۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کالاهای اساسی نباید گران شود
کد خبر: ۳۵۵۴۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۷ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

تذکر نماینده مردم قزوین به دولت؛

کالاهای اساسی نباید گران شود

لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در نطقی در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه مجلس تذکر داد و گفت: در محافل مختلف بحث حذف ارز ترجیحی مطرح است؛ من به عنوان وکیل مردم اعلام می‌کنم دولت چه ارز ترجیحی را حذف کند چه آن را حذف نکند قیمت کالای اساسی نباید افزایش یابد چراکه مردم توان خرید این کالاها را ندارد.

کالاهای اساسی نباید گران شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در صحن علنی مجلس با تأکید بر اینکه تنها راه احقاق حقوق مردم استیضاح وزیر است، اظهار کرد: وزیر صمت بی رویه و خارج از تخصص و منطق قیمت خودرو را افزایش داده و به مردم خسارت وارد کرده و به آنان ظلم نموده است.

* کالاهای اساسی نباید گران شوند

وی در تذکر دوم خود به دولت افزود: در محافل مختلف بحث حذف ارز ترجیحی مطرح است؛ من به عنوان وکیل مردم اعلام می‌کنم دولت چه ارز ترجیحی را حذف کند چه آن را حذف نکند قیمت کالای اساسی نباید افزایش یابد چراکه مردم توان خرید این کالاها را ندارد.

* وزیر نفت علت افزایش بی رویه قیمت گاز در حوزه تولید را به مجلس گزارش کند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد: این روزها دیده می شود که قیمت گاز در حوزه های تولید چندصد درصد گاهی اوقات بالای هزار درصد افزایش پیدا کرده و هیچ کس هم میزان افزایش را اعلام نمی کند اما با این افزایش بی حساب و کتاب خسارت زیادی به تولید وارد شده و قیمت کالاهای تولیدی را بسیار افزایش خواهد داد؛ وزیر محترم نفت این موضوع را بررسی و به مجلس گزارش دهد.

* حقوق بازنشستگان مناسب وضع معیشتی آنان نیست

سیاهکلی گفت: حقوق بازنشستگان مناسب وضع معیشتی آنان نیست لذا طرح همسان سازی حقوق باز نشستگان هر چه سریع‌تر در مجلس تصویب شود.

* وضعیت کارکنان قراردادی هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند

وی بیان کرد: بحث بعدی از سال ۶۸ تاکنون تعداد کارکنان رسمی کاهش یافته و بجای آنان کارکنان شرکتی، قراردادی، روزمزد، حق الزحمه و ‌..افزایش پیدا کرده و تعداد زیادی از این عزیزان بیش از ۲۰ سال است که تعیین تکلیف نشده اند لذا مجلس و دولت باید به این موضوع رسیدگی کند و پاسخ مناسب بدهد.

* وزیر اقتصاد برای بورس برنامه ارائه کند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: از وزیر محترم اقتصاد می خواهیم برنامه شان را برای اصلاح وضعیت بورس اعلام نمایند و با مدیرانی که موجب شده اند تا افراد زیادی از مردم در بورس خسارت ببینید برخورد لازم را انجام دهند و حقوق مردم را استیفا کنند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان