۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حضور حماسی مردم در راهپیمائی ۲۲بهمن پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان و سست‌عهدان داخلی است
کد خبر: ۳۵۵۸۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

جانشین معاونت سیاسی سپاه پاسداران:

حضور حماسی مردم در راهپیمائی ۲۲بهمن پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان و سست‌عهدان داخلی است

علی قاسمی با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمائی ۲۲بهمن گفت: وضعیت اقتصادی کشور نیازمند بازنگری است، دولت سیزدهم باید در کوتاهترین زمان ممکن وضعیت اقتصادی را بهبود و اصلاح کند.

حضور حماسی مردم در راهپیمائی ۲۲بهمن پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان و سست‌عهدان داخلی است
علی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به جنگ شناختی که مدت‌هاست توسط دشمن ایجاد شده، اظهار کرد: امروز دشمن در پی کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب است و با این هدف بین مردم به‌ویژه نسل جوانان شبهه ایجاد کرده که پیشرفت‌های کنونی با وجود سلسله پهلوی هم ایجاد می‌شد؛ از این رو یکی از آسیب‌های جدی در جنگ شناختی، عدم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
وی با اشاره به حماسه روز گذشته افزود: حضور پرشور مردم در این شرایط در واقع پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به دشمنان و سست‌عهدان داخلی بود.

قاسمی افزود: دشمن همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر ضربه به نظام و ناامیدی مردم متمرکز کرده و این حضور پرشور مردم در روز ۲۲ بهمن خباثت‌های آنان را بی‌رونق می‌کند.


وی افزود: امروز عزت ایران مهمترین مولفه در کشور است درحالی که در زمان پهلوی دولت و مسئولین هیچ استقلالی نداشتند؛ بنابراین اگر هم در رژیم پهلوی پیشرفت‌هایی حاصل می‌شد همچنان باید تحت سلطه استعمارگران بودیم.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران بیان کرد: ایران در حوزه‌های مختلف نقش تصمیم سازی در منطقه دارد اما هیچگاه در ۵۰ سال گذشته چنین جایگاهی نداشتیم درحالی که امروز سرنوشت کشور به دست خود ملت ایران رقم می‌خورد.
 
این مسئول عنوان کرد: در زمان شاه تنها ۹۰۰ هزار تن پتروشیمی آن هم توسط متخصصین امریکایی در ایران تولید می‌شد اما در مدت ۴۳ سال پیروزی انقلاب از نظر تولید پتروشیمی به ۹۱ میلیون تن رسیدیم.
 
قاسمی اذعان کرد: در اقتصاد اگر هر کشوری بتواند تولید سیمان و فولاد را داشته باشد نیز برای گام‌های بعدی توسعه فضا آماده است که خوشبختانه ایران در این دو صنعت هم خوب عمل کرده در حالی که بسیاری از کشورها جرات ورود به فاز سنگین فولادسازی را ندارند.

پیشرفت‌های کشور باید تبیین شود
 
جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران بیان کرد: امروز در صنایع دفاعی که یک هزار و ۷۳ مدل تجهیزات نظیر صنایع موشک، پهباد و بخشی از زیر دریایی را تولید می‌کنیم که اگر زمان شاه بود باید ۵۰ میلیارد دلار می‌پرداختیم تا همین صنایع را سالانه وارد می‌کردیم.
 
قاسمی بیان کرد: ایران پیشرفت‌های بسیاری دارد که تبیین نشده در حالی که امروز ظرفیت فناوری ما به نحوی است که می‌توانیم پول‌سازی کنیم. 
 
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور پزشکان خارجی در زمان پهلوی یادآور شد: در دهه اول انقلاب و سال‌های ابتدایی جنگ، همچنان پرستار و پزشک عمومی خارجی در ایران داشتیم که یک میلیارد دلار هزینه در پی داشت.
 
وی افزود: سال گذشته که درگیر شرایط کرونا بودیم، یک میلیارد و۸۰۰ توریسم درمانی داشتیم که به گفته مسئولین می‌توانیم این میزان را تا ۵ میلیارد برسانیم.
 
جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران تصریح کرد: امروز برخی پزشکان متخصص ما به صورت ویدئو کنفرانسی برای کشورهای خارجی پیوند کلیه انجام می‌دهند؛ ما به ظرفیت‌های بسیاری در پزشکی رسیدیم.

پیشرفت‌های کشاورزی در ایران قابل مقایسه با زمان پهلوی نیست

قاسمی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت‌های بالایی داریم به طوری که مجموع تولید کشاورزی در دوران شاه ۲۶ میلیون تن بوده که امروز بدون احتساب تولیدات سنتی و خرد به ۱۳۶ میلیون تن رسیده است.
 
این مسئول عنوان کرد: امروز بنا داریم که کشاورزی را به صورت قرارگاهی اداره کنیم تا کشاورزان از حالت معیشت پایه به اقتصاد محور برسند که در این راستا چند قرارگاه مصوب شده تا وضعیت معیشت کشاورزان بهتر شود.
 
وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز در حوزه کشاورزی به جایگاه خوبی رسیدیم که اگر آن پدر و پسر بودند به این رقم نمی‌رسیدیم چون استقلالی وجود نداشت از طرفی قانون اصلاحات ارضی در زمان شاه اجرایی شد چون نمی‌خواستند که به پیشرفتی در کشور برسیم.
 
جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: یکی از موسسات فرانسه عنوان کرده که گازرسانی ایران نسبت به زمان انقلاب سرعت ۶۰۰ برابری داشته در حالی که در زمان شاه ۵۰ هزار خانوار دارای گاز بودند که تاکنون به بیش از ۲۹ میلیون در مصارف صنعتی و خانگی رسیده است.
 
تورم و گرانی موجب شده که عملکرد‌ها نمود کمتری داشته باشد
 
این مسئول ابراز کرد: چندین سال است که در سند چشم‌انداز رتبه اول را کسب می‌کنیم و در سال ۱۴۰۴ که سند چشم‌انداز به اتمام می‌رسد باید در ۲۲ مقوله جزو کشورهای اول باشیم که برخی حوزه‌‌ها مانند حوزه علمی با ۶۵۲ درصد رشد همراه بوده و اکنون رتبه اول را کسب کردیم.
 
وی تصریح کرد: اشکال کار این است که بحث تورم و گرانی موجب شده که عملکرد‌ها نمود کمتری داشته باشد؛ بنابراین این نقطه ضعف را بپذیریم که در قدرت خرید و قدرت برابری پول ملی ضعیف هستیم و باید اصلاحاتی صورت گیرد.
 
جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران بیان کرد: انتظار داریم دولت چند اقدام انقلابی در حوزه اقتصاد انجام دهد تا در قدرت خرید و ضریب‌‌های اقتصادی اصلاحاتی صورت گیرد و رضایت‌مندی افزایش پیدا کند و همراهی و همکاری در زمینه‌هایی که پیشرفت داشتیم بیشتر شود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه باید قدرت پول‌سازی کشور افزایش یابد، گفت: امروز ما می‌توانیم در حوزه غذای حلال پیشرفت‌های بالاتری داشته باشیم چون ایران تنها کشوری است که ۵۲ مبلغ به کشورهای مختلف اسلامی اعزام می‌کند.
 
ایران ظرفیت سرمایه‌گذاری در ۱۰ درصد غذای حلال را دارد
 
قاسمی ابراز کرد: اکنون گردش مالی غذای حلال به ۷۵۰ میلیارد دلار رسیده لذا کشور این ظرفیت دارد که در کشاورزی به ویژه غذای حلال و ارگانیک قدرت پول‌سازی را افزایش دهد.
 
قاسمی تصریح کرد: ایران ظرفیت سرمایه‌گذاری در ۱۰ درصد غذای حلال را دارد که اگر این امر صورت گیرد درآمد کشور به ۷۵ میلیارد دلار می‌رسد، همانطور که توانستیم ۲ درصد علم جهان را بخود اختصاص دهیم.
 
این مسئول با بیان اینکه یکی از حوزه‌های موفقیت‌آمیز برای تولید در حوزه غذای حلال است، ابراز کرد: برخی معتقدند که در سال ۲۰۵۰ گردش مالی غذای حلال به ۴ هزار میلیارد می‌رسد لذا اکنون باید زیر ساخت آن فراهم‌ شود تا بتوانیم کارایی لازم را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: سال گذشته آمریکا ۶ میلیارد دلار صادرات اسب داشته که نشان و اصلیت آن متعلق به نژاد ایران است که همین صنعت برای آن‌ها ۱۲۴ میلیارد گردش مالی داشته است که از صنایع نفت، گاز، سیمان و فولاد هم بیشتر خواهد بود.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران اذعان کرد: کشور ما نیز ظرفیت پرورش صنعت اسب را دارد چون ما زیرساخت آن را داریم و باتوجه به اینکه برند جهانی دارد نیز پول‌سازی بالایی خواهد داشت.

بهره‌وری اقتصادی کشور باید افزایش یابد
 
قاسمی بیان کرد: اگر بتوانیم از امکانات موجود بهروه‌وری لازم را داشته باشیم پول‌سازی بالایی خواهیم داشت چون راحت‌ترین روش پول‌سازی دنیا محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد ایران با ۲ و نیم درصد از رشد اقتصادی باید از بهره‌وری تامین شود، تصریح کرد: در بهره‌وری تمام مردم اعم از صنایع، مسئولین و خانوار باید شریک شوند به طوریکه اگر ملت ۷ درصد صرفه‌جویی در برق داشته باشند ۵ میلیارد دلار بهره‌وری خواهند داشت.
 
جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: اگر راه‌های و روش‌های کوتاه‌تر در صنایع، راه‌ها و مصارف خانوار صورت‌ گیرد، میلیاردها تومان در بهره‌وری موثر خواهد بود.
 
قاسمی در پایان گفت: امیدواریم که در یک فرایند چند ساله بتوانیم پول‌سازی را بیشتر کنیم تا به چرخه اقتصادی بازگردد ودر مقابل رضایت‌مندی مردم افزایش یابد تا کمتر تحت تاثیر جنگ شناختی قرار گیرند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان