۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۱۰۶۸ واحد مسکن روستایی استان در ایام دهه فجر
کد خبر: ۳۵۵۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اعلام کرد

افتتاح ۱۰۶۸ واحد مسکن روستایی استان در ایام دهه فجر

اصغر گونجی گفت: از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تعداد یک هزار و ۶۸ واحد مسکونی روستایی در ایام دهه فجر در شهرستان‌های استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح ۱۰۶۸ واحد مسکن روستایی استان در ایام دهه فجر
اصغر گونجی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تشریح پروژه‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های روستایی شامل اجرای طرح هادی، طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و مسکن محرومین در سطح استان قزوین مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تعداد یک هزار و ۶۸ واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین عنوان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 694 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان‌های استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد و  شامل ۱۱۸ واحد در شهرستان آبیک، ۴۳ واحد در شهرستان آوج، ۹۷ واحد در شهرستان البرز، ۲۲۷ واحد در شهرستان بوئین زهرا، ۱۸۸ واحد در تاکستان و ۳۹۵ واحد در شهرستان قزوین است.

بهره‌مندی 3400 خانوار روستایی قزوین از مزایای اجرای 11 طرح هادی 
 
وی تصریح کرد: تعداد یک هزار و 500 واحد مسکن محرومین نیز از اعتبارات تفاهم نامه سازمان مدیریت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌مند شدند که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
گونجی بیان کرد: به منظور تسهیل و سرعت بخشی به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود که امیدواریم به زودی این مبلغ در آینده‌ی نزدیک با توجه به پیگیری‌های مرکز به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در شهرستان‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح هادی در ۱۱ روستا شامل روستای شترک در شهرستان البرز، روستای خطایان و حسین آباد کرد در آبیک، هرائین علیا در شهرستان آوج، ابراهیم آباد و حسین آباد در شهرستان بوئین زهرا، روستای جعفرآباد و خورهشت شهرستان تاکستان و روستاهای امامزاده اباذر، سیاهپوش و بهرام آباد در شهرستان قزوین انجام شده است.

احداث 130 واحد مسکونی معلولین از سال 94 تاکنون در استان قزوین

این مسئول ابراز کرد: با این اقدام سه هزار و ۴۰۶ خانوار روستایی قزوین از مزایای اجرای طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند و مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها 77 میلیارد و 854 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی است.
 
وی در ادامه بیان کرد: در مورد تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز با توجه به انعقاد تفاهم نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی، از سال ۹۴ تاکنون ۱۳۰ واحد با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال کمک بلاعوض در استان قزوین احداث شده است.
 
گونجی با اشاره به دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن استان، برنامه و بودجه و استانداری قزوین با پرداخت 450 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی محرومین، یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آماده بهره‌برداری شده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده همچنین در بخش پروژه‌های قابل افتتاح مسکن شهری و اقشار کم درآمد نیز ۱۵ واحد پردیس در شهرستان آبیک با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان