۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین برخی نمایندگان در جابجایی کارمندان حوزه هنری دخالت می‌کنند/ اعتبارات فرهنگی استان محدود است
کد خبر: ۳۵۵۶۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۵:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

برخی نمایندگان در جابجایی کارمندان حوزه هنری دخالت می‌کنند/ اعتبارات فرهنگی استان محدود است

محمدرضا امامقلی با اشاره به دخالت بعضی از مسئولین در حوزه هنری گفت: استاندار سابق تحت فشار جریان سیاسی برای جابه جایی یک کارمند با من صحبت کرد و همین اتفاق درباره یکی از نمایندگان مجلس استان نیز رخ داد که یک امر غیرقانونی است.

برخی نمایندگان در جابجایی کارمندان حوزه هنری دخالت می‌کنند/ اعتبارات فرهنگی استان محدود است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمدرضا امامقلی در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات حوزه هنری استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه نگاه گسترده در عرصه فرهنگ بسیار سخت است؛ اظهار کرد: تا به امروز مدیریت فرهنگی تمرکزگرا بوده و ما سعی کرده‌ایم که رویکرد گسترده‌تری را در این حوزه حاکم کنیم.

اکران فیلم در 84 روستای استان

وی با اشاره به اهمیت عدالت دسترسی محصولات فرهنگی افزود: در همین راستا با وجود فقط 15 نیرو که حوزه هنری دارد سعی کردیم به روستاها برویم و به شهرستان‌ها توجه داشته باشیم تا در توزیع محصولات فرهنگی عدالت برقرار شود که در همین راستا اکران فیلم در 84 روستا و برای 18 هزار نفر صورت گرفت.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه وظیفه حوزه هنری تسهیل‌گری است؛ گفت: خاصیت دستگاه در حکمرانی نوین، مردمی‌کردن امور و تسهیل‌گری در اجرای امور است.

این مسئول ادامه داد: تلاش کردیم تولیدی در حوزه هنری وجود نداشته باشد مگر اینکه به دست مصرف‌کننده اصلی و مخاطب خود برسد.

امامقلی با بیان اینکه حوزه هنری خود را در جایگاه مطالبه‌گر قرار داده است؛ تصریح کرد: در این مدت سعی کردیم مسائل و مشکلات مردم را با زبان هنر بیان کنیم.

افزایش 37 درصدی بودجه حوزه هنری در سال جاری

وی با بیان اینکه بودجه سازمان‌ها سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد؛ بیان کرد: در حالی که بودجه اداره کل ارشاد استان 10 میلیارد تومان است، بودجه حوزه هنری در سال 1399، یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که بیش از یک میلیارد تومان آن برای حقوق کارمندان تخصیص یافت.

این مسئول با بیان اینکه 600 میلیون اعتبار به تئاتر و چند رشته هنری اختصاص داده‌ایم؛ افزود: در سال جدید با رایزنی‌هایی که صورت گرفت مبلغ بودجه با 37 درصد افزایش، دو میلیارد و 300 میلیون تومان شد که سعی کردیم نیمی از آن را به حوزه فرهنگ اختصاص دهیم.

امامقلی ابراز کرد: پیشنهاد پایلوت کاروانسرای سعدالسلطنه به عنوان شهرک سینمایی به متولیان امر فرهنگ و هنر ارائه شده است و این ایده می‎‌تواند باعث اتفاقات خوبی در استان شود.

وی با اشاره به مهاجرت هنرمندان قزوینی به شهرهای دیگر تاکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود امکانات شاهد مهاجرت هنرمندان زیادی بودیم اما در تلاش هستیم که برای جلوگیری از این اتفاق نیز زیرساخت‌های حداقلی را ایجاد کنیم.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تبیین سند تحول بیان کرد: در این حوزه سعی کرده‌ایم با در نظر گرفتن مسائل و معضلات استان هنرمندان را به دغدغه‌مندی دعوت کنیم.

17 کتاب در حوزه هنری تالیف شد

امامقلی گفت: برگزاری 28 نمایشگاه در سطح شهر، 6 نمایشگاه در خارج از شهر و تالیف 17 کتاب در حوزه آفرینش‌های ادبی از جمله فعالیت‌های حوزه هنری استان در این مدت بوده است.

وی از برگزاری 6 نمایش برای عید نوروز باعنوان نمایش‌نامه‌های هفت سین نوروزی خبر داد و افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا اجرای نمایش‌های خیابانی نیز از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در پایان سال است.

این مسئول در پایان با اشاره به دخالت بعضی از مسئولین در حوزه هنری گفت: استاندار سابق تحت فشار جریان سیاسی برای جابه جایی یک کارمند با من صحبت کرد و همین اتفاق درباره یکی از نمایندگان مجلس استان نیز رخ داد که یک امر غیرقانونی است.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان