۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیین تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان برگزار شد
کد خبر: ۳۵۵۸۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور استاندار قزوین؛

آیین تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان برگزار شد/ یخ‌نورد قزوینی رکورد جهانی را شکست

محسن بهشتی راد، دارنده مدال طلا و عنوان قهرمانی یخ‌نوردی جهان مورد تجلیل قرار گرفت.

آیین تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان برگزار شد
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ مراسم تجلیل از محسن بهشتی، یخنورد قزوینی که موفق به کسب مقام قهرمانی یخنوردی جهان شد ظهر امروز با حضور استاندار قزوین و مدیرکل سازمان ورزش و جوانان قزوین در دفتر جلسات استاندار برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این مراسم با بیان اینکه محسن بهشتی راد نمود شعار "خواستن و توانستن" آن هم بدون هیچ امکانی است چراکه این ورزشکار توانست در مقابل ورزشکارانی که امکانات مناسبی دارند و یخ‌نوردی ورزش بومی آنهاست کار بزرگی انجام دهد.

استاندار قزوین گفت: بهشتی راد ثابت کرد هر موفقیتی با همت و تلاش قابل کسب است و این می‌تواند یک الگو برای همه ما باشد.

اعلایی در پایان بیان کرد: تا به امروز در این رشته ورزشی مربی کارکشته وجود نداشت اما با قهرمانی که بهشتی راد کسب کرد بعد از این برای کسی که می‌خواهد وارد این رشته شود یک مربی وجود دارد.


بهشتی راد عنوان قهرمانی را با کمترین امکانات کسب کرد

عباس علایی مقدم، مدیرکل سازمان ورزش و جوانان قزوین در این جلسه با اشاره به نبود دیواره یخی در قزوین اظهار کرد: محسن بهشتی راد به وسیله چوب ابزارهایی را برای تمرین یخ‌نوردی طراحی و ابداع کرده است و در کشور روسیه که مقر یخ‌نوردی جهان است نیز به قهرمانی رسید.

وی افزود: درحالی که کشورهای دیگر شرایط تمرین روی یخ را دارند؛ این ورزشکار فقط سه هفته و آن هم در اردو توانست روی یخ تمرین کند.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین با بیان اینکه این سازمان ۲۰ میلیون تومان برای اردوی بهشتی راد کمک کرد؛ گفت: این ورزشکار با یک حمایت اندک توانست نتیجه بزرگی را به دست آورد.


وی ابراز کرد: یک ورزشکار می‌تواند با حدود ۱۵۰ میلیون تومان در سال مسابقات را دنبال و امیدآفرینی کند که امیدوارم در این راه مسئولین همراه ما باشند.

علایی مقدم در پایان گفت: امیدوارم با رهنمودهای استاندار و مسئولین چرخ ورزش قهرمانی بیش از پیش حرکت کند تا شرمنده مردم و جامعه ورزش نباشیم.

محسنی بهشتی راد نیز در این مراسم اظهار کرد: تمام طول سال را بدون مربی روی دیواره مصنوعی که در ورزشگاه ۱۵ هزار نفره قزوین ساخته‌ام تمرین می‌‌کنم.

وی افزود: از ۵ سال پیش که این رشته را شروع کردم هرسال به یک اردوی تمرینی در روسیه می‌روم و در نهایت هم درهمین کشور که همه قهرمانان یخنوردی جهان از آنجا برخواسته‌اند نیز موفق به کسب مدال قهرمانی شدم.


نمود بین المللی کسب عنوان قهرمان یخ‌نوردی توسط یک ایرانی

این قهرمان با اشاره به اهمیت کسب مدال طلا توسط یک ایرانی گفت: به دلیل اینکه تا قبل از کسب مدال طلا توسط من ورزشکاری نتوانسته بود این مدال را از روسیه تصاحب کند، این مدال نمود بین‌المللی زیادی داشت.

بهشتی راد با بیان اینکه روس‌ها ۶ ماه در سال روی یخ تمرین می‌کنند؛ ابراز کرد: با وجود اینکه کمترین امکانات را برای تمرین داشتم توانستم رکورد ۶ ثانیه‌ای در دیواره یخی را ثبت کنم.


محسن بهشتی راد ، غضو تیم ملی یخ نوردی جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌ های جهانی سوئیس در ماده سرعت با زمان کمتر از هفت ثانیه (با ثبت زمان شش ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه) در آزمون سوم فینال این رقابت ها در رتبه نخست قرار گرفت، قهرمان جهان شد و مدال طلای این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

محسن بهشتی راد توانسته است برای اولین بار در تاریخ رشته ورزشی یخ نوردی، عنوان قهرمانی را از ورزشکاران کشور روسیه بگیرد و خود مدال طلا را بر گردن بیاویزد؛ در رقابت‌ های جهانی سوئیس، محسن بهشتی‌ راد تنها ورزشکاری بود که توانست با زمان ۶ ثانیه دیواره‌ مسابقات را صعود کند.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان