۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افتتاح مدارس پویا در دهه فجر
کد خبر: ۳۵۵۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۸ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل آموزش و پرورش خبر داد:

افتتاح مدارس پویا در دهه فجر

اصغری گفت: در دهه مبارک فجر ۳۰ مدرسه پویا در استان قزوین افتتاح می‌شود.

افتتاح مدارس پویا در دهه فجر

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر ۹ مدرسه پویا در استان فعال است و ۳۰ مدرسه هم تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گفته اصغری برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان در مرحله اول تخصیص داده شده و جهت تجهیز کامل مدارس یک مرحله دیگرهم اعتبار موردنیاز می‌باشد که در برنامه‌های مالی سال آینده دیده شده است.

مدرسه پویا در راستای ارتقای سواد حرکتی و شاداب سازی دانش‌آموزان و بهره‌مندی همه فضای مدرسه اجرا می‌شود. این طرح پس از اجرای طرح حیاط پویا که ایجاد نقوش رنگی در حیاط مدرسه برای تبدیل حیاط مدرسه به فضای تحرک و فعالیت بدنی بیشتر بود، اجرا شد.

ایجاد نشاط، شادی و تحرک، استعدادیابی دانش‌آموزان، افزایش آمادگی جسمانی و جلوگیری از افزایش وزن دانش‌آموزان و کم تحرکی، نهادینه کردن فرهنگ سواد حرکتی از دیگر اهداف اجرای طرح مدارس پویا است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از تهیه ۷ هزار دستگاه تهویه هوا برای کلاس‌های درس با هماهنگی سایر سازمان‌های استان خبر داد.

به گفته اصغری، در جلسه هشتصد و چهل و سوم شورای عالی انقلاب فرهنگی محاسبه سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در تعیین سرنوشت کنکورمصوب شد.

با این مصوبه ۶۰ درصد معدل دوره دبیرستان برای دروس عمومی و تخصصی در کنکور نقش دارند و محتوای کنکور سراسری نیز تنها به دروس تخصصی تعلق پیدا می‌کند و تأثیر دروس عمومی در امتحانات دوره متوسطه نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان