۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین روستاهای بخش محمدیه تا پایان سال آینده گازکشی می‌شوند
کد خبر: ۳۵۵۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

بخشدار محمدیه:

روستاهای بخش محمدیه تا پایان سال آینده گازکشی می‌شوند/ شهرک مهرگان به درمانگاه تخصصی درمان و سالن ورزشی مجهز می‌شود

صادق قندی گفت: در سال آینده اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای یاقی مانده نیز انجام می‌شود امیدواریم که تا پایان ۱۴۰۱ هیچ روستایی در بخش محمدیه نداشته باشیم که از نعمت گاز برخوردار نباشند.

روستاهای بخش محمدیه تا پایان سال آینده گازکشی می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ صادق قندی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر در بخش محمدیه قزوین که با حضور منوچهر حبیبی، معاون سیاسی استاندار قزوین برگزار شد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مجموعا ۱۴ پروژه در حوزه توسعه و عمران روستایی بخش محمدیه را داشتیم که شامل بهسازی معابر، احداث بوستان و آسفالت‌ریزی معابر مناطق روستایی بود که در سطح ۴۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش روستایی انجام شد.

وی افزود: در این میان برخی از روستاها نظیر روستای دورافتاده چاله وجود داشت که برای اولین بار از نعمت آسفالت برخوردار می‌شدند که خوشبختانه از مجموع اعتبارات دهیاران ۶ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی در این روستا انجام شد.

بخشدار محمدیه بیان کرد: یکی دیگر از خدمات، افتتاح و راه‌اندازی دستگاه فرستنده رادیویی و تلویزیونی پر قدرت دیجیتالی در گردنه اکبرآباد بود که یکی از سایت‌های بزرگ فرستنده‌های مخابراتی و تلویزیونی است و در ۱۸ بهمن‌ماه علی رغم صعب‌العبور بودن این گردنه و برف‌گیربودن، بهره برداری شد.

قندی اضافه کرد: با این عملیات اجرایی پنج روستای کوهستانی در بخش محمدیه که تاکنون از امواج تلویزیونی به صورت دیجیتال محروم بودند، از شبکه‌های تلویزیونی بهره‌مند شدند به طوری که برخی از روستاها مانند روستای هیله‌رود و چاله از دو کانال برخوردار بودند که بعد از افتتاح این فرستنده پرقدرت به ۲۴ کانال تلویزیونی افزایش یافت.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فایده‌های این فرستنده پر قدرت این بود که علاوه بر پوشش تلویزیونی چند روستا از بخش محمدیه تعداد زیادی از روستاهای بخش الموت غربی و شرقی را نیز پوشش داد.

بخشدار محمدیه بیان کرد: امروز نیز همزمان با نهمین روز از ایام دهه فجر تعدادی از پروژه‌های ناحیه شهری مهرگان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

قندی ابراز کرد: تاکنون ناحیه شهری مهرگان به عنوان یکی از بزرگترین سایت‌های مسکن مهر در کشور با خلا‌هایی در زمینه احداث زیر ساخت‌ها همراه بود که تنها با تکیه بر اعتبارات دولتی قابل تحقق نبود لذا در این زمینه به دنبال جذب خیر بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه خیرین زیادی بودند که در گذشته در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری داشتند مانند مالک شرکت بزرگ هفت الماس که در جوار ناحیه شهری مهرگان قرار دارد؛ امروز به عنوان یک خیر اقدام به کلنگ زنی در زمینه احداث یک مجتمع ورزشی و فرهنگی در زمینی بالغ بر ۴ هزار متر مربع خواهد کرد که اقدامات واگذاری و کمیسیون ماده ۵ آن انجام شده و می‌تواند یک مجتمع فرهنگی و ورزشی مناسب در شان مردم مهرگان باشد.

بخشدار محمدیه اذعان کرد: پروژه دیگر احداث درمانگاه است که این هم از محل اعتبارات و‌ کمک‌های جذب خیر توسط آقای بیاضیان که پیش‌تر در این منطقه سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در زمینه صنعت و خدمات داشته نیز امروز مرکز سلامت و یا درمانگاه تخصصی را در شهرک مهرگان کلنگ‌زنی خواهد کرد که از امروز کار احداث و تجهیز آن انجام خواهد شد.

قندی اظهار کرد: همچنین افتتاح یک واحد آتش‌نشانی را در ناحیه شهری مهرگان را داریم که از اعتبارات شهرداری تاسیس شده و افتتاح یک واحد پرورش بلدرچین در روستای ولامه نیز برای امروز پیش‌بینی شده که در یک واحد صنعتی، مدرن و پیشرفته صورت گرفته است.

وی بیان کرد: آخرین برنامه امروز نیز دیدار با والدین شهید علی میرزایی ایلانی در شهر محمدیه خواهد بود.



بخشدار محمدیه در رابطه با گازرسانی روستاهای این بخش ابراز کرد: از آنجایی که تعدادی از روستاهای بخش محمدیه چند سال پیش از بخش‌های الموت و آبیک منفک شده و به بخش محمدیه پیوستند تعدادی روستای صعب‌العبور در انتظار گاز کشی داریم.

قندی افزود: با احتساب خانوار اکنون ۹۵درصد از روستاهای بخش محمدیه از نعمت گاز برخوردار شدند و طی مراوداتی که با شرکت گاز داشتیم بنا است گازکشی روستاهای باقی‌مانده در دست مطالعه قرار گرفته و ‌تا پایان سال مطالعات آن تکمیل شود.

وی در پایان گفت: در سال آینده اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای یاقی مانده نیز انجام می‌شود امیدواریم که تا پایان ۱۴۰۱ هیچ روستایی در بخش محمدیه نداشته باشیم که از نعمت گاز برخوردار نباشند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان