۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین دشمنان به اقتدار دفاعی و نظامی ایران اسلامی معترف هستند
کد خبر: ۳۵۵۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۷:۳۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه اقبالیه در مصاحبه با صبح قزوین:

دشمنان به اقتدار دفاعی و نظامی ایران اسلامی معترف هستند/ لزوم بازگویی دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه غرب آسیا با داشتن هزاران موشک کوتاه برد و میان برد بالستیک و موشک‌های کروز، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را داراست به طوریکه دشمنان نیز به این نکته اعتراف دارند.

دشمنان به اقتدار دفاعی و نظامی ایران اسلامی معترف هستند
حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به اوضاع کشور در دوران پیش از انقلاب اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب خاندان پهلوی به امریکا وابسته بوده و راه تقویت قدرت دفاعی کشور را در وابستگی به خارج و به ویژه خرید تسلیحات نظامی از امریکا می‌دانست و 40 تا 60 هزار مستشار امریکایی در ایران حضور داشتند.
 
وی افزود: در زمان طاغوت، ملت عزیز ایران را عقب نگهداشته و اجازه پیشرفت را به مردم ایران نمی‌دادند تا همواره وابسته بیگانگان بمانند و در واقع خلاقیت‌ها را در نطفه خفه می‌کردند.
 
امام جمعه اقبالیه با اشاره به مدیریت حکیمانه و هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری تصریح کرد: همگی بر این نکته واقف هستند که مهمترین مسئله هر کشوری موضوع امنیت و مباحث دفاعی است که علی رغم تحریم‌های شدید استکبار جهانی، ایران اسلامی شاهد دستاوردهای عظیم در حوزه‌های دفاعی بوده است.
 
وی اضافه کرد: به طور نمونه ساخت شهاب یک با برد 300 کیلومتر، شهاب دو با برد500 کیلومتر، ذوالفقار با برد 700 کیلومتر، شهاب 3 با برد 2 هزار کیلومتر و موشک بالستیک سومار با برد 2500 کیلومتر از انواع موشک‌های ساخت ایران است.

فاطمیان بیان کرد: علاوه بر دستاوردهای بی‌شمار انقلاب در حوزه تقویت توان موشکی، جمهوری اسلامی در سایر حوزه‌های دفاعی همچون پهپاد و پدافند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته به طوریکه در حوزه فناوری پهپادی ایران موفق به ساخت انواع پهپادهای رادار گریز و بامداومت پروازی بالا مسلط به بمب‌ها و موشک‌های نقطه زن شده است که قدرت و توانمندی ایران را دشمنان در حمله به پایگاه عین الاسد عراق در عمل دیدند.

به برکت انقلاب، دست امریکای جنایتکار از ایران کوتاه شد
 
وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساخت پهپادهای فوق پیشرفته مدرن نیز به دستاوردهای بزرگی نائل آمده که دوست و دشمن به این مهم اذعان دارند همچنین در مسئله انرژی هسته‌ای، نانو و حوزه پزشکی به دستاوردهای بزرگی دست یافته به طوریکه در زمان طاغوت بیشتر پزشکان هندی یا پاکستانی بودند اما اکنون کشور دارای پزشکانی حاذق در رشته‌های مختلف است چراکه در طول دوران پس از انقلاب یک عالم و متخصص و کاربلد رهبری کشور را برعهده داشت.

این مسئول عنوان کرد: در دوران حکومت طاغوت، شاه ایران غلام حلقه به گوش امریکا بوده و کشور در همه زمینه‌ها وابسته غرب بود و به عبارتی ایران حیات خلوت امریکا بود؛ اما به برکت انقلاب، ایران اسلامی به استقلال رسیده و دست امریکای جنایتکار و کشورهای شرق و غرب از کشور کوتاه شد.
 
وی تصریح کرد: دستاوردهای بزرگ دفاعی ایران، دشمنان را ذلیل و خوار و سرافکنده کرده است و این در حالی است که علی رغم تحریم‌های ظالمانه در همه زمینه‌ها به دستاوردهای عظیمی دست یافتیم.
 
فاطمیان بیان کرد: در سال‌های گذشته فقط امریکا، چین و روسیه به عنوان تنها دارندگان رسمی تاسیسات موشک زیرزمینی شناخته می‌شدند اما در سال 90 این باشگاه کوچک یک عضو جدید را نیز در خود دید و کشور ایران به این پیشرفت دست یافت.

دستاوردهای بزرگ دفاعی ایران، دشمنان را ذلیل و خوار و سرافکنده کرده است
 
وی عنوان کرد: در جریان رزمایش پیامبر اعظم، 6 نیروی هوافضای سپاه پاسداران از سیلوهای پرتاب موشک بالستک خود رونمایی کرد و نکته مهم در این زمینه توانایی بومی و راهبردی موشکی کشورمان بوده است همچنین جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه غرب آسیا با داشتن هزاران موشک کوتاه برد و میان برد بالستیک و موشک‌های کروز، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را داراست به طوریکه دشمنان نیز به این نکته اعتراف دارند.
 
امام جمعه اقبالیه ابراز کرد: دانشمندان جوان ایرانی به صورت بالاقوه دارای این توانایی و استعداد بودند و این سطح از توانمندی با مدیریت رهبر انقلاب بالفعل شده و ظهور و بروز پیدا کرد و ضرورت دارد تا همه آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با دستاوردهای بزرگ انقلاب آشنا شوند.
 
وی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است و ملت انقلاب ایران نیز به فضل الهی تاکنون حامی نظام و پشتیان ولی فقیه بوده و با حضور به هنگام خود در صحنه‌های حساس فتنه‌ها و توطئه‌های بی شماری را خنثی کردند.
 
فاطمیان در پایان با بیان اینکه انقلاب ایران برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است؛ گفت: حضور هر یک از مردم ایران در صحنه‌های حساس مثل موشکی است که به سمت امریکا و صهیونیست رها می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان