۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین "عدالت ارتباطی" مهمترین دستاورد مخابرات در سایه انقلاب است
کد خبر: ۳۵۵۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر مخابرات منطقه قزوین:

"عدالت ارتباطی" مهمترین دستاورد مخابرات در سایه انقلاب است/ استان قزوین نزدیک به دو میلیون مشترک تلفن همراه دارد

محمدرضا نصرآبادی گفت: در حوزه ارتباطات بعد از انقلاب «عدالت ارتباطی» بزرگترین دستاوردی است که به برکت انقلاب اسلامی در کنار دیگر دستاوردها به آن رسیده‌ایم.

"عدالت ارتباطی" مهمترین دستاورد مخابرات در سایه انقلاب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رژیم پهلوی در طی چند سال سلطنت خود در ایران با خباثت تمام کشور را به قهقرا برد و مردم از داشتن تمامی امکانات رفاهی و خدماتی محروم کرد.

یکی از مشکلات مردم در دوره پهلوی، عقب ماندگی در حوزه‌های مخابراتی و ارتباطات بود به طوری که قبل از انقلاب کشور از نظر ارتباطات در حوزه مخابرات و تلگراف بسیار محدود بود اما اکنون در این حوزه در جهان حرف‌های بسیار زیادی داریم.

عرصه ارتباطات و مخابرات هم‌سو با سایر علوم و فناوری‌ها، با وجود همه تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه غرب یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی بود که توانست دستاوردهای قابل‌قبولی را به دست آورد.

برای درک هر چه بهتر دستاوردهای استان قزوین در حوزه مخابرات در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مدیرمخابرات منطقه استان قزوین به گفت‌وگو نشستیم؛

محمدرضا نصرآبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: «عدالت ارتباطی» بزرگترین دستاوردی است که به برکت انقلاب اسلامی در کنار دیگر دستاوردها به آن رسیده‌ایم.

وی افزود: نگاه عدالت محوری به حوزه ارتباطات به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی پس پیروزی انقلاب اسلامی جریان یافت و ما هم با همین رویکرد در استان قزوین پیش رفتیم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین تصریح کرد: ارتباطات و مخابرات جزو حوزه‌هایی است که مدام در حال رشد و تغییر بوده که باید خدمات و تولیدات خود را هر ساله به لحاظ کیفیت و کمیت افزایش دهیم.

وی ادامه داد: طی 20 سال اخیر در سرویس‌های تلفن همراه در حوزه خدمات تماس، پیامک، اینترنت، نسل‌های دوم، سوم، چهارم و حالا پنجم با پهنای باند پیشرفت‌های زیادی داشتیم.

بسیاری از کسب‌وکارها به اینترنت وابسته هستند

نصرآبادی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مشاغل و حوزه‌ها به اینترنت و ارتباطات وابسته است، افزود: حوزه سلامت، آموزش، اشتغال، کسب‌وکارهای خانگی و کوچک که نقش بزرگی را در توسعه کشورها به خصوص در شرایط شیوع کرونا ایفا کرده است، همگی به زیرساخت اینترنت و مخابرات وابسته است که ما به عنوان بزرگترین اپراتور کشور به دنبال توسعه هر چه بهتر این بستر هستیم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین یادآور شد: در شرایط کرونا که یکی از اصلی‌ترین مسائل مورد نیاز موضوع ارتباطات بود توانستیم نیازهای مردم را بخصوص در مناطق روستایی و در بحث آموزشی پوشش دهیم و مسیر توسعه چندساله را یکساله پیش برده و مهمتر اینکه به محض تحقق یک خدمت آن را به شهروندان ارائه داده و منتظر افتتاح نمانده ایم.

این مسئول اظهار کرد: در سطح استان 406 مرکز مخابراتی داریم که 46 مرکز آن شهری و 360 مرکز روستایی است و حدود 416 هزار خط تلفن ثابت در سطح استان شامل مراکز شهری و روستایی داریم و پهنه روستایی ما بسیار بزرگ بوده و اکثر خانوارهای روستایی را شامل می‌شود.

نصرآبادی توضیح داد: در شهرستان قزوین حدود 219 هزار، البرز و محمدیه 79 هزار، تاکستان 42 هزار، بوئین زهرا 11 هزار، آبیک 32 هزار و آوج 34 هزار مشترک خط ثابت داریم.

بیش از102 هزار مشترک در استان از خدمات پهنای باند بهره می‌برند

وی با بیان اینکه بیش از102 هزار مشترک در استان از خدمات پهنای باند بهره می‌برند، افزود: این خدمات شامل ADSL که سرویس اینترنت پرسرعت خانگی ماست تا پهنای باند 16 مگابیت می‌تواند سرویس دهد و اغلب مشترکین خانگی در قالب این سرویس قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: سرویس VDSL  که سرویسی جدید در حوزه اینترنت پرسرعت است و طی دو سال راه‌اندازی شده و 750 مشترک دارد و تا 50 مگا بیت می‌تواند در بستر زوج سیم مسی سرویس دهد.

مدیر مخابرات منطقه قزوین اضافه کرد: سرویس جدید دیگری که در دنیا در حال توسعه است، سرویس اینترنت پرسرعت بر روی بستر فیبر نوری است که FTTH نام دارد و ارائه فیبر نوری درب منازل با پهنای باند۱۰۰ مگا بیتی است که ۱۹۰۰ مشترک را در شهر قزوین دارد.

وی ادامه داد: در خصوص سرویس فیبرنوری بیشتر تمرکز ما در حوزه تجاری و کسب‌وکارهای مجازی و مشترکینی که نیاز به پهنای باند بیشتری دارند، است و درصددیم سرویس فیبرنوری را در شهر قزوین هر چه بیشتر توسعه دهیم که برای این مهم نیازمند مساعدت استانداری و شهرداری‌های در تمام استان هستیم.

نصرآبادی با بیان اینکه مشترکین ما به پهنای باند وسیع نیازمند هستند، یادآور شد: در حال حاضر اکثر حوزه‌های کاری و اداری، دورکاری‌ها، موضوعات سلامت، آموزشی و کسب و کارها در بستر اینترنت قرار دارد و مردم هم با تکنولوژی، بسیار خوب همراه شده اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مشترکین همراه اول در استان قزوین بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک بوده که نسبت به جمعیت استان عدد بزرگی است، به همین نسبت این تعداد از مشترک نیازمند مکالمه و اینترنت پرسرعت هستند، لذا از ابتدای سال گذشته بحث اینترنت پر سرعت را به خصوص در روستاهای استان در حوزه همراه دنبال کردیم.

نصرآبادی تصریح کرد: در حوزه شهری موضوع افزایش و توسعه خدمات را از نظر کمی و کیفی پیش گرفته و ۶۱ نقطه حوزه شهری خدمات خود را تقویت کرده ایم، در حوزه روستایی نیز همین روند را پیش گرفته ایم به گونه ای که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۵ سایت دارای اینترنت پرسرعت ایجاد کردیم.

در ایجاد سایت‌های مخابراتی با ممانعت مردم مواجه هستیم

وی ضمن اشاره به برنامه توسعه‌ای در مورد ایجاد چند سایت که در دستور کار مخابرات قزوین است، گفت: مشکل بسیار مهمی که در حوزه راه اندازی سایت و دکل‌های مخابراتی با آن مواجه هستیم، ممانعت مردم و دستگاه های اجرایی در ایجاد و توسعه آنتن‌های مخابراتی است.

این مدیر حوزه ارتباطات قزوین اظهار کرد: مردم به دنبال کیفیت اینترنت4G هستند اما اجازه نمی دهند آنتن‌های آن را در مناطق زندگی شان نصب شود در حالی که به لحاظ پزشکی ثابت شده است هیچ ضرری برای سلامتی مردم ندارد و از نظر ایمنی قابل تایید است.

نصرآبادی افزود: مردم از ما انتظار دارند که مشکلات ارتباطی را در شهرستان و مناطق کم برخوردار رفع کنیم اما متاسفانه در برخی مناطق با وجود اینکه سرمایه‌ها را با چانه‌زنی فراهم می‌کنیم، برای نصب و توسعه امکانات خود از طرف مردم با مقاومت مواجه می شویم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین یادآور شد: ما بنا داریم در راستای عدالت ارتباطی خدمات را در کل استان توسعه دهیم و اینگونه نباشد که شهر یا منطقه‌ای از سرویسی عقب بماند تا بحث رشد یافتگی استان را در زمینه ارتباطات نیز محقق کنیم.

نصرآبادی در ادامه ضمن اشاره به موضوع سرقت‌های تجهیزات مخابرات گفت: در وضعیت تحریمی کشور و شرایط سخت ورود تجهیزات مخابراتی که با هزینه های زیاد فراهم می‌شود، سرقت کابل‌ها و درب حوضچه‌های کف خیابان و تجهیزات ارتباطی و ایجاد اختلال در ارتباطات که مردم امروزه به آن نیازمند هستند، واقعا دور از انصاف است.

وی افزود: از شهروندان عزیز می‌خواهیم در صورت مشاهده کابل دزدی و دیگر تجهیزات ارتباطی حتما به ما اطلاع رسانی کرده و از ایجاد اختلال در مسیر ارتباطی شهروندان جلوگیری کنند.

ارائه خدمات بهتر با دریافت به موقع مطالبات

مدیر مخابرات منطقه قزوین با اشاره به خصوصی بودن شرکت مخابرات، اضافه کرد: ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مشترکین نیازمند دریافت به موقع مطالبات از شرکت‌ها، دستگاه‌های دولتی و شهروندان عزیز است.

نصرآبادی در پایان گفت: تعرفه تلفن ثابت ۱۲ سال تغییری نکرده در حالی که هزینه‌های ایجاد و نگهداری خدمات و تجهیزات بسیار افزایش یافته است، از شهروندان و مشترکین خواستاریم با پرداخت به موقع قبوض خود ما را در جهت توسعه خدمات یاری کنند.

انتهای پیام/ ۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان