را انجام دهیم.

لزوم افزایش سهم استان قزوین از بودجه و اعتبارات آی‌تی کشور

وی عنوان کرد: مطالبه ما از مدیریت فناوری ارتباطات استان انعقاد یک تفاهم نامه بین این سازمان با فنی و حرفه‌ای استان برای ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه آموزش‌های مربوط به کسب و کارهای مبتنی بر حوزه آی تی، فضای مجازی و کسب و کارهای بر خط یا آنلاین است.

محمدبیگی تاکید کرد: در خیلی از روستاها و مناطق محروم اگر مردم با کسب آموزش‌های لازم وارد حوزه کارهای مجازی شوند در کنار اشتغالزایی، محرومیت زدایی هم به دنبال آن محقق خواهد شد بدین شکل چرخه تولیدات روستاها از زنجیره تولید تا بازاریابی و مصرف تکمیل می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان بیان کرد: امیدواریم سهم استان قزوین از بودجه و اعتبارات ای تی کشور افزایش پیدا کند لذا از مدیرکل جدید فناوری اطلاعات خواسته شده که حضور خود را در میادین ملی بیشتر کرده تا از بودجه ملی سهم بیشتری به استان تخصیص یابد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان