۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حکم قلع و قمع یک بنای غیرمجاز اجرا شد
کد خبر: ۳۵۵۴۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۷ ساعت: ۱۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور مراجع قضایی استان قزوین؛

حکم قلع و قمع یک بنای غیرمجاز اجرا شد

با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب قزوین و معاون اجرای احکام دادستان مرکز استان و مسئولان سایر دستگاه‌های متولی، حکم قلع و قمع یک بنای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای جنت‌آباد قزوین به اجرا درآمد.

حکم قلع و قمع یک بنای غیرمجاز اجرا شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب قزوین و معاون اجرای احکام دادستان مرکز استان و مسئولان سایر دستگاه‌های متولی، حکم قلع و قمع یک بنای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای جنت‌آباد قزوین به اجرا درآمد.

محمد قاسمی در حاشیه اجرای این حکم گفت: هر گونه تغییر کاربری و احداث بنا در اراضی کشاورزی نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون تبصره 1 ماده 1 است و چنانچه در این خصوص مقررات و ضوابط رعایت نشود، تخریب و قلع و قمع در انتظار این بناهای غیرمجاز خواهد بود.

وی افزود: دستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه های متولی در اعمال تبصره 2 ماده 1 و در مراحل ابتدایی و بر اساس ظرفیت هایی که قانونگذار پیش‌بینی کرده، از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می کند و چنانچه ساختمان تکمیل شود و به مراحل بعدی برسد، قطعاً بر اساس حکم قطعی مراجع قضایی نسبت به قلع و قمع آنها اقدام می شود.

دادستان مرکز استان در خصوص اجرای این حکم گفت: این بنای غیرمجاز بعد از سال 1390 در اراضی کشاورزی روستای جنت‌آباد احداث شده و پس از طی مراحل رسیدگی در مرحله بدوی و تجدیدنظر حکم به اعاده به وضع سابق صادر شد و در نتیجه به مرحله اجرا درآمد.

قاسمی تاکید کرد: عزم دستگاه قضایی استان بر این است، که از احداث هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود و توصیه می کنیم مردم با این اقدامات سرمایه خود را هدر ندهند و همچنین موجب تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و اراضی نشوند و به بیت‌المال خسارت و آسیب وارد نکنند و قطعاً در صورت عدم توجه به هشدارها و احداث بنای غیرمجاز، قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.  

این مقام قضایی استان عنوان کرد: قوه قضاییه حراست و صیانت از حقوق بیت‌المال را از خود آغاز کرده و این موضوع باید مورد توجه دست‌اندازان، متعدیان و متعرضان به بیت‌المال قرار گیرد و تخریب ساختمان قدیمی قوه قضاییه که در بستر رودخانه چالوس احداث شده بود، هشدار دستگاه قضایی برای متخلفان حوزه زمین بود.

وی در ادامه به اقدامات دستگاه قضایی استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان طی سال های اخیر از حیث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، شناسایی موارد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، اعاده به وضع سابق این تغییرکاربری ها و اعمال تبصره ۲ ماده ۱ قانون حفظ کاربری اراضی عملکرد بسیار خوبی با همراهی سایر دستگاه های متولی داشته و از این حیث رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی به عنوان یک میراث گران‌بهاء دارای اهمیت است و باید از آن صیانت و حراست شود و امیدواریم اجرای قاطع احکام قضایی در این حوزه جنبه پیشگیرانه داشته باشد و مردم باید اقدامات خود را در چارچوب قوانین و مقررات پیگیری و دنبال کنند، تا شاهد موارد اینچنینی نباشیم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان