۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۹۱ پروژه در سطح شهرستان البرز احداث و کلنگ‌زنی شد
کد خبر: ۳۵۵۷۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در نهمین روز از دهه مبارک فجر؛

۹۱ پروژه در سطح شهرستان البرز احداث و کلنگ‌زنی شد

امروز به مناسبت نهمین روز از ایام دهه فجر پروژه‌های شهری و روستایی شهرستان البرز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح یا کلنگ زنی شدند.

۹۱ پروژه در سطح شهرستان البرز احداث و کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مصطفی غفوری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های دهه فجر در محمدیه و مهرگان که عصر امروز با حضور مسئولین استان برگزار شد، با بیان اینکه رفع مشکلات مردم بهترین خدمتگذاری استف اظهار کرد: د ردهه فجر امسال در شهرستان البرز۹۱ پروژه اسمی در سطح شهر و روستاها داشتیم که امروز چند طرح با حضور معاون استاندار به صورت نمادین افتتاح یا کنلگ‌زنی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری البرز بیان کرد: برگزاری اینچنین برنامه‌‌هایی موجب دیده شدن اقدامات مدیران شهرستان‌ها توسط مدیران استانی و انتقال درخواست‌‌ها به آن‌ها خواهد شد.

غفوری ابراز کرد: خوشبختانه اکنون ترکیب اعضای شورای شهر شهرستان البرز بسیار پویا و فعال هستند که امیدواریم در کنار شهردار جدید بتوانیم اقدامات مناسبی برای مردم داشته باشیم.



وی اذعان کرد: باید آن چه را که مربوط به بخش مردمی و تامین خواسته‌های آن‌هاست را در اولویت قرار دهیم و طی یک ماه گذشته که در مجموعه فرمانداری در خدمت مردم هستم نیز سعی کردم که در مناسبت‌های مختلف با توده مردم ارتباط برقرار کنم تا در جریان اولویت‌های آن‌ها قرار گیرم که در این راستا این سومین سفر به ناحیه شهری مهرگان است.

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز ابراز کرد: بحث دوربین‌های عوارضی با وجود اینکه چند سال از ‌مطرح شدن آن می‌گذرد اما تاکنون در اولویت مسئولین قرار نگرفته است.

غفوری اذعان کرد: تقاضا کردیم بحث جابجایی دوربین های عوارضی محمدیه به عنوان دغدغه مردم برطرف شود که مورد استقبال شهردار و استاندار قرار گرفته اما تاکنون برخی مسئولین اهمیتی برای آن قائل نشدند تا در یک زمان مشخص اجرا شود.

در ادامه فاطمه محمدبیگی در حاشیه افتتاح مجموعه پرورش بلدرچین نیل‌پر اظهار کرد: این مجموعه خانواده محور است به طوری که اشتغال خانگی را توسعه داده و طی ۱۳سال گذشته روی پای خود ایستاده و با وجود یک دوره شکست اما مجدد برخاسته و‌ گام دومی عمل کرده است.

وی افزود: باید از مجموعه دامپزشکی، ادارات جهاد کشاورزی ، امور روستایی ، مجموعه بخشداری و فرمانداری شهرستان البرز و حمایت‌های مشفقانه امام جمعه قزوین تقدیر و تشکر کنیم که گام مثبتی در جهت جان گرفتن دوباره این مجموعه داشتند.

نماینده مردم قزوین، البرز و ابیک اضافه کرد: اکنون صندوق کارآفرینی امید که تسهیلات خوبی در اختیار این مجموعه قرار داده اما مجدد باید حمایت‌های مالی، اداری و پشتیبانی برای ایجاد زنجیره کامل اشتغال زایی نیز ایجاد شود.

محمدبیگی گفت: مهمترین مزایای این مجموعه، تک بودن آن در منطقه و ارائه اقدامی نو و در نهایت انجام صفر تا صد چرخه تولید در خود مجموعه است که می‌تواند برای کشور و صادرات مفید واقع شود.



وی عنوان کرد: موقعیت این مجموعه با توجه به نزدیکی به پایتخت و شهرهای بزرگ کشور بسیار ارزشمند است همچنین می‌تواند از لحاظ ارزش و زنجیره غذایی و اشتغال‌زایی کاملا مورد استقبال قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با توجه به ارزش غذایی این مجموعه بیان کرد: به ازای هر گرم گوشت بلدرچین، مقدار متوسط مواد معدنی و مینرال و عناصری مانند روی، منیزم و مس وجود دارد همچنین آهن موجود در تخم و گوشت آن بسیار بیشتر از از گوشت‌های دیگر است لذا ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

محمدبیگی با اشاره به ارگانیک بودن این محصول اذعان کرد: بلدرچین با وزن کمی که دارد می‌تواند غذای نسبتا مفیدی را برای بدن تامین کند و همین عامل موجب می‌شود که در حوزه بیماری‌های عفونی به عنوان یک غذای خوب برای رشد کودکان، سالمندان و گروه‌های در معرض خطر باشد.

وی ابراز کرد: ما از این پروژه ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که بانک‌های عامل بتوانند تسهیلات را فراهم کنند تا جوانان بیشتری در این مجموعه شاغل شده و به عنوان واحد نمونه در استان‌های دیگر معرفی شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در پایان گفت: تاسیس گروه علمی و پژوهشی در این زمینه می‌تواند گام مثبتی در جهت از استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم‌پزشکی دستاوردهای علمی را در قالب تدریس یا پروژه‌های جدید را تعریف و توسعه بخشد.



دکتر عبدلله دیدبان در حاشیه کلنگ‌زنی احداث مرکز سلامت ناحیه شهری مهرگان اظهار کرد: اکنون ناحیه شهری مهرگان ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد که دولت حدود ۱۲۰ هزار نفر دیگر را نیز در برنامه‌های توسعه شهری خود قرار داده است.

وی افزود: از نظر دستگاه سلامت به ازای هر ۱۲ هزار و پانصد نفر جمعیت باید یک پایگاه و به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک مرکز سلامت ایجاد شود که خوشبختانه در این ناحیه شهری از نظر سلامت پیشتاز بودیم به طوریکه ‌اکنون ۲ مرکز سلامت و سه پایگاه فعال داریم که بیش از نیاز این ناحیه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: کلنگ‌زنی درمانگاه جدید هم به این منظور صورت می‌گیرد که با توجه به برنامه‌ریزی دولت در جهت توسعه این ناحیه، از نظر سلامت عقب نمانیم.

دید‌بان ابراز کرد: زمین این درمانگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده و ساخت آن توسط خانواده آقای بیاضیان خیر قزوینی که پیشتر در حوزه‌های سلامت و مدرسه‌سازی فعال بودند پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: ساخت این درمانگاه به عنوان یازدهمین اقدام خیر آقای بیاضیان در حوزه سلامت و مراکز درمانی استان است همچنین در حوزه ساخت و بازسازی ۳۰ مدرسه نیز فعالیت داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با بیان اینکه مهمترین موضوع در این ناحیه ساخت بیمارستان است، گفت: بنا است بیمارستانی توسط بخش خصوصی احداث شود اما منوط بر اینکه درصدی از تخت‌های آن با تعرفه دولتی ارائه خدمت داشته باشند.



در ادامه امید ایزد پناه به عنوان خیر سازنده مجموعه ورزشی در شهرک مهرگان اظهار کرد: امیدوارم با ساخت این مجموعه ورزشی بتوانیم قدمی در جهت ورزش این کشور برداریم.

وی افزود: خوشبختانه مقامات و مسئولین استان قزوین همواره در امر تولید، همراه و تسهیل‌گر امور بودند که جای قدردانی دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت هفت‌الماس بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم یک بیمارستان تخصصی در استان قزوین راه‌اندازی کنیم تا مردم با تعرفه‌های حداقلی از آن برخوردار شوند تا خدمتی به مردم کرده باشیم.

ایزد پناه در پایان گفت: در مجموعه صنعتی هفت‌ الماس طی سال‌های اخیر توانستیم علاوه بر تولید نورد سر ورق روغنی، ورق گالوانیزه، گالواآلوم، خط رنگی، ورق تین‌پلی و ورق حلب را نیز با حضور مقام وزارت افتتاح کنیم همچنین ورف استنلس استیل نیز افتتاح شده که بخشی از مواد اولیه واردات و بخشی از داخل تامین می‌شود لذا امیدواریم که از ماه آینده به تولید انبوه برسد تا بتوانیم در جهت رفع برخی مشکلات کشور راه‌گشا باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳



انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان