۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیین افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار روستای اردلان برگزار شد
کد خبر: ۳۵۵۸۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۳:۲۵ ↗ لینک کوتاه

آیین افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار روستای اردلان برگزار شد

آیین افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار روستای اردلان از توابع شهرستان آوج استان قزوین برگزار شد.

آیین افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار روستای اردلان برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیین افتتاح کتابخانه عمومی استاد شهریار با حضور نصرت الله علیرضایی، فرماندار، فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ابراهیم افتخاری، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آوج، علیرضا خدابنده لو، رییس شورای اسلامی روستای اردلان، علی فقیه لو دهیار اردلان و جمع کثیری از اهالی برگزار شد.

در این مراسم، نصرت الله علیرضایی، فرماندار آوج ضمن اشاره به اهمیت ترویج مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه گفت: کتابخانه ها نقش موثری در جذب و توسعه ی مطالعه ی مفید و کتابخوانی در جامعه دارند.

وی افزود: هرچه در یک جامعه دسترسی به منابع مفید و متنوع برای مطالعه بیشتر امکان پذیر باشد، به همان میزان رشد و توسعه ی فرهنگی پایدارتری محقق خواهد شد.

علیرضایی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه ی فعالیت های فرهنگی به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: افزایش سطح دانش و اگاهی مردم و توسعه ی فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم و روستایی، می تواند موجب کاهش مهاجرت به شهرها شده و همچنین رفاه و آرامش و آسایش بیشتری را برای مردم آن منطقه به ارمغان بیاورد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در شهرستان آوج و از جمله روستای اردلان اشاره کرد و گفت: راه اندازی نخستین داروخانه و کتابخانه عمومی در این روستا و تلاش در راستای افزایش سطح خدمات اجتماعی، از جمله مهمترین اتفاقات این روستا طی سال جاری بوده است.

رییس شورای اسلامی اردلان نیز دراین مراسم ضمن تبریک بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، احداث یک کتابخانه عمومی در روستای پرجمعیت اردلان را از اتفاقات خجسته و مبارکی عنوان کرد که قابل تقدیر است و افزود: امروز کتابخانه های عمومی از وضعیت صرف انباشت و امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده اند و به مجموعه هایی اجتماعی که وظیفه پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی عموم مردم را بر عهده دارند، تبدیل شده اند که این امر موجب جلب هرچه بیشتر مردم به این فضاهای فرهنگی اجتماعی است.

وی از تلاش های انجام شده توسط اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و فرمانداری آوج که موجب احداث کتابخانه ای مناسب و مجهز در روستای اردلان شده، قدردانی کرد و این امر را گامی مهم در راستای توسعه ی عادلانه ی خدمات فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین نیز در این مراسم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم انقلاب اظهار داشت: ایشان در بیانیه ی گام دوم انقلاب نیز تأکید می فرمایند که «روی دیگر دانایی، توانایی است. برای ایران توانا باید دانا بود» و این نشان از لزوم اجرای برنامه های کتاب محور است.

فاطمه محمدبیگی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته است؛ چراکه اولویت انقلاب و نظام، توسعه و ارتقای سطح فرهنگ جامعه بوده و پیشرفت‌های صورت گرفته و آمار و ارقام مربوط به مباحث فرهنگی به خوبی این موضوع را روشن می‌سازد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب علاوه بر مباحث مربوط به کتاب و کتابخوانی در سایر مقوله‌های فرهنگی نیز شاهد رشد چشمگیری هستیم که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح سواد مردم جامعه و امکان ارائه خدمات فرهنگی در تمامی مناطق به ویژه مناطق محروم و دورافتاده اشاره کرد.

محمدبیگی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌ها همواره در مسیر توسعه ی متوازن و عادلانه ی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در تمام سطح کشور گام برداشته که این سیاست در استان قزوین نیز دنبال می‌شود و در حقیقت جزو اولویت‌های مهم کتابخانه‌های عمومی استان است تا بتوانیم خدمات فرهنگی را به همه مناطق استان اشاعه و توسعه دهیم و امکان دسترسی همه اقشار جامعه به خدمات فرهنگی فراهم شود.

گفتنی است کتابخانه عمومی استاد شهریار روستای اردلان با 200 مترمربع مساحت و زیربنای 120 مترمربع در روستای اردلان افتتاح شد و دارای بخش های کتب عمومی، بخش های تخصصی کودک، نوجوان، مرجع و سالن مطالعه است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان