۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نفوذ معنوی و اقتدار سیاسی انقلاب اسلامی سبب انزوای دشمنان است
کد خبر: ۳۵۵۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی/نفوذ معنوی و اقتدار سیاسی ایران سبب انزوای دشمنان است

آیت الله علی اسلامی گفت: استقلال اولین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که ایران را از بردگی، خفت و خواری نجات داد.

نفوذ معنوی و اقتدار سیاسی انقلاب اسلامی سبب انزوای دشمنان است
آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در جامعه بشری مفاهیم و موضوعات عمیقی نظیر استقلال وجود دارد که از ارزش ذاتی برخوردار بوده و بدون شک تمام انسان‌ها آن را خواهند پذیرفت.
 
وی افزود: استقلال اولین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که ایران را از بردگی، خفت و خواری نجات داد.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان بیان کرد: ملتی که حق محاکمه یک متهم آمریکایی را در ایران نداشت اکنون از نظر استقلال به جایی رسیده که علاوه بر صنایع دفاعی در بسیاری از مواضع دیگر در دنیا به اقتدار و صلابت پایدار رسیده است.
 
اسلامی با اشاره به جنایات آشکار کشورهای مستبد در زمان پیش از انقلاب اسلامی ابراز کرد: طبق قانون ننگین کاپیتولاسیون که در دوره پهلوی اجرا شد، اگر یک آمریکایی در ایران مرتکب جرم و جنایتی می‌شد دستگاه حاکم و قضایی حق محاکمه او را نداشت.
 
وی ادامه داد: در واقع این قانون به منظور حفظ و مصونیت اجانب در مجلس شورای ملی ایران در زمان شاه به تصویب رسیده بود که خلاف ماهیت استقلال کشور را به نمایش می‌گذاشت.
 
امام جمعه تاکستان اضافه کرد: انقلابی که در ۲۲بهمن سال ۵۷ محقق شد، مواضع عالی برای استقلال کشور تعیین کرد و بزرگترین افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
 
اسلامی اظهار کرد: طی سال‌های پیش از انقلاب جنایات فراوانی در ایران وجود داشت به طوری که اگر یکی از وابستگان سفارت آمریکا یا انگلیس به نوامیس ما جسارت و دست‌درازی می‌کرد، هیچ حق محاکمه‌ای در ایران وجود نداشت.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان با اشاره به وقایع پیش از انقلاب ادامه داد: در دوران پهلوی، اسرائیلی‌ها به مناسبت جشن درختکاری به قزوین دعوت شده بودند که علاوه بر دریافت حقوق متداول خود نیز حق توحش دریافت می‌کردند‌ و این توهینی بزرگ به ملت ایران بود.
 
وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب رهایی ملت ایران از وابستگی به امریکا و سایر کشورهای غربی شد و خفت و خاری جای خود را به اقتدار و آزادی داد.
 
اسلامی تصریح کرد: امروز ایران به جایگاهی رسیده که آزادانه می‌تواند مجلس راه‌اندازی کند و دولت و قوای سه گانه تشکیل دهد.
 
امام جمعه تاکستان با بیان اینکه بسیاری از دستاوردها در ایران حاصل انقلاب است، عنوان کرد: علم، دانش، فرهیختگی، تخصص، تکنولوژی حاصل انقلاب اسلامی است در حالیکه قبل از انقلاب ما در علم دارای رتبه ۱۳۴ در جهان بودیم و این حجم از دانش و سرافرازی وجود نداشت.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان افزود: اکنون که در حال سپری کردن چهل و سومین سال انقلاب اسلامی هستیم در بسیاری از علوم به رتبه‌‌های برتر و زیر ۱۰ رسیده‌ایم.
 
وی گفت: کسب رتبه‌های برتر علمی حاصل این انقلاب شکوهمند اسلامی است که از جهات مختلف علم، تخصص، تکنولوژی، هوافضا، صنعت و موشک، صنایع زیردریایی و هسته‌ای به افتخارات فراوانی دست یافته‌ایم.
 
اسلامی تاکید کرد: امروز ایران از نظر پیشرفت‌ در زمینه‌های مختلف در دنیا به جایگاهی رسیده که موجب حیرت جهان شده که چگونه با تمام این موانع و کار‌شکنی‌هایی که علیه کشورمان وجود دارد باز هم به این افتخارات دست یافته‌ایم.
 
امام جمعه تاکستان بیان کرد: پیش از انقلاب در کشور پهناوری مانند ایران تنها ۴۵ کیلومتر اتوبان و بزرگ‌راه وجود داشت درحالیکه اکنون بسیاری از راه‌های ارتباطی دارای اتوبان و آزادراه هستند.
 
وی ادامه داد: پیش از انقلاب بسیاری از راه‌ها صعب‌العبور و کشنده بودند به طوریکه برخی از مسیرها به قتلگاه معروف بود در حالیکه امروز راه‌ها و مسیرهای مختلف و‌ هموارتری برای دسترسی به شهرهای دیگر وجود دارد.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایران به جایگاهی رسیده که از جهات مختلف به کشورهای استکباری نظیر امریکا، انگلیس و اسرائیل اعلام می‌کند که اگر نگاه چپ به کشورمان داشته باشد نیز مقتدرانه‌تر پاسخ خواهیم داد. 
 
 
اسلامی با اشاره به دستاوردهای صنایع دفاعی عنوان کرد: دشمن اکنون جرات این را ندارد که یک پهباد یا موشک به مرزهای کشور ما بفرست، اگرچه قادر به این کار است اما ایران با صنایع دفاعی بسیار پیشرفته‌تر در مقابل آن‌ها ایستاده لذا جرات این کار را ندارند.
 
وی اذعان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی، ایران را از وابستگی نجات داد و به جایگاه برتری در دنیا رساند که باید قدردان این موقعیت باشیم.
 
امام جمعه تاکستان افزود: اگر دشمنان در دنیا علیه انقلاب، دین، هویت و مذاهیت کشور ما حرفی زده و یا شایعه پراکنی می‌کنند به معنای آن است که ما مقتدرانه انقلاب را در برابر آن‌ها حفظ کرده‌ایم.
 
اسلامی با اشاره به ضرورت تبیین لزوم حضور حماسی در ایام دهه فجر و ۲۲ بهمن بیان کرد: همه ساله باید در این ایام به خیابان بیاییم و به دنیا بگوییم ما ملت زنده ایم و از هویت، استقلال، انقلاب، ولایت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حمایت و دفاع خواهیم کرد و اجازه ورود مجدد به آن‌ها را نخواهیم داد.
 
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به ما عزت بخشید و این یک وظیفه شرعی است که دوستدار آن باشیم و مانند جان خود از آن حفاظت کنیم.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: انتظار می‌رود که تمام هموطنان راهپیمایی شرکت کرده تا ضمن اعلام تنفر خود از دشمن، حمایت خود از انقلاب اسلامی را بیش از گذشته به جهانیان نشان دهند.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان