۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تبیین دستاوردهای انقلاب سدی در برابر انحرافات است
کد خبر: ۳۵۵۷۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه محمودآباد نمونه قزوین:

تبیین دستاوردهای انقلاب سدی در برابر انحرافات است/ جامعه به برقراری عدالت اجتماعی نیاز دارد

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی گفت: به نظر می‌رسد که دستاوردهای انقلاب به درستی برای مردم تبیین نشده بنابراین امروز همه وظیفه داریم این برکات را به ویژه برای نسل جوانان و نوجوانان تشریح کنیم.

تبیین دستاوردهای انقلاب سدی در برابر انحرافات است
حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته به دستاوردهای بسیار فراوانی دست یافته که هرکدام تاثیر عمیقی در ایران و جهان داشته و موجب رشد و بالندگی کشور شده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی در سطح کشور قابل قیاس با زمان پهلوی نیست، افزود: در رابطه با مباحث علمی امروز ایران دومین کشور دارنده تکنولوژی بیولیزر در جهان، دومین کشور تولیدکننده هواپیمای استراتژیک خورشیدی در جهان و تنها تولیدکننده ایمپلنت چشمی در دنیا است.

امام جمعه محمودآباد نمونه قزوین بیان کرد: همچنین ایران احداث‌کننده بزرگترین سد بتنی در جهان، رتبه سوم درمان نازایی در جهان، نخستین کشور دارای دانش ساخت پروتز عصبی در جهان و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر که از برکات پیشرفت علم پس از انقلاب است.

افزایش تشکل‌های مذهبی یکی دیگر از برکات انقلاب است
حجت‌الاسلام موسوی ابراز کرد: امروز ایران در محور فعالیت‌های قرآنی از نظر کمی و کیفی بسیار پیشرفت کرده به طوریکه به ۱۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه و ۳۷هزار عنوان کتاب قرآنی چاپ شده است؛ همچنین راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ سایت قرآنی، شبکه‌هایی تلویزیونی، رادیو قرآن، معارف، ترتیل و اربعین همه برکات از انقلاب اسلامی است.

وی اذعان کرد: افزایش تشکل‌های مذهبی یکی دیگر از برکات انقلاب است درحالیکه در دوران نظام شاهنشاهی و حکومت پهلوی با دین و دینداری و برگزاری مراسمات مذهبی به ویژه مراسم عزاداری امام حسین (ع) مبارزه و مخالفت می‌شد به طوریکه در سال ۱۳۱۶ روضه‌خوانی را ممنوع اعلام کردند.

امام جمعه محمودآباد نمونه قزوین عنوان کرد: در حکومت پهلوی برای مبارزه با اسلام از بهائیت حمایت کرده و بی‌بندو باری را ترویج دادند اما بعد از انقلاب از حوزه‌های مختلف شعائر دینی برخوردار شدیم که می‌توان به برگزاری مراسم اعتکاف در ۵ هزار و ۵۰۰ مسجد با  جمعیت 800 هزار نفری، برگزاری دعای عرفه و برگزاری نماز جمعه در ۹۰۰ پایگاه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: خوشبختانه انقلاب اسلامی در بحث برقراری عدالت اجتماعی نیز ورود کرده گرچه هنوز با عدالت آرمانی و مدنظر دین اسلام فاصله داریم اما در مقایسه‌ با نظام شاهنشاهی گسترش مناسبی داشته است.

وی تصریح کرد: امروز ایران از نظر ارتقای امنیت و استقلال سیاسی در دنیا زبانزد است و در منطقه حرفی برای گفتن دارد درحالیکه در سلسله پهلوی تمام اوامر از جانب غرب دیکته و در کشور اجرا می‌شد.

مسئولین باید برقراری عدالت اجتماعی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
امام جمعه محمودآباد نمونه قزوین با تصریح بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به درستی برای مردم تبیین شود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که دستاوردهای انقلاب به درستی برای مردم تبیین نشده بنابراین امروز همه وظیفه داریم این برکات را به ویژه برای نسل جوانان و نوجوانان تشریح کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: باید علاوه بر تبیین دستاوردها؛ دلیل عدم دستیابی به دستاوردها و موفقیت‌های دیگر را نیز مطرح کنیم تا مردم آگاه شوند، برای نمونه اگر در بخش اقتصادی متضرر شده و یا پیشرفت لازم را نداشتیم علت آن چه بوده است؟

وی اظهار کرد: باید مطرح کنیم که اگر اهداف انقلاب اسلامی به صورت کامل محقق نشده به دلیل بی‌توجهی مسئولین به کارآمدی نسل جوان، بی‌اعتقادی برخی مسئولین به ارکان‌های جمهوری اسلامی و حکومت‌داری جناحی و قبیله‌ای و مدیریت‌های پشت‌میزی در کشور بوده است.

امام جمعه محمودآباد نمونه قزوین تصریح کرد: تقویت باورهای دینی مردم، افزایش حضور مردم در عرصه‌های دینی و مذهبی و حمایت از ولایت فقیه سه رکن اصلی برای حفاظت از انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب ما برخواسته از دین است لذا تقویت باورهای دینی جامعه مردم را نسبت به انقلاب وفادار می‌کند و در مقابل اگر دین تضعیف شود انقلاب نیز تضعیف خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان