۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بهره‌برداری از ۸۰ کلاس درس در ایام دهه فجر
کد خبر: ۳۵۵۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبرداد

بهره‌برداری از ۸۰ کلاس درس همزمان با دهه فجر/ بیش از ۹ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود

عسگرعلی جوانبخت گفت: در ایام دهه فجر ۱۴ پروژه آموزشی متشکل از ۸۰ کلاس درس در سطح استان قزوین افتتاح خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌های آموزشی ۹ هزار و ۱۱۵ مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده می‌شود.

بهره‌برداری از ۸۰ کلاس درس در ایام دهه فجر
عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ در مورد برنامه‌های اداره نوسازی استان در ایام دهه فجر اظهار کرد: در ایام دهه مبارک فجر ۱۴ پروژه آموزشی متشکل از ۸۰ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در سطح استان قزوین افتتاح خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌‌های آموزشی که در ایام پیش رو به بهره‌برداری خواهد رسید شامل ۳ باب کارگاه ریخته گری هنرستان شهید چمران، مدرسه ۱۲ کلاسه شهرک دانش، مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع در اقبالیه، روستای امیرآباد کهن و مدرسه سه کلاسه روستای باورس است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: همچنین در دهه فجر شاهد افتتاح یک واحد آموزشی ۶ کلاسه در روستای سولیقان، مدرسه ۶ کلاسه روستای خونان، مدرسه ۷ کلاسه روستای لهارد، مدرسه ۳ کلاسه یریجان، یک واحد آموزشی در روستای شنبرک، مدرسه ۳ کلاسه یحیی آباد، ۳ کلاسه روستای وروق، مدرسه ۱۵ کلاسه در تاکستان و خوابگاه شبانه‌روزی در روستای دیال آباد خواهیم بود.

وی در ادامه عنوان کرد: با افتتاح این ۱۴ پروژه آموزشی که بیشتر هم در مناطق محروم و کم برخوردار است نیز ۹ هزار و ۱۱۵ مترمربع به فضاهای آموزشی استان قزوین افزوده می‌شود.

یک سوم مدارس استان قزوین دو شیفت است

جوانبخت با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزشی گفت: در اوایل انقلاب به ازای هر کلاس درس ۵۰ مترمربع فضای جانبی برای دانش‌آموزان وجود داشت که این رقم اکنون به ۱۲۰ مترمربع رسیده است.

وی بیان کرد: سال ۷۶ فعالیت برخی مدارس استان به صورت ۵ یا ۶ شیفته بود که با اقدامات عمرانی انجام شده هم اکنون فقط یک سوم مدارس دو شیفت است؛ به عبارتی یک هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی از سال ۷۶ تاکنون در استان قزوین ساخته شده است.

این مسئول تصریح کرد: فضاهای جانبی احداث شده در واحدهای آموزشی نظیر سالن ورزشی، اتاق پرورشی، آزمایشگاه، نمازخانه و اتاق بهداشت طبق نشریه ۶۹۷ ساخته می‌شود؛ همچنین دو پروژه مدرسه سبز شامل مدرسه سبز ۲۰ کلاسه واقع در قزوین و ۱۲ کلاسه آبیک در حال عملیاتی شدن است.

وی عنوان کرد: با انجام استانداردسازی گرمایشی مدارس، خوشبختانه هم اکنون مدارس با بخاری نفتی در استان قزوین وجود ندارد و همه مدارس مجهز به سیستم حرارت مرکزی بوده یا دارای بخاری هرمتیک است.

۱.۵ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است

جوانبخت عنوان کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۸۰۰ کلاس درس نیازمند استاندارد سازی سیستم گرمایشی است که با برنامه‌ریزی انجام شده طی سال‌های ‌۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این امر محقق خواهد شد به طوریکه تا دهه فجر سال آینده مدارس دارای بخاری گازی هم نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: اوایل انقلاب ۷۰ درصد مدارس سطح استان تخریبی بودند و اقدامات مربوط به تخریب و بازسازی مدارس از سال ۸۴ در استان شروع شده؛ اکنون این رقم به ۱.۵ درصد رسیده و ۵.۷ درصد مدارس نیز نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به مشارکت ۳۵۰ خیر در امر مدرسه سازی گفت: ۳۰درصد مدارس استان با مشارکت خیرین ساخته شده و از ۳۶ پروژه آموزشی که امسال تحویل آموزش و پرورش استان داده می‌شود که ۲۵ پروژه با مشارکت خیرین احداث شده است.

وی در پایان عنوان کرد: به لحاظ ریالی ۳۰ درصد مدارس استان قزوین با مشارکت خیرین بوده اما به لحاظ تعداد واحدهای آموزشی ۷۰ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته می‌شود.

انتهای پیام/4003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان