۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تضعیف معیشت مردم ماحصل ناکارآمدی برخی مسئولین است/ انتصابات در استان به دور از منیّت‌ها باشد
کد خبر: ۳۵۵۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین:

تضعیف معیشت مردم ماحصل ناکارآمدی برخی مسئولین است/ انتصابات در استان به دور از منیّت‌ها باشد

حجت الاسلام علی معبودی گفت: متاسفانه جنایاتی که خاندان پهلوی داشتند و دستاوردهای انقلاب اسلامی آن طور که باید به تصویر کشیده نشده و باعث عدم آگاهی جامعه و به ویژه نسل جوان شده است.

تضعیف معیشت مردم ماحصل ناکارآمدی برخی مسئولین است/ انتصابات در استان به دور از منیّت‌ها باشد
حجت الاسلام علی معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عین بازتاب وسیع و عظمتی که در سطح بین‌المللی دارد اما همواره مظلوم‌ترین پدیده بوده است.

وی افزود: امروز انقلاب در برابر آماجی از ضربه‌ها قرار دارد به طوری که از یک سو دشمنان در پی سیاهنمایی هستند، از طرفی دیگر سلطنت‌‌طلب‌ها و غرب‌گرایان آرام ننشسته و مدام فضا را غبارآلود و از طرفی ناکارآمدی برخی مسئولین باعث تضعیف معیشت مردم شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با تاکید براینکه می‌توان با تکیه بر توان داخلی کشور را به خوبی اداره کرد، ادامه داد: وظیفه مهم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر دوش دلسوزان انقلاب و نظام است تا در مقابل تحریف این حرکت عظیم ایستادگی و موجب روشنگری و آگاهی جامعه باشند.

این مسئول عنوان کرد: پیش‌از انقلاب در واقع هیچ بودیم و دستاوردی نداشیتم اما انقلاب اسلامی، ملت ایران را صاحب شأن و منزلت کرد به طوری که در اجرای عدالت اجتماعی و نفوذ در منطقه حرف اول را می‌زنیم.

معبودی تصریح کرد: در زمان پهلوی 40درصد جمعیت شهری و 65درصد جمعیت روستایی زیر خط فقر زندگی می‌کردند و تنها 5شهر آن هم به صورت پراکنده از نعمت گاز برخوردار بودند.

خاندان پهلوی سرمایه‌های کشور را به غارت بردند

وی افزود: در دوره پیش‌از انقلاب تنها 45درصد مردم ایران باسواد و مابقی از سواد بهره‌ای نداشتند؛ تولیدات کشاورزی کشور تنها 33روز در سال غذای مردم را تامین می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین یادآور شد: در زمان رژیم ستمشاهی 40هزار مستشار نظامی امریکایی و 35هزار متخصص خارجی در صنایع نفت، خودروسازی و برنامه و بودجه در کشور حضور داشته و حقوق‌های کلان دریافت می‌کردند و سرمایه‌های کشور را به غارت می‌بردند.

این مسئول بیان کرد: حقوق هر کارمند ایرانی 1000تومان و هر کارمند خارجی 7هزار تومان بود و در عین حال مستشاران خارجی در ایران حق توحش دریافت می‌کردند و این اوج ذلتی بود که رژیم پهلوی برای ایرانیان به ارمغان آورده بود.

معبودی عنوان کرد: سال 57 ایران با یک اقتصاد بیمار و 16درصد تورم، کسری بودجه و کاهش تولید ناخالص ملی مواجه بودیم و این در حالی بود که ایران از درآمد سرشار فروش نفت برخوردار و جمعیت بالایی هم نداشت.

ایران از نظر استقلال سیاسی حرف اول را در منطقه می‌زند

وی تاکید کرد: محمدرضا پهلوی با هزینه 300هزار دلاری جشن‌های 2500ساله را برگزار می‌کرددر حالی که طبق آمار بانک جهانی 46درصد مردم ایران در سال 56 زیر خط فقر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به رتبه‌های ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: اکنون ایران اسلامی از حیث استقلال سیاسی و مردم سالاری در منطقه حرف اول را می‌زند.

معبودی ادامه داد: امروز ایران از نظر اقتصادی با جمعیت بالای 80میلیون، با وجود دنیایی از تحریم‌ها و دشمنی‌ها و فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز، جزو 20اقتصاد برتر دنیا است.

این مسئول اذعان کرد: ما نگاه صیانتی یه نفت داریم و این ذخایر ملی را برای آیندگان حفظ می‌کنیم؛ صادرات نفت در دوره پهلوی 4برابر حال کنونی بود در حالی که هیچ تحولی در زندگی مردم رخ نمی‌داد.

ایران به برکت انقلاب اسلامی رتبه هفتم قدرت تاثیرگذاری در جهان را دارد

وی خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی سرمایه‌های داخلی به ارزش 35میلیارد دلار از کشور خارج و 20 میلیارد دلار از اموال ایران در امریکا بلوکه و 1000میلیارد دلار هم هزینه جنگ به ما تحمیل شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین با بیان اینکه اکنون رتبه اول خاورمیانه در چشم پزشکی را داریم، گفت: در حال حاضر رتبه اول را در جراحی قلب داریم درحالی که در گذشته هیچ رتبه‌ای نداشته ولی اکنون در حوزه پیوند اعضا نیز به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافتیم.

معبودی تاکید کرد: ایران به برکت انقلاب اسلامی رتبه هفتم قدرت تاثیرگذاری در جهان را دارد و اگر نظام شاهنشاهی در ایران بود امروز بدون شک وضعیت بسیار بدتری از سایر کشورها را داشتیم؛ رژیم پهلوی فاقد اعتماد به نفس و خودباوری بود و این روحیه را هم به مردم ایران القاء کرده بود.

وی عنوان کرد: در زمان پهلوی به لحاظ صنعتی فقط صنعت مونتاژ در کشور وجود داشت و کشور فاقد فناوری و آموزش بودیم؛ یک اقتصاد تک محور داشتیم که تمام درآمدهای کشور به حساب خاندان پهلوی واریز می‌شد.

انتصابات به دور از خودخواهی باشد

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین ابراز کرد: متاسفانه جنایاتی که خاندان پهلوی داشتند و دستاوردهای انقلاب اسلامی آن طور که باید به تصویر کشیده نشده و باعث عدم آگاهی جامعه و به ویژه نسل جوان شده است.

معبودی در پایان با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان گفت: انتصابات باید به دور از منیت‌ها باشد و در همه امور منافع و رفع مشکلات مردم مد نظر قرار گیرد؛ هر کاری که برای رضای خدا و رضایت خلق خدا باشد بدون شک نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان