۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین دشمنان به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب هستند
کد خبر: ۳۵۵۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

جریان انحراف به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب هستند/ رسانه‌ها با "تصویرسازیِ غلط از واقعیات" مقابله کنند

سردار رمضان شریف گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ در تلااش برای ارائه تصویری وارونه و تحریف شده از انقلاب و دفاع مقدس بوده لذا رهبر انقلاب بارها در فرمایشات خود بر بیان دقیق روایت‌ها تاکید فرمودند.

دشمنان به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین با حضور سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و اصحاب رسانه، ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

سردار رمضان شریف در این مراسم اظهار کرد: به همت مجموعه بسیج رسانه کشور در همه استان‌ها شرایط مناسبی برای کشف و شکوفا شدن استعدادهای این حوزه فراهم شد که بستر خوبی برای فعالیت جوانان فعال در عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری است.

وی افزود: در حوزه رسانه به لحاظ نیروی انسانی با فقر شدیدی مواجه هستیم هرچند ادعا می‌شود بیش از ۶ هزار خبرنگار و روزنامه‌نگار حرفه‌ای در سطح کشور وجود دارد اما در رویارویی رسانه‌ای که با دشمن داریم و حوزه تبیین افکار عمومی چنین امری حس نمی‌شود؛ همچنین مدیریت راهبری منسجمی برای بهره گیری و سازماندهی این پتانسیل عظیم وجود ندارد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی به صورت جدی دشمنان تلاش کردند تا مانع شکل‌گیری یک نظام دینی در کشور شوند زیرا تئوری ولایت فقیه متمایز از تئوری‌های حاکم بر اداره جوامع مختلف بود و نظام دوقطبی حاکم در دنیا اجازه نمی‌داد تا گفتمان دیگری شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و مقاومت و پایمردی مردم ایران و با اتکاء به فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت(ع) به پیروزی رسید که کشورهای جهان بین دو گفتمان غربی‌ها و شرقی‌‌ها گرفتار بودند.

دشمن تلاش دارد تا داشته‌های ما را کوچک و نداشته‌ها را بزرگ کند

شریف با اشاره به اهمیت گفتمان سازی در جوامع بیان کرد: در دوران پیش از انقلاب نیز قدرت گفتمانی ابرقدرت‌های جهان به حدی بود که توانسته بودند در جغرافیای واحدی مثل آلمان و کره که فرهنگ و نژاد مردم آن یکی بود، دوگانه طرفداری غرب و شرق را حاکم کنند.

وی عنوان کرد: اتحاد جماهیر شوروی و غربی‌ها با انقلاب اسلامی سرِ مخالفت داشتند تا اجازه ندهند گفتمان سومی منطبق با فطرت انسان‌ها شکل بگیرد لذا تلاش سازماندهی‌ شده‌ای صورت دادند تا انقلاب اسلامی را در مرزهای جمهوری اسلامی به گفته خود اندیشمندان آنان مچاله کنند که ناکام ماندند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علت اصلی تهاجمات امنیتی، سیاسی، جاسوسی، نظامی و رسانه‌ای و عملیات فضای مجازی دشمن علیه انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست این بود که اجازه ندهد نظام دینی بر مبنای آموزه‌های قرآنی و فرهنگ اهل بیت شکل بگیرد و هنوز هم ادامه دارد.

وی عنوان کرد: علی رغم انواع و اقسام توطئه‌های دشمنان و تحمیل فشارهای اقتصادی ۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و به برکت مقاومت ملت و هدایت رهبر معظم انقلاب و تیزهوشی و درایت مردم از مراحل سختی در طول این سال‌ها عبور کردیم.

هیچ مانعی در مسیر اراده پولادین فرزندان این سرزمین وجود ندارد

شریف با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین بیان ناکامی‌های دشمنان است؛ افزود: امروز ایران اسلامی از شرایط باثبات امنیتی برخوردار بوده و قدرت منطقه‌ای است.

وی بیان کرد: دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ در تلاش برای ارائه تصویری وارونه و تحریف شده از انقلاب و دفاع مقدس بوده که بسیار خسارت بار است؛ لذا رهبر انقلاب هم بارها در فرمایشات خود بر بیان دقیق روایت‌ها تاکید فرمودند بنابراین باید هوشمندانه در این عرصه عمل کنیم چراکه اگر تصویری واقعی از حضور فرزندان این ملت در دفاع مقدس نشان داده نشود جریانات جاعل، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۱۰۰ سال از زمانی که صاحب نفت و مشتقات آن هستیم، می‌گذرد اما در تمام این سال‌ها واردکننده بنزین بودیم که با اراده مسمم و انقلابی فرزندان کشور و به همت قرارگاه سازندگی خاتم سپاه در یک کار جهادی فشرده با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور نه تنها از واردات بنزین بی‌نیاز شد بلکه به صادرکننده آن هم تبدیل شد.

وی در پایان بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا داشته‌های ما را کوچک و نداشته‌ها را بزرگ کند تا امید را از جوانان ما بگیرد اما هیچ مانعی در مسیر اراده پولادین فرزندان این سرزمین وجود ندارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان