۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران خودباوری و اعتقاد به توان داخلی است
کد خبر: ۳۵۵۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه دانسفهان در مصاحبه با صبح قزوین:

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران خودباوری و اعتقاد به توان داخلی است/ دولت پهلوی حقوق ملت ایران را صرف منافع خود و سرانش می‌کرد

حجت‌الاسلام حسین انصاری گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران خودباوری و اعتقاد به توان داخلی است که حاصل تلاش امام راحل بود که مردم به این درجه از خودباوری برسند.

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران خودباوری و اعتقاد به توان داخلی است
حجت‌الاسلام حسین انصاری در حاشیه راهپیمایی خودرویی 22بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر بهانه‌ای است تا دستاوردهای انقلاب در طول مدت ۴۳ سال تبیین شود چه بساکه کمتر به این برکات پرداخته شده و نسل جدید آگاهی لازم در این زمینه را ندارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی را تاکنون برای کشور داشته است، افزود: به گفته یکی از علما امروز در ایران از جهت دستاوردهای انقلاب معجزه اتفاق افتاده است و این از آمار و ارقامی که خود کشورهای غربی در زمینه پیشرفت‌های کشور ما مطرح می‌کنند به وضوح دیده می‌شود.

امام جمعه دانسفهان بیان کرد: ایران در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، دینداری و ‌معنوی پیشرفت‌های بسیاری داشته و برخلاف تصور افرادی که فکر می‌کنند مردم به دلیل سوءمدیریت‌ها بدبین شدند؛ مردم پیشرفت‌های بسیاری در دین و معنویت داشتند.

حجت‌الاسلام انصاری ابراز کرد: در گذشته مردم آگاهی چندانی در زمینه دین نداشتند و دین آن‌ها در نماز و روزه خلاصه می‌شد اما امروز عمق دینداری مردم افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: بر اساس آمار غربی‌ها پیشرفت‌های ایران در زمینه علم از جهت آکادمیک، اساتید، دانشگاه‌ها، دانشجویان و علوم دانشگاهی نمایان و بی‌نظیر است به طوریکه طبق گفته غربی‌ها در برهه‌ای از زمان ایران قوی‌ترین پیشرفت را از نظر علمی داشته است.

امام جمعه دانسفهان عنوان کرد: همچنین ایران در زمینه نظامی به درجات بالایی رسیده چه بساکه تا پیش از این کسی فکر نمی‌کرد ایران بتواند در مقابل بزرگترین ابرقدرت دنیا بایستد و حرفش را پیش ببرد.

حجت‌الاسلام انصاری ادامه داد: کسی فکر نمی‌کرد که ایران به این درجه از اثرگذاری در زمینه‌های مختلف سیاسی در منطقه و جهان برسد و امروز آمریکا را به چالش بکشاند.

وی اظهار کرد: آمریکا به جایی رسیده بود که به کشورهای منطقه ما اشاره می‌کرد حکومتشان ساقط می‌شد اما ایران با اقتدار در سایه پیشرفت نظامی در مقابل ابرقدرت‌ها می‌ایستد و کسی جرات تعرض به کشور ما را ندارد.

امام جمعه دانسفهان افزود: از جهت توسعه اقتصادی، رفاه عمومی و زیرساخت‌ها پیشرفت بسیاری داشتیم چه بسا که در گذشته اکثر روستاها محروم بودند و هیچ گونه امکاناتی به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: امروز روستاهای ما دارای اینترنت شدند و حتی دورافتاده‌ترین و صعب‌العبورترین آن‌ها نیز گازرسانی شده است؛ اقدامات فراوانی در زمینه‌های مختلف شده اما بر اثر سوء مدیریت در زمینه اقتصادی، این امور دیده نمی‌شوند.

وی ابراز کرد: از جهت سواد پیش از انقلاب ۳۰ درصد مردم باسواد بودند که امروز به ۹۰ درصد رسیده است.

امام جمعه دانسفهان با اشاره استقلال سیاسی کشور تصریح کرد: امروز کمتر کشوری به این درجه از استقلال رسیده است در حالیکه اگر به پیشرفتی هم رسیده باشند همش با اتکا به آمریکا و کشورهای دیگر بوده است.

حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران خودباوری و اعتقاد به توان داخلی است که حاصل تلاش امام راحل بود که مردم به این درجه از خودباوری برسند در حالیکه در دوران پهلوی مردم برای خود هیچ حقی قائل نبودند.

وی ادامه داد: در رژیم پهلوی مردم هیچ آگاهی از نفت و دلار نداشتند و ‌رژیم پهلوی به ازای هر انسان پنج برابر نفت می‌فروخت و هزینه آن را صرف منافع و مصارف شخصی خود و سرانش می‌‌کرد، در حالیکه مردم از حق خود آگاه نبودند اما امروز مردم به خود باوری رسیدند و از حاکمیت مطالبه دارند.

امام جمعه دانسفهان در پایان گفت: ملت ما اکنون به خودباوری رسیده گرچه دشمن همچنان در حال تبلیغ است و رسوبات تفکرات غربی همواره در برخی افراد وجود دارد اما خوشبختانه ملت ایران توانایی به استقلال رسیده است.


انتهای پیام/ ۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان