۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم
کد خبر: ۳۵۵۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت: ۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم/ثبات اقتصادی و کنترل نقدینگی محقق می‌شود

محمدمهدی اعلایی با اشاره به اینکه دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: در حوزه اقتصاد داخلی کشور به دنبال تثبیت متغیرهای اقتصادی و کنترل نقدینگی هستیم.

دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند در اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم
محمد مهدی اعلایی شب گذشته در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر قزوین برگزار شد در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم نباید ما را از نعمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی غافل کند.
 
وی افزود: شعارهایی که مردم به خاطر آنها در برابر رژیم ستمشاهی ایستادند را باید همواره در ذهن خود مرور کنیم چراکه ملت ایران در طول ۴۳سال گذشته در برابر نظام جهانی استکبار‌ مقاومت و ایستادگی کردند.
 
استاندار قزوین گفت: خوشبختانه امروز به خواسته‌ها و آرمان‌های انقلاب رسیدیم هر چند راه‌های زیادی را برای رسیدن به شرایط مطلوب در پیش داریم.
 
این مسئول با تصریح بر اینکه دشمن از اینکه ایران قدرت خود را در مرزها به رخ می‌کشد بیم دارد‌، بیان کرد: امروز ایران در حوزه سیاسی یکی از قدرتمندترین کشورها است که نظر خود را در دنیا با اقتدار مطرح می‌کند.

دشمن به دنبال القای ناکارآمدی و ضعف در جامعه است

اعلایی ادامه داد: در حوزه عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی گسترده و توجه به مناطق محروم، رشد حوزه علمی، ارتقاء سیاسی جامعه و رشد دانش فنی و مهندسی مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی عنوان کرد: ایشان در سخنانشان بر ایجاد «نهضت تبیین» تاکید کردند چون دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام و تزریق ناامیدی در جامعه است تا بر خودباوری که ایجاد شده نیز آسیب وارد شود اما در پیش گرفتن جهادتبیین، رسالت همه ماست.
 
استاندار قزوین تصریح کرد: منکر مشکلات موجود نیستیم که در اثر برخی غفلت‌ها رخ داده است اما داشته‌هایمان بسیار بیشتر از نقاط ضعف است و دولت از روز استقرار خود نیز در تلاش است تا شرایط بهتری را نسبت به گذشته برای کشور رقم بزند.
 
این مسئول ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی و تعاملات با دنیا در همین مدت کوتاه از استقرار دولت سیزدهم نیز اتفاقاتی افتاد که شاهد رفتار تعاملیِ وسیع و دیپلماسی عمومیِ وسیع در کنار حفظ اقتدار و صلابت نظام و ملت بودیم.

دولت سرنوشت کشور را بر مذاکرات گره نزده است
 
وی یادآور شد: دولت در دیپلماسی سیاسی به تمامی ارکان اثرگذار در دنیا توجه دارد و صرفا بر ابرقدرت‌هایی که هیچگاه همکاری و همدلی آنها قابل اعتماد نیست، تکیه ندارد و به مرور شاهد نتایج این اقدامات هستیم.
 
نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: در حوزه برجام و مذاکرات خارجی که درحال حاضر صورت می‌گیرد اگر در گذشته هم با این رویکرد انجام می‌شد بدون شک نتایج مثبتی حاصل می‌شد.
 
اعلایی تصریح کرد: دولت سیزدهم رسماً اعلام کرده است که ما سرنوشت حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و همه مسائل کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزدیم و آن را به عنوان یک فرآیند معمولی و عادی به عنوان یک دیپلماسی کاملا حرفه‌ای دنبال می‌کنیم.
 
وی اذعان کرد: نتایجی که در چند روز گذشته از رفع تحریم‌ها به دست آمد نیز در گذشته می‌توانست به عنوان یک دستاورد بزرگ تلقی شود اما دولت با یک رفتار منطقی و هوشمندانه به دنبال کسب مطالبات بیشتری به نفع مردم است.
 
استاندار قزوین افزود: در حوزه اقتصاد داخلی کشور نیز دولت به دنبال تثبیت متغیرهای اقتصادی و کنترل نقدینگی است و ۳الی۴ماه است که دولت بدون استخراج از بانک مرکزی کشور را اداره می‌کند.

دولت به دنبال ثبات اقتصادی و نقدینگی است
 
این مسئول ادامه داد: دولت هزینه‌های جاری و بدهی‌های پیشین دولت را بدون اینکه فشاری به پایه پولی بیاید و بانک مرکزی مجبور به چاپ پول باشد، پرداخت می‌کند و این کار دشواری است.
 
وی افزود: روزانه فقط هزار میلیارد تومان یارانه نهاده‌های دامی پرداخت می‌شود و در سال حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان بدهی‌های اوراق خزانه چاپ شده در گذشته که بابت پروژه‌های عمرانی هزینه شده را پرداخت می‌کند.
 
اعلایی گفت: همه این اقدامات برای ثبات اقتصادی و کنترل تورم است تا به رونق اقتصادی برسیم و منابع شرکت‌های بزرگ دولتی به سمت سرمایه‌گذاری جدید و ورود به بازارهای اولیه می‌رود.
 
نماینده عالی دولت در استان قزوین عنوان کرد: شرکت‌های دولتی بزرگ مکلف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های توسعه‌ای کشور شدند که در روزهای اخیر این پروژه‌ها توسط رئیس جمهور افتتاح شد که به ارزش ۱۷میلیارد دلار بود و رقم قابل توجهی است و همه این اقدامات با اتکا به منابع داخلی اتفاق افتاد.
 
این مسئول در پایان ابراز کرد: در استان هم همین رویه در دستور کار خدمتگزاران مردم قرار دارد و تلاش می‌کنیم با اتکاء به توان نیروهای تحصیلکرده، نخبه، جوان و با انگیزه استان بتوانیم ظرفیت‌هایی را برای هرچه بیشتر شکوفا شدن استان به وجود آوریم.
 
انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان