۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های سطح استان
کد خبر: ۳۵۵۵۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خبر داد

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های سطح استان/ کتابخانه روستای "اردلان" آوج در دهه فجر افتتاح می‌شود

فاطمه محمدبیگی از افتتاح کتابخانه در روستای اردلان از توابع شهرستان آوج در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و ترویجی با عنوان طرح "فرزانگی با کتاب در فجر انقلاب" در کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های سطح استان
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در دهه مبارک فجر اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و ترویجی با عنوان طرح "فرزانگی با کتاب در فجر انقلاب" به‌ مناسبت فرارسیدن چهل‌ و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاح کتابخانه در روستای اردلان از توابع شهرستان آوج مهم‌ترین اقدام این اداره کل در این دهه مبارک فجر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه‌ عادلانه ارائه خدمات به ویژه خدمات فرهنگی از مهم‌ترین اولویت‌های انقلاب اسلامی در کشور بوده، از این رو راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم و دور افتاده نیز از اقداماتی است که نه تنها موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی در تمامی استان می‌شود بلکه گامی مفید در راستای پیروی از آرمان‌های انقلاب به شمار می‌آید.

اجرای برنامه‌های فرهنگی به شیوه مجازی و حضوری

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات معرفی کتاب، جلسات مطالعاتی و پژوهشی و روانشناسی، مسابقه نقاشی، داستان‌نویسی، خلاصه‌نویسی، جمع خوانی، قصه‌گویی، نمایشگاه کتاب مناسبتی و تجدید میثاق با شهدا از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است که به دو شیوه مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.

محمدبیگی عنوان کرد: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر مسابقه کتابخوانی با مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر و معاونت اجتماعی سپاه استان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان، مسابقه عکاسی کتاب و نقاشی، روایت انقلاب از کتابخانه با حضور راویان انقلاب و نشست‌های شعر و ادب از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین گفت: برنامه‌های متنوع و مفید فرهنگی به منظور ترغیب و تشویق تمام اقشار جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی و حفظ ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود که با حضور پرشور مردم به خوبی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان